آخرین بروز رسانی: 30ام آذر, 1400

نقد و بررسی لپ تاپ شیائومی Pro X 14

مدل کاملاً جدید سری نوت بوکهای شیائومی لپ تاپ شیائومی […]

مدل کاملاً جدید سری نوت بوکهای شیائومی لپ تاپ شیائومی pro x14 نام دارد که با استفاده از پردازنده فشار استاندارد نسل یازدهم Core H35، صفحه نمایش اصلی E4 OLED و فناوری حکاکی یکپارچه CNC سطح بالا به روز کرد. این پیکربندی‌ها، که فقط در محصولات 1500 دلاری قابل مشاهده هستند، در محدوده قیمت 100 دلاری نوت‌بوک‌های سبک وزن اصلی قرار می‌گیرند . پس از انتشار، تحسین بسیاری از کاربران و رسانه ها را دریافت کردند.

طراحی کلی و پیکربندی عملکرد لپ‌تاپ Xiaomi Pro X14 قطعاً می‌تواند در بین محصولات سطح بالا قرار گیرد. با این حال، مهندسان شیائومی همچنان بر همین اساس هستند و تصمیم گرفتند دوباره از محدودیت نازک و سبک عبور کنند و به ایده آل ترین نوت بوک Mi در قلب کاربران تبدیل شوند. اولین سری Mi Notebook Pro X در این ماه منتشر شد.

Xiaomi Pro X14 جدید از نظر ضخامت و وزن کمی بالاتر از سری Pro است . اما پردازنده نسل یازدهم اینتل Core H35 با عملکرد بالا را حفظ کرده . همچنین یک قطعه نوری RTX 3050Ti در خود جای داده است. استقلال را به طور قابل توجهی دنبال کنید و آن را در عملکرد کلی در سطح بالاتری قرار دهید. قابلیت‌های جامع محصول می‌تواند نیازهای سازندگان محتوا مانند کارگردانان ویدیوی کوتاه، طراحان گرافیک و رندرهای سه بعدی را که تقاضای زیادی برای عملکرد دارند، بهتر برآورده کند. بنابراین عملکرد محصول جدید این بار چگونه است؟ بیایید به سرعت آن را از طریق تجربه واقعی درک کنیم.

لپ تاپ شیائومی pro x 14

طراحی لپ تاپ شیائومی pro x14

لبه های لپ تاپ شیائومی پرو X14 از فناوری حکاکی دقیق یکپارچه CNC استفاده می‌کنند . که اجزای داخلی بدنه بیشتری را در پوسته ادغام می‌کند و طراحی ساختاری یکپارچه بدنه را قوی‌تر و بادوام‌تر می‌کند. از نظر طراحی داخلی، پست های پیچ و موقعیت کارت Mi Notebook Prcomponents o X با بدنه یکپارچه شده است. در مقایسه با پایه های پیچ پلاستیکی . موقعیت کارت قطعات در برابر ضربه و سقوط پایدارتر و مقاوم تر خواهد بود.

ادغام هنر حکاکی یکپارچه CNC نیز در پوسته محافظ لولا در پایین صفحه نمایش منعکس شده است. فرآیند CNC یک قطعه کامل از مواد آلیاژ آلومینیوم را برش می دهد. که می تواند به راحتی ترکیب شفت و پوسته A را مشخص کند. در عین زیبایی که دارد، از نظر بصری سازگارتر است. در عین حال، یکی از متمایزترین فرآیند حکاکی یکپارچه CNC و فرآیند حکاکی است.

لپ تاپی با حدلاقل ضخامت

از سطح D می توان دید که دیواره جانبی بدنه دارای طراحی 2.2 میلی متری ضخیم تر است که از دیواره جانبی 0.8 میلی متری آلومینیومی محکم تر است. می تواند پشتیبانی محیطی قوی تری ایجاد کند و کل دستگاه می تواند فشار سنگین 50 کیلوگرم را تحمل کند. خطای فرآیند حکاکی دقیق یکپارچه CNC نوت بوک شیائومی در ± 0.05 میلی متر (50 میکرون) کنترل است . دقت آن می تواند به سطح میکرون برسد که تا 3 برابر بیشتر از فرآیند حکاکی معمولی است.

فرآیند سندبلاست سرامیکی نیز فرآیندی است که در نوت بوک های سطح بالا استفاده می شود. در مقایسه با ماسه آهنی،دانه ماسه سرامیکی ریزتر است. در عین حال ، در انتخاب شن نیز، Xiaomi Pro X14 از مقدار 120/150 قبلی به 1 نازک‌تر ارتقا یافته است. این باعث می‌شود حس لمس بدنه ، روانتر و براق‌تر باشد.

از نظر رابط، این Xiaomi Pro X14 به رابط Thunderbolt™ 4 مجهز شده است . و نیازهای شارژ یا ویدیو و انتقال داده با سرعت بالا را برآورده کند. دو درگاه USB-C که یکی از آنها از DP1.4 پشتیبانی می کند و جک 3.5 میلی متری هدفون/میکروفون. برای نوت بوک های نازک و سبک، این پیکربندی می تواند نیازهای اداری و مطالعه روزانه را برآورده کند. شایان ذکر است برای کاربرانی که همچنان از رابط USB-A استفاده می کنند. این نوت بوک دارای رابط Type-C به USB، HDMI نیز می باشد و در هنگام حمل و نقل هیچ فضایی از کیف شما را اشغال نخواهد کرد. اتصال آن به دیسک U و هارد دیسک اکسترنال آسان است. ، و یا لوازم جانبی دارای رابط HDMI.

صفحه نمایش لپ تاپ شیائومی pro x 14

صفحه نمایش لپ تاپ شیائومی pro x14

به لطف طراحی حاشیه بسیار باریک، Xiaomi Pro X14، و این صفحه نمایش از طراحی قاب تخت برخوردار است. صفحه نمایش و بدنه برای دستیابی به جلوه طراحی تمام صفحه یکپارچه شده اند. نه تنها این، بلکه این صفحه نمایش OLED دارای پوشش 100٪ وسعت رنگ sRGB و پوشش گسترده طیف رنگی 100٪ DCI-P3 است. در عین حال، هر صفحه قبل از خروج از کارخانه یکی یکی کالیبره می شود. برای سناریوهای مختلف استفاده، Mi Notebook Pro X 14 اجازه می دهد تا استاندارد پوشش رنگ را تغییر دهد تا نیازهای مختلف برای جلوه های نمایش رنگ در سناریوهای مختلف را برآورده کند.

کیفیت صفحه نمایش

علاوه بر این، Xiaomi Pro X14 دارای 1.07 میلیارد رنگ و دقت نمایش با عمق رنگ بالا است.مهم نیست در هنگام تماشای محتوای استاتیک یا پویا، می تواند جلوه تصویری ظریف و واضحی را ارائه دهد . که می توان آن را ‘آنچه می بینید همان چیزی است که دریافت می کنید’ توصیف کرد . به خصوص هنگامی که به برخی از تصاویر گرادیان رنگ نگاه می کنید، انتقال طبیعی تر است. این صفحه همچنین گواهی VESA DisplayHDR 500 True Black را دریافت کرده است که می تواند جلوه ای واقع بینانه داشته باشد و تجربه بهتری از تماشا را به ارمغان بیاورد. می توان گفت کیفیت نمایش این صفحه نمایش در یک سطح از رقبا پیشی می گیرد و حتی می تواند با مانیتورهای حرفه ای سطح بالا قابل مقایسه باشد .

با چنین جلوه نمایش فوق العاده ای، صفحه نمایش OLED مجهز به Xiaomi Pro X14 نیز یک ‘صفحه محافظ چشم’ است. از عملکرد سنسور نور پشتیبانی می کند که می تواند روشنایی صفحه را با توجه به شدت نور محیط تنظیم کند تا ظاهر و احساس راحتی بیشتری داشته باشد. با توجه به مشکل استروبوسکوپی OLED، دارای یک عملکرد کم نور DC نیز می باشد که می تواند به طور موثر از پدیده استروبوسکوپیک متناوب تغییرات روشن و تاریک جلوگیری کند و خستگی بصری را از بین ببرد.

صفحه نمایشی سالم برای چشمها

نه تنها این، بلکه این صفحه نمایش دارای گواهینامه سخت افزاری TüV Rheinland با نور آبی کم و گواهینامه Eye Care Display، ضمانت گواهینامه مضاعف، محافظت از چشم و سالم تر است. از نظر دقت رنگ، حداکثر مقدار 6.43، حداقل مقدار 0.45 و مقدار متوسط ​​1.79 است. میانگین مقدار دلتا E کمتر از 2 است که سطح حرفه ای تری است. کاربر معمولی تفاوت رنگ را متوجه نخواهد شد و کیفیت بسیار خوبی دارد.

در کل، این صفحه نمایش با کیفیت کلی عالی است . چه در حال بازی کردن، چه تماشای فیلم یا طراحی خلاقانه حرفه ای. تمامی نیازهای شما از یک صفحه نمایش را کاملا برطرف میکند .

سخت افزار لپ تاپ شیائومی pro x 14

سخت افزار لپ تاپ شیائومی pro x14

Xiaomi Pro X14 به یازدهمین نسل Intel Core i7-11370H مجهز شده است. سری Tiger Lake H35 pro، که از فرآیند بهینه سازی شده 10 نانومتری SuperFin، معماری Willow Cove استفاده می کند. دارای چهار هسته، 8 رشته و فرکانس پایه است. این 3.30 گیگاهرتز است، حداکثر فرکانس توربو 4.80 گیگاهرتز، 12 مگابایت حافظه نهان L3، و مجهز به یک Intel Iris®X با عملکرد بالاتر است. کارت گرافیک واحد اجرا 96EU و فرکانس 1.35GHz است. این پردازنده دارای TDP 35 وات است و حداکثر 64 گیگابایت حافظه با مشخصات DDR4-3200/LPDDR4x-4267 را پشتیبانی می کند. علاوه بر این، از رابط Thunderbolt 4 و Wi-Fi 6/6E (Gig+)، PCIe Gen4 و سایر نکات برجسته نیز پشتیبانی می کند.

این شیائومی پرو X14 همچنین به GPU لپ تاپ GeForce RTX 3050 درجه دسر NVIDIA، حافظه ویدیویی 4 گیگابایتی GDDR6، هسته GA107، 2048 شیدر، فرکانس 1375 مگاهرتز و مصرف انرژی حدود 35 وات مجهز شده است.

عملکرد کارت گرافیک

از نظر انتشار عملکرد کارت گرافیک، علاوه بر تست استرس AIDA64 FPU، تست استرس کارت گرافیک دونات اضافه شده است. برای نزدیک به 30 دقیقه کارکرد . دمای GPU حدود 60 درجه سانتیگراد، مصرف برق حدود 35 وات و فرکانس 1375 مگاهرتز است. در طول تست استرس، به سختی می توانید صدای فن را بشنوید. از آنجایی که سینک حرارتی در شفت زیر صفحه نمایش قرار دارد، عمدتاً در اینجا متمرکز می شود. ناحیه عملکرد دکمه F5 و F6 مقداری دما خواهد داشت که اساساً همان دمای بدن است.

اگرچه RTX 3050 تنها یک کارت گرافیک سطح پایه است . اما عملکرد آن همچنان بسیار بهتر از GTX 1650 است، بنابراین از نظر بازی، در واقع می تواند اکثر بازی های اصلی را بدون مشکل اجرا کند. به عنوان مثال، در بازی LOL، وضوح پیش فرض 2.5K کیفیت متوسط ​​است، FPS می تواند در بیش از دویست فریم بر ثانیه نسبتا پایدار باشد و مصرف انرژی پردازنده 28 وات است.

باتری لپ تاپ شیائومی pro x 14

باتری لپ تاپ شیائومی pro x14

از نظر مصرف انرژی، توان مصرفی TDP Intel Core i7-11370H 35 وات و توان مصرفی TDP انویدیا 3050 45 وات است و از فناوری شتاب پویا Dynamic Boost پشتیبانی می کند.

به بیان ساده، زمانی که یکی از پردازنده‌ها و کارت‌های گرافیکی تحت بار سنگین نیست . دیگری می‌تواند بخشی از انرژی مصرفی TDP را برای بهبود بخشی از عملکرد قرض بگیرد.

تنیجه گیری لپ تاپ شیائومی pro x14

به عنوان رده بالای سری Pro X از نوت بوک های شیائومی . یازدهمین نسل پردازنده استاندارد Core + ردیابی نوری RTX 3050Ti به تنهایی به نوت بوک های باریک و سبک اجازه می دهد تا عملکرد بالاتری داشته باشند.