آخرین بروز رسانی: 29ام آبان, 1400

وان پلاس 9RT بررسی تخصصی و کامل: تعادل کامل بین دوربین و قیمت

ما فکر می کردیم اولین گوشی وان پلاس در نیمه […]

ما فکر می کردیم اولین گوشی وان پلاس در نیمه دوم سال، وان پلاس 9 تی خواهد بود، اما معلوم شد که این گوشی وان پلاس 9RT است.

بله، تنها شش ماه از عرضه OnePlus 9R می گذرد و OnePlus برای عرضه نسخه ارتقا یافته عجله دارد.

چرا OnePlus دقیقاً این گوشی را عرضه می کند؟ شاید بتوانیم پاسخ را از طریق برسی کامل این تلفن تلفن دریافت کنیم.

بررسی وان پلاس 9RT: طراحی

اگرچه گفته می شود این گوشی نسخه ارتقا یافته OnePlus 9R است ، اما OnePlus 9RT بیشتر شبیه یک دوقلو از OnePlus 9 است. ظاهر تقریباً یکسان هر سه نشان دهنده تداوم طراحی OnePlus است، که این مورد در چند سال گذشته همیشه رعایت شده . این گوشی جدید 9RT نقره‌ای مانند یک ماده لعاب سرامیکی به نظر می‌رسد و به راحتی اثر انگشت نمی‌گیرد.

قیمت گوشی وان پلاس 9RT

حس گوشی که OnePlus بر آن تاکید کرده است، در OnePlus 9RT عالی است. قاب گرد و قاب پشتی بسیار محکم است و وزن کمتر از 200 گرم تجربه عالی را به ارمغان می آورد.

خرید گوشی وان پلاس 9RT

ویژگی هایی مانند NFC و بلندگوهای دوگانه استریو نیز وجود دارند . اگر بتوانم طراحی OnePlus 9RT را در یک جمله خلاصه کنم، این خواهد بود: معمولی به نظر می رسد، اما استفاده از آن راحت است.

فروش گوشی وان پلاس 9RT

مشخصات صفحه نمایش نیز نسبت به OnePlus 9R اندکی تغییر کرده است. اندازه بزرگتر شده است، بنابراین PPI در همان وضوح کمی پایین تر است. این بار 9RT رندر زیر پیکسلی فونت ها را اضافه می کند که از نظر تئوری وضوح برخی از فونت ها را بهبود می بخشد. نکته منفی این است که ممکن است رگه های رنگی در اطراف لبه های فونت ها وجود داشته باشد.

صفحه نمایش گوشی وان پلاس 9RT

اما حتی پس از بزرگنمایی، نمی توانید تفاوت زیادی را مشاهده کنید و تأثیر آن در استفاده روزانه نادیده گرفته می شود. بزرگترین تفاوت این است که صفحه نمایش OnePlus 9RT دیگر Fluid AMOLED نیست. بزرگترین نقطه ضعف OnePlus 9RT استفاده از AMOLED معمولی این است که به اندازه کافی شفاف نیست. قاب پایینی نیز نسبت به 9R عریض‌تر است و وقتی به طرفین به آن نگاه می‌کنید، جلوه رنگین کمان قابل‌توجه است. اگرچه در استفاده معمولی یافتن این کاستی ها دشوار است، اما به طور کلی صفحه نمایش OnePlus 9RT در مقایسه با 9R کمی عقب تر است.

مشخصات گوشی وان پلاس 9RT

بررسی وان پلاس 9RT: عملکرد، بنچمارک و بازی

بنچمارک گوشی وان پلاس 9RT

OnePlus 9RT از اسنپدراگون 888 پلاس استفاده نمی کند، بلکه با اسنپدراگون 888 عرضه می شود و این سیستم به آخرین سیستم عامل Color OS 12 با امتیاز بنچمارک 793506 در AnTuTu، امتیاز 3DMARK 5869، Geekbench 5 تک هسته ای و چند هسته ای 112 مجهز شده است. امتیاز هسته 3330. این بار، OnePlus روی بهینه سازی تجربه بازی تمرکز کرده است، با نرخ نمونه برداری لمسی در بازی تا 600 هرتز.

قدرت بازی گوشی وان پلاس 9RT

نرخ فریم 90 فریم در ثانیه برای PUBG رضایت بخش است، اگرچه در کل 90 فریم در ثانیه نیست، اما میانگین 88 فریم در ثانیه بسیار خوب در نظر گرفته می شود. OnePlus 9RT همچنین این بار با Genshin Impact همکاری رسمی دارد، اما به نظر نمی‌رسد عملکرد بهینه‌سازی Genshin Impact آنطور که فکر می‌کردیم چشمگیر باشد، زیرا نرخ فریم به سرعت در 40 فریم در ثانیه قفل می‌شود. بدیهی است که OnePlus به دنبال ثبات و دمای بازی پایین تر از نرخ فریم بالا است.

گوشی وان پلاس 9RT

این بار، 9RT یک ‘حالت فریم فوق العاده ثابت’ جدید دارد. وقتی آن را روشن می کنید عملکرد تقریباً یکسان است، با این تفاوت که در ابتدا نرخ فریم کمی بالاتر است. اما کاهش یکنواخت در نرخ فریم تجربه بازی بهتری را نسبت به برخی از تلفن‌های با نرخ فریم بالاتر اما بدون این ثبات به ارمغان می‌آورد. به نظر می رسد که 9RT در زمینه بازی تلاش هایی کرده است، بنابراین کاربرانی که به بازی علاقه دارند می توانند این مدل را در نظر داشته باشند .

بررسی وان پلاس 9RT: دوربین ها

دوربین گوشی وان پلاس 9RT

بزرگترین ارتقای OnePlus 9RT باید دوربین آن باشد. دوربین اصلی از IMX586 به IMX766 ارتقا یافته است که در همه مشخصات نسبت به 9R پیشرفت بسیار زیادی دارد. از آنجایی که Mi 11 نیز در همان قیمت است و دارای سنسور پرچمدار است، شیائومی Mi 11 را به عنوان مدلی برای مقایسه انتخاب کردیم.

دوربین اصلی

دوربین اصلی گوشی وان پلاس 9RT

عملکرد در روز خوب است، رنگ ها زرق و برق دار هستند اما خیلی اشباع نیستند، بهتر به نظر می رسد. محدوده دینامیکی نیز خوب است. در شب، می توانید ببینید که IMX766 چقدر عالی است. شما می توانید جزئیات را هم در هایلایت و هم در سایه ها ببینید. و با اندازه تک پیکسل بزرگتر که می تواند زمان نوردهی را کاهش دهد، تعداد پیکسل های فوق العاده بالای Mi 11 در نور تاریک واقعاً آسیب می بیند. به جرات می توان گفت که دوربین اصلی OnePlus 9RT با بسیاری از گوشی های پرچمدار برابری می کند. تنها شکایت این است که ای کاش آنها شارپ شدن تصویر با هوش مصنوعی را تا حدی کاهش می‌دادند، که گاهی اوقات می‌تواند بیش از حد واضح شود. دوربین اصلی همچنین یک حالت HI-RES اضافه می کند که می تواند عکس های 100 مگاپیکسلی با درون یابی هوش مصنوعی بگیرد. با این حال، وضوح تصویر را چندان بهبود نمی بخشد و هنوز با کیفیت عکس 100 مگاپیکسلی واقعی Mi 11 فاصله دارد. و اگر از این حالت استفاده می کنید ممکن است فاقد تون رنگی هوش مصنوعی باشد که در نتیجه عکس نهایی را به همراه خواهد داشت. به خوبی عکس های گرفته شده در حالت خودکار نیست. بنابراین استفاده از این حالت به صورت روزانه توصیه نمی شود.

دوربین Ultra-Wide :

دوربین واید گوشی وان پلاس 9RT

من هنوز هم تحت تاثیر دوربین فوق عریض هستم، حتی اگر یک ارتقاء نباشد. محدوده دینامیکی عالی است، به خصوص کنترل نقاط برجسته. اگرچه دوربین Ultra Wide اندازه سنسور بزرگی ندارد، با الگوریتم عالی، OnePlus 9RT نوردهی درستی در نور تاریک در شب دریافت می کند. و حالت خودکار نیز الگوریتم نمای شب را در خود جای داده است، بنابراین می توانید تفاوت هایی را بین عکس هایی که در حالت خودکار می گیرد و حالت شب در نور کم مشاهده کنید. تجربه کلی استفاده از این دوربین عالی است.

دوربین ماکرو :

دوربین مایکرو گوشی وان پلاس 9RT

عملکرد لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی مانند اکثر گوشی های ارزان قیمت است و نزدیک ترین فاصله فوکوس در واقع 4 سانتی متر است. کیفیت تصویر آن بدتر از برش با دوربین اصلی است، بنابراین ما به جزئیات زیادی در مورد کیفیت دوربین آن نمی پردازیم.

با آمدن به فیلمبرداری، من صادقانه از قابلیت فیلمبرداری 9RT شوکه شدم. دوربین های اصلی و فوق عریض نه تنها از ضبط 4k 60 فریم بر ثانیه پشتیبانی می کنند، بلکه می توانید در حین ضبط 4k با سرعت 30 فریم در ثانیه، آزادانه بین دوربین های اصلی و فوق عریض سوئیچ کنید. بسیاری از گوشی‌های دارای بازه قیمتی مشابه نمی‌توانند این کار را انجام دهند، از جمله Mi 11. حالت برجسته هوش مصنوعی به شما امکان می‌دهد ویدیوهایی با رنگ‌های زنده‌تر و کمی بهبود دامنه پویا ضبط کنید. اما از آنجایی که افکتها به طور قابل توجهی بهبود نیافته است، و شما فقط می توانید ویدیوی 1080P 30FPS بگیرید، برای استفاده روزمره توصیه نمی شود.

بررسی وان پلاس 9RT: عمر باتری و شارژ

OnePlus 9RT تا 65 وات توان شارژ را پشتیبانی می کند. شارژر ویژه 65 واتی درست در داخل جعبه قرار دارد. شارژ تا 36% پنج دقیقه، تا 65% پانزده دقیقه طول می‌کشد و شارژ کامل تا 100% فقط نیم ساعت طول می‌کشد. باتری همچنان 4500 میلی آمپر ساعت است و مصرف انرژی هر صحنه در تصویر نشان داده شده است.

باتری گوشی وان پلاس 9RT

نیم ساعت از Tiktok در حدود 5 درصد، نیم ساعت ویدیوی آنلاین 5 درصد، دو بازی به ترتیب 10 درصد و 12 درصد مصرف دارند. این مصرف انرژی برای یک گوشی اسنپدراگون 888 در حد نسبتاً عادی است.

شارژر گوشی وان پلاس 9RT

پس چرا وان پلاس 9RT را عرضه کرد؟

پس از مقایسه OnePlus 9، 9R و 9RT، متوجه شدم که بزرگترین تفاوت بین آنها دوربین است. OnePlus 9 بهترین دوربین را در بین این سه دوربین دارد، در حالی که 9R ارزان ترین است. OnePlus 9RT تلفنی است که بهترین تعادل بین قیمت و تجربه عکس را دارد. در واقع دوربین آن فراتر از انتظارات ما نیز هست.

پس نظر شما در مورد گوشی چیست؟

دسته‌بندی: نقد و بررسی