آخرین بروز رسانی: 4ام آذر, 1400

شیائومی ردمی نوت 10 پرو / بررسی کامل تخصصی

دوربین 108 مگاپیکسلی در گوشی Redmi Note؟ صفحه نمایش AMOLED […]

دوربین 108 مگاپیکسلی در گوشی Redmi Note؟ صفحه نمایش AMOLED 120 هرتزی چطور؟ مطمئناً، چرا که نه، و بدینگونه شیائومی رد می نوت 10 پرو متولد شد .

میان رده های دیگری با دوربین 108 مگاپیکسلی در بازار وجود دارند، و در واقع، اولین گوشی که دارای چنین سنسوری بود (البته نه کاملا یکسان) Mi Note 10 بود که یک میان رده نیز محسوب می شود. بنابراین، داستان این نیست که ‘این اولین میان رده ای است که چنین دوربینی را در خود جای داده است’ یا ‘دوربین های 108 مگاپیکسلی اکنون راه خود را به دوربین های میان رده رسانده اند’ نیست، بلکه تمرکز باید بر این باشد که چگونه جریان اصلی‌تر خط Redmi Note با هر چیز دیگری مقایسه می‌شود.

در چند سال گذشته، این عامل محرک اصلی فروش ردمی (و در کل شیائومی) بوده است، بنابراین هر زمان که یک تغییر بزرگ در اینجا اتفاق بیفتد، قابل توجه است زیرا به این معنی است که چنین ویژگی جدیدی توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این مورد در مورد صفحه نمایش 120 هرتزی AMOLED نیز صدق می کند، و این صفحه قبلاً یکی از اصلی ترین بخش های رده بالا بود، و اکنون بالاخره در دستگاه های مقرون به صرفه تری مانند این عرضه می شود.

به نظر می رسد ردمی نوت 10 پرو، حداقل روی کاغذ، جانشین شایسته ای برای ردمی نوت 9 پرو است . اگر شما هم کنجکاو هستید، به خواندن ادامه دهید و به ما بپیوندید تا بررسی کنیم که زندگی روزانه با این دستگاه برای مدت زمان طولانی چگونه بوده است.

قیمت شیائومی رد می نوت 10 پرو

شیائومی رد می نوت 10 پرو : طراحی

ردمی نوت 8 پرو و ​​ردمی نوت 9 پرو هر دو ساختار ساندویچی شیشه ای با قاب پلاستیکی داشتند و ردمی نوت 10 پرو نیز تفاوتی ندارد – دقیقاً به استفاده از گوریلا گلس 5 در جلو و پشت. تکرار مواد محافظ کورنینگ این روزها واقعاً طولانی شده است، اما به نظر می‌رسد که همچنان برای اکثر گوشیهای میان رده ترجیح داده می‌شود (به استثنای برخی از موارد قابل توجه در خانواده Poco که به GG6 یا حتی Victus مجهز شده اند ).

اندازه Redmi Note 10 Pro نیز بسیار شبیه به اندازه هر دو مدل قبلی خود است و بنابراین تجربه هندلینگ تقریباً مشابه است. اگر ردمی نوت 9 پرو یا ردمی نوت 8 پرو داشتید (یا امتحان کردید) و از احساس نگه داشتن آن در دست خوشتان آمد، این یکی را نیز دوست خواهید داشت. یک تغییر خوشایند وجود دارد، و این واقعیتی است که مدل جدید کمی سبکتر از هر دو مدل قدیمی است.

Redmi Note 10 Pro یک گوشی بزرگ است، در این شکی نیست، و اگر دست‌های کوچکی دارید، ممکن است متوجه شوید که باید دائماً از هر دوی آن‌ها برای مدیریت ایمن استفاده کنید. اگر دست‌های بزرگی دارید، هندلینگ بسیار آسان است، و در حالی که طراحی آن چیز پیشگامانه‌ای نیست. هیچ چیز عجیب و غریبی را معرفی نمی‌کند. اگر از یک گوشی قبلی Redmi Note Pro به سراغ این گوشی می‌آیید، مطمئناً وقتی این گوشی را انتخاب می‌کنید، احساس خوبی خواهید داشت.

شیشه پشتی یک آهنربای اثر انگشت در واحد بررسی Onyx Grey ما است، اما طبق معمول زمانی که این اتفاق می‌افتد، یک راه غیرمنتظره خنده‌دار وجود دارد که به تشخیص آن کمک می‌کند – یعنی هر چه اثر انگشت روی آن بیشتر باشد، لغزنده‌تر می‌شود. بنابراین شما باید بین ناخالص و لغزنده یکی را انتخاب کنید که نسبتاً خنده دار است. قاب آن نیز لغزنده است . از سوی دیگر، به نظر می رسد که به هیچ وجه اثر انگشت روی آن نمیماند ، حتی اثر انگشت های جزئی، که ممکن است به سطح پلاستیکی یا نازک بودن آن مربوط باشد.

در پشت، قوز دوربین قرار است تمام توجه شما را به خود جلب کند، و این احتمالاً چیز خوبی است زیرا واقعاً هیچ چیز دیگری در آنجا اتفاق نمی افتد که بسیار جالب باشد. فقط پشت شیشه متوسط ​​شماست که به سمت قاب منحنی می شود، ما قبلاً این را هزاران بار دیده ایم. توجه داشته باشید که اجرا در درجه بالایی قرار دارد، بدون «شکاف پانل» یا چیزی شبیه به آن. تلورانس ها کم هستند.همچنین کیفیت ساخت مناسب است . نه اینکه این باعث تعجب ما شود، این مورد برای مدت طولانیدر گوشیهای این رده قیمتی استفاده شده است .

ماهیت پلکانی دو مرحله ای برآمدگی دوربین و همچنین تقارن محل قرارگیری سنسورها جالب است. ما مطمئن نیستیم که لزوماً حلقه نقره ای را که دوربین اصلی را احاطه کرده است دوست داشته باشیم، اما هی، شاید شما به یک اشاره گر نیاز داشته باشید تا به شما بگوییم که هیولای 108 مگاپیکسلی کدام است.

ما انتظار داشتیم ردمی نوشته «108 مگاپیکسل» را جایی در آنجا بچسباند، اما در عوض این برند با متن بسیار گیج‌کننده‌تر «اولترا پریمیوم» پیش رفت که اصلا منطقی به نظر نمی‌رسد، زیرا در تاریخ محصول گوشی «فوق العاده ممتاز» وجود ندارد.

در غیر این صورت، صفحه نمایش دارای حاشیه‌های بسیار ریز در سه طرف و چانه‌ای است که از کوچک‌ترین نمونه‌های این کلاس است (در حالی که هنوز این واقعیت را نشان می‌دهد که شما یک دستگاه میان رده را در دست گرفته‌اید، زیرا بزرگ‌تر از چیزی است که در گوشی‌های بلندتر پیدا می‌کنید. دستگاه پایانی). جک 3.5 میلی‌متری هدفون در بالا خبر خوش‌آمدی برای افرادی خواهد بود که به بلوتوث علاقه‌مند نیستند، و به طور کلی گوشی کمی سنگین است، اما آنقدر کم است که احتمالاً شما را به مشکل نمی‌اندازد.

در خاتمه، Redmi Note 10 Pro یک ساندویچ بسیار خوش ساخت از شیشه و پلاستیک است که بدون اینکه واقعاً در دریایی از شباهت ها متمایز شود، مدرن و توانا به نظر می رسد. اگر به جزئیات دقت کنید، ممکن است متوجه شوید که دوربین اصلی بهتر از حد معمول (برای این کلاس) و صفحه نمایش AMOLED (با توجه به قاب پایینی کوچکتر) دارد. و شاید هم گمراه شوید که فکر کنید یک دوربین سلفی سطح بالایی در آنجا وجود دارد (زیرا حلقه نقره ای به نوعی شما را به یاد حلقه پشتی می اندازد)، اما اینطور نیست.

قاب

در مورد کیس‌ها، طبق معمول مارک‌های چینی یکی در جعبه وجود دارد و این یکی روکش مات دارد که اثر انگشت را به خوبی پنهان می‌کند. برخلاف پشت گوشی واقعی. این را ما واقعا دوست داریم. بقیه اش نه زیاد .

کناره ها به طرز باورنکردنی شل و سست هستند (به هر حال این یک قاب ژله ای است)، در حالی که گوشه ها احساس محکمی می کنند، اما به قدری که قرار دادن یا جدا کردن قاب واقعاً سخت است – مدتی است که ما یک مورد این چنینی نداشتیم. سفت و سخت در گوشه ها این احتمالاً برای محافظت در برابر سقوط خوب است، اما سمت راست، جایی که دکمه‌ها قرار دارند، دقیقاً برعکس است و بین کیس و صفحه نمایش بین کلیدهای پاور و ولوم شکاف ایجاد می‌شود.

در نهایت، آزاردهنده ترین چیز در مورد آن فلاپی است که درگاه USB-C را می پوشاند. ما قبلاً این مورد را برای برخی از تلفن های شیائومی (یا زیر نام تجاری) دیده بودیم، و هنوز وجود آنرا درک نکرده ایم. خوشبختانه این یکی از یک طرف باز می شود که باعث می شود شل شدن و قرار دادن کابل شارژ با یک دست کمی آسان تر شود. اما هنوز به اندازه کافی آسان نیست، و به طور کلی فقط دست و پا گیر است، بنابراین اگر این یک واحد بررسی نبود، ما آن را در روز اول قطع می کردیم.

بلندگو

Redmi Note 10 Pro دارای بلندگوهای استریو کاملاً مناسبی است و کار را به خوبی انجام می دهند. آنها بلندترین صدایی نیستند که ما تا به حال شنیده ایم، اما برای اکثر موارد به اندازه کافی خوب خواهند بود (به غیر از زمانی که در محیط های پر سر و صدا هستید)، و بهترین صدایی که تا به حال شنیده ایم نیستند. اما آنها نیز بد نیستند.

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که در حالی که هدفون به عنوان بلندگوی دوم وظیفه دوگانه را دارد، یک دهانه اضافی در بالای قاب برای خروج صدا وجود دارد. این حالت صدا را در هنگام مصرف رسانه بهبود می بخشد، اما همچنین به این معنی است که وقتی در حال مکالمه تلفنی هستید، نشتی از طرف دیگر مکالمه بیشتر از دستگاهی است که فقط یک گوشواره در آن قرار دارد.

خرید شیائومی رد می نوت 10 پرو

سنسور مجاورت

وقتی صحبت از تماس شد، سنسور مجاورت کند اما قابل اعتماد است. کندی ممکن است شما را ناامید کند، زیرا گاهی اوقات حدود یک یا دو ثانیه طول می کشد تا کار خود را انجام دهد و وضعیت صفحه را تغییر دهد. ما هرگز آن را تصادفی نداشتیم که روی ما کار نکند، اما این کندی چیزی است که باید در نظر داشته باشید.

اگر برای یکی دو ثانیه اول پس از اینکه گوشی را به گوش خود بازگردانید، خیلی مراقب نباشید، ممکن است متوجه شوید که صورت شما به طور ناخواسته چیزی را روی صفحه لمس کرده است. راه حل آسان این است که برای یکی دو ثانیه اول صفحه را از صورت خود دور نگه دارید و سپس صفحه در نهایت خاموش می شود و شما در امان هستید.

ناحیه کار سنسور مجاورت نیز بسیار کوچک به نظر می رسد، بنابراین باید با قرار دادن قسمت بالایی گوشی نزدیک به گوش خود دقیق باشید، در غیر این صورت، سنسور ممکن است فکر کند تلفن دور است و باید صفحه نمایش را بچرخانید. بر. ما مراقب قرار دادن تلفن بین شانه و صورت «هندزفری» هستیم، زیرا در این سناریو، سنسور تمایل دارد صفحه نمایش را (پس از تأخیر فوق الذکر) بارها روشن کند .

مشکلات اتصال

در حالی که ما هیچ مشکلی با بلوتوث نداشته‌ایم (اتصال مجدد به دستگاه‌های جفت‌شده قبلی از لحاظ تاریخی برای اکثر گوشی‌های هوشمند میان رده که آزمایش کرده‌ایم مشکل بوده است، اما خوشبختانه این یکی نبود)، ما به طور مداوم با اتصال Wi-Fi با مشکلاتی مواجه می‌شویم.

در جاهایی که هیچ گوشی دیگری با اتصال به اینترنت مشکلی نداشته است، Redmi Note 10 Pro به سادگی از بارگذاری چیزی خودداری می کند. توجه داشته باشید که هنوز به شبکه Wi-Fi ما متصل بود و حدود 50٪ سیگنال را نشان می داد، اما هیچ داده ای به هیچ وجه منتقل نمی شد. گاهی اوقات تلفن خودش متوجه این موضوع می‌شود و ما را به داده‌های تلفن همراه سوئیچ می‌کند، اما اغلب اوقات برای دسترسی مجدد به اینترنت مجبور می‌شویم به صورت دستی Wi-Fi را خاموش کنیم.

این اتفاق هرگز در اتاقی مشابه روتر رخ نداد، اما به طور مداوم در اتاق دیگری که حدود 10 متر از روتر فاصله دارد (و با دو دیوار بین آنها) اتفاق می افتاد. مجدداً، می‌خواهیم تأکید کنیم که چنین مشکلی، در همان نقاط، با هیچ تلفن دیگری نداشته‌ایم – و سال‌هاست که از یک روتر استفاده می‌کنیم.

این اتفاق هرگز در اتاقی مشابه روتر رخ نداد، اما به طور مداوم در اتاق دیگری که حدود 10 متر از روتر فاصله دارد (و با دو دیوار بین آنها) اتفاق می افتاد. مجدداً، می‌خواهیم تأکید کنیم که چنین مشکلی، در همان نقاط، با هیچ تلفن دیگری نداشته‌ایم – و سال‌هاست که از یک روتر استفاده می‌کنیم.

به طور کلی، توصیه می کنیم فقط در صورتی آن را دریافت کنید که برایتان مهم نیست که چنین اتفاقی برای شما بیفتد. برای ما، این فقط یک آزار بود زیرا طرح داده تلفن همراه ما نامحدود است، اما اگر برنامه شما محدود باشد، ممکن است مشکل بیشتری پیدا کنید.

بیومتریک

اگرچه Redmi Note 10 Pro دارای صفحه نمایش AMOLED است، اما همانند مدل قبلی خود Redmi Note 9 Pro دارای یک سنسور اثر انگشت در کناره است که دارای LCD است. این احتمالاً به دلیل تفاوت قیمت بین چنین سنسور خازنی و سنسور زیر نمایشگر است. شاید تا زمانی که Redmi Note 11 Pro راه‌اندازی شود، قیمت آن‌هایی که سنسور آنها زیر نمایشگر هستند به اندازه‌ای کاهش پیدا می‌کنند که در این رده نیز گنجانده شوند.

به هر حال، اسکنر اثر انگشتی که در اینجا ارائه می شود، تقریباً کرایه استاندارد نصب شده در کناره برای این دوران است. برای برخی از افراد به نظر می رسد قابل اعتمادتر از دیگران باشد که چنین حسگرهایی نسبت به اکثر سنسورهای موجود در نمایشگر قابل اعتمادتر هستند. به خاطر داشته باشید که انگشتان دست کاملاً منحصر به فرد هستند، بنابراین ممکن است اصلاً در مورد انگشتان شما صدق نکند.

ما فکر می‌کنیم مسئله این است که حسگر لزوماً باید چقدر باریک باشد تا به شکل یکپارچه در داخل دکمه پاور قرار بگیرد. این به این معنی است که هنگام ثبت انگشتان خود باید مراقب باشید تا حد ممکن کل سطح را بپوشانید، در غیر این صورت هیچ الگوی ذخیره شده ای برای تشخیص وجود نخواهد داشت.

علیرغم اینکه این کار را با دقت انجام دادیم، هنوز متوجه شدیم که باید حدود 4 بار از 10 بار حسگر را دوباره لمس کنیم. این یک قابلیت اطمینان کلی در حدود 60٪ می دهد که بسیار بد است. ما به آن عادت کرده ایم، اما نمی توان گفت که آن را دوست داریم. باز هم، زمان صرف شده شما ممکن است در این مورد به طور قابل توجهی متفاوت باشد، به همین دلیل است که ما (حتی) راجع به آن سخت گیر نیستیم.

و این فقط این سنسور خاص در این گوشی خاص نیست – همه سنسورهای اخیر که در کنار نصب شده‌اند رفتار بد مشابهی برای این بازبین داشته‌اند، اگرچه سایر مواردی که ما تاکنون آزمایش کرده‌ایم از همان ابتدا 80 تا 90 درصد قابل اعتماد بودند. این یکی حتی کمتر به نظر میرسد .

طبق معمول، می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید فقط دکمه پاور را لمس کنید تا اثر انگشت شما اسکن شود یا آن را فشار دهید. و همچنین طبق معمول، گزینه دوم را انتخاب کردیم، زیرا به این صورت بسیار طبیعی‌تر به نظر می‌رسد – از این گذشته، فشار دادن دکمه روشن/خاموش برای بیدار کردن صفحه یک کار بسیار خودکار است که چندین بار در روز انجام می‌دهیم. به این ترتیب، باز کردن قفل در آن زمان نیز مزیت بیشتری دارد.

قفل‌گشایی با چهره وجود دارد اما همانطور که انتظار دارید فقط از دوربین سلفی استفاده می‌کند و بنابراین امنیت کمتری نسبت به اسکنر اثر انگشت ارائه می‌کند. با این حال، به اندازه ارزشش سریع است – اما از آنجایی که معمولاً دکمه روشن/خاموش را فشار می‌دهید تا قفل باز کردن چهره را فعال کنید، می‌بینید که چگونه این کار می‌تواند بسیار زائد باشد، زیرا فشار دادن آن دکمه اسکن اثر انگشت را نیزفعال می‌کند.

موتور ویبره

Redmi Note 10 Pro یک موتور ارتعاشی کاملاً متوسط ​​دارد که اصلاً چیزی برای نوشتن نیست. این قطعاً یکی از آن دسته از دستگاه‌های پیشرفته‌ای نیست که امروزه حتی در برخی از دستگاه‌های «قاتل پرچم‌دار» استفاده می‌شود. در صورت نیاز وجود دارد، اما قطعاً از لرزش هایی که ایجاد می کند شگفت زده نخواهید شد. این به وضوح یکی از زمینه‌هایی بود که باید هزینه‌ها را کاهش داد تا گوشی به قیمت که مد نظر بود برسد.

MIUI هنوز در سرتاسر UI دارای لرزش های ملایمی در اینجا و آنجا است، اما به نظر می رسد این ارتعاشات نسبت به مدل های دیگر کمتر است، و ما فرض می کنیم که این به دلیل موتور لرزش در اینجا است – از آنجایی که در بین بهترین ها نیست، شما نمی توانید آن را با همان احساس فیزیکی در هنگام مواجهه با یکی از آن ‘تارها’ که در دستگاه های رده بالاتر شیائومی دارید مقایسه کنید .

شیائومی رد می نوت 10 پرو : کیفیت صفحه نمایش، روشنایی، تنظیمات

فروش شیائومی رد می نوت 10 پرو

در حالی که دیدن یک صفحه نمایش AMOLED 120 هرتزی با این قیمت بسیار عالی است و اولین نمایش آن در خط Redmi Note Pro است، ما احساس می کنیم باید اشاره کنیم که هنوز باید انتظارات خود را بررسی کنید. همه AMOLEDهای 120 هرتزی یکسان نیستند، و این یکی قطعاً پایین‌تر از اکثر AMOLED‌هایی است که تا به امروز دیده‌ایم – البته همه آن‌ها در دستگاه‌های گران‌تر بودند.

روشن‌تر از LCD های با قیمت‌های مشابه است ، که این یک امتیاز مثبت است، اما نه چندان. در مقایسه با Redmi Note 9 Pro یا Poco X3 NFC همچنان در یک روز آفتابی روشن تفاوت را احساس خواهید کرد. اما هرچه خورشید بیشتر به طور مستقیم به صفحه نمایش برخورد کند تشخیص آن سخت تر می شود. مشاهده آن تحت هیچ شرایطی غیرممکن نیست، اما به آسانی پنل های سطح بالاتر نیز نیست. ما آن را ایراد نمی‌بییم ، فقط به این نکته اشاره می‌کنیم که انتظارات شما برای کیفیت آن باید مطابق با قیمت Redmi Note 10 Pro باشد.

در این چارچوب، این صفحه نمایش بسیار خوبی است، بهتر از آنچه در هر یک از مدل های قبلی گوشی بود، و بهتر از رقبای مجهز به LCD آن. اگرچه همه چیز عالی نیست – در سناریوهای با روشنایی پایین کمی رنگین کمان روی پس‌زمینه‌های خاکستری در جریان است و در تاریکی کم، در پایین‌ترین میزان روشنایی آن، به طور معقولی کم‌نور است، اما قطعاً می‌توانست کم‌تر هم باشد – و این همان جایی است که رقبای LCD به آن توجه می‌کنند.

خواندن در شب با کمترین میزان روشنایی، آزاردهنده نیست، اما می‌توانست راحت‌تر باشد. ما این مشکل را در AMOLED‌های گران‌تر (اگرچه آنرا نمونه‌های برتر) بسیار دیده‌ایم، بنابراین ما آن را (به صورت حدس و گمان) به قیمت آن می‌اندازیم. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به سلامت چشم اهمیت نمی‌دهید و بدون توجه به شرایط نور محیط، دائماً چیزهای با روشنایی کامل را به خود می‌افزایند، واضح است که به این موضوع اهمیتی نخواهید داد.

منحنی روشنایی خودکار به طور کلی بسیار خوب است، فقط به نظر می رسد که در به حداکثر رساندن خود محافظه کارانه است. تنها تنظیمات دستی که در طول مدت زمان استفاده از Redmi Note 10 Pro مجبور بودیم انجام دهیم، روزهای ابری در بیرون از خانه بود که احساس می‌کردیم به روشنایی کمی بیشتر از آنچه به صورت خودکار ارائه می‌شد نیاز داریم. در غیر این صورت، ما هنوز خوشحالیم که اکثر شرکت‌ها با منحنی‌های روشنایی خودکار خود در سال‌های 2020 و 2021 به سطح بسیار خوبی می‌رسند، و این روندی است که امیدواریم ادامه یابد. اگرچه ما کاملاً مطمئن نیستیم، در هنگام استفاده قطعاً به نظر می رسید که شیائومی رد می نوت 10 پرو یک سنسور نور محیط اضافی در پشت دارد – همیشه به تغییرات نور از آن سمت تقریباً بلافاصله پاسخ می دهد، که یک امتیاز بزرگ در بررسی ما است.

شما تنظیمات معمولی را برای کالیبراسیون رنگ صفحه نمایش دریافت می کنید، و مانند همیشه ما به تنظیمات خودکار برای طرح رنگ چسبیدیم زیرا این باید دمای رنگ را بر اساس نور محیط تنظیم کند. اساساً این همان کاری است که True Tone اپل انجام می دهد، با این تفاوت که در این گوشی یا در تغییر رنگ ها بسیار ظریف عمل می کند یا اصلاً کار خاصی انجام نمی دهد، زیرا ما هیچ تغییر آشکاری را حتی در هنگام عبور از قدرت های مختلف نور محیط و دمای رنگ مشاهده نکرده ایم.

ما همچنین رنگ گرم را انتخاب کردیم زیرا رنگ پیش‌فرض در حالت خودکار با رنگ‌های سفید بسیار آبی همراه است. اگر رنگ‌های دقیق‌تری می‌خواهید، می‌توانید به آن نیز دست یابید – با حالت استاندارد بروید و در واقع sRGB را به خوبی دریافت خواهید کرد.

نمایشگر همیشه روشن

از آنجا که این یک پنل AMOLED است، همانطور که انتظار دارید عملکرد صفحه نمایش همیشه روشن وجود دارد. با این حال، در واقع همیشه روشن نیست، در عوض، بیشتر شبیه کاری است که OnePlus قبلاً با ویژگی Ambient Display خود انجام می داد. تنظیمات نمایش همیشه روشن، از جمله تمام گزینه‌های سفارشی‌سازی، همان چیزی است که در همه دستگاه‌های شیائومی/ردمی/پوکو مشاهده می‌کنید، البته فاقد تصاویر پس‌زمینه فوق‌العاده ست . بقیه گزینه ها وجود دارد، شما می توانید AOD را تصورت بسیار گسترده سفارشی سازی کنید.

و با این حال، همه اینها به نوعی بیهوده است زیرا فقط برای چند ثانیه زمانی که گوشی را برمی دارید و چند ثانیه پس از قفل شدن صفحه نمایش نشان داده می شود. به اندازه کافی عجیب، به نظر می رسد که منوی مربوطه به گونه ای ایجاد شده است که گزینه های بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد (از جمله، ما فرض می کنیم، یک تنظیم واقعاً همیشه روشن)، اما شما فقط می توانید یک چیز را ‘انتخاب کنید’: ‘برای 10 ثانیه پس از ضربه زدن’.

ما قطعاً شیفته این وضعیت هستیم. شاید پنل مورد استفاده در اینجا با صرفه جویی در باتری در حالت AOD یا چیزی شبیه به آن، چندان خوب نباشد. صرف نظر از دلیل آن، شما در واقع یک صفحه نمایش همیشه روشن ندارید و حتی ساده ترین چراغ های LED اعلان را دریافت نمی کنید. این، به بیان ملایم، ناامید کننده است. اگر ساعت هوشمند یا می بندی ندارید که اعلان‌ها را به شما نشان دهد، همیشه باید یا گوشی را بردارید یا روی صفحه ضربه بزنید تا متوجه شوید چیزی وجود دارد که از دست داده‌اید.

فروش شیائومی رد می نوت 10 پرو

نرخ تجدید

نرخ به روز رسانی 120 هرتز قطعا به درک نرمی این گوشی کمک می کند، و به عنوان مثال نسبت به Redmi Note 9 Pro بسیار نرم تر به نظر می رسد، علی رغم اینکه چیپست نسبت به آن ارتقاء زیادی ندارد. ما در بخش عملکرد این بررسی به جزئیات بیشتری در مورد عملکرد نرم آن خواهیم پرداخت.

در حالی که بسیار خوشایند و مفید است، این نرخ رفرش 120 هرتز دقیقاً شبیه به گوشی های رده بالا نیست، و ما فرض می کنیم که به SoC مربوط می شود. لکنت‌هایی در پیمایش آن وجود دارد، و در حالی که این موارد حتی در Redmi Note 9 Pro نیز اتفاق می‌افتد، در اینجا تضاد بزرگ‌تری بین زمان‌هایی که همه چیز به آرامی پیش می‌رود و زمان‌های تصادفی که این آرامش وجود ندارد است .

با این حال، ما شکایت نداریم، ما ترجیح می‌دهیم این وضعیت 120 هرتزی را داشته باشیم تا اینکه مطمئناً با یک پنل 60 هرتزی سر و کار داشته باشیم. تنظیم 120 هرتز به نوعی پویا است، به این ترتیب که همیشه 120 است به غیر از زمانی که صفحه نمایش یک تصویر ثابت را نشان می‌دهد وقتی به 60 هرتز برمی‌گردد – و بعد از اینکه چیزی روی صفحه نمایش تغییر می‌کند (یا شما) مستقیماً به 120 هرتز می‌پرد. با آن تعامل کنید).

این بسیار متفاوت از بسیاری از سیستم‌های دیگر است که در جابجایی بین تعداد زیادی از مراحل نرخ به‌روزرسانی بسیار پویاتر هستند، اما این تنها از منظر صرفه‌جویی در مصرف باتری منطقی است، و همانطور که در بخش مربوطه، Redmi Note خواهید دید. 10 Pro حتی با این سیستم ابتدایی عمر باتری فوق‌العاده‌ای دارد – بنابراین ما آن را به خاطر عدم استفاده از چیزی پویاتر از بین نمی‌بریم.

حالت خواندن :

فیلتر نور آبی وجود دارد و کار خود را به اندازه کافی انجام می دهد، اگرچه برخلاف سایر گوشی ها به نظر می رسد تأثیری بر روشنایی ندارد. بنابراین مشکل ذکر شده در مورد حداقل روشنایی درست در آستانه چیزی که ما آن را برای استفاده در محیط‌های سیاه و سفید خیلی روشن می‌دانیم، نمی‌توان با استفاده از حالت خواندن، که شیائومی آن را فیلتر نور آبی خود می‌نامد، برطرف کرد.

مانند سایر پیاده‌سازی‌های MIUI 12.5، حالت خواندن در اینجا جامع‌ترین حالتی است که تا به حال دیده‌ایم، با یک تنظیم کلاسیک که کاری را انجام می‌دهد که احتمالاً به آن عادت کرده‌اید، اما همچنین یک گزینه ای به نام Paper ر آن وجود دادر که می‌تواند به صفحه نمایش شما ظاهری کاغذی بدهد.

می‌توانید بافت را با یک نوار لغزنده و همچنین دمای رنگ را برای هر دو حالت تنظیم کنید، و اگر از Paper استفاده کنید، حتی می‌توانید بین استفاده از رنگ‌های کامل، رنگ‌های روشن یا سیاه و سفید انتخاب کنید. به طور جدی، MIUI در حال حاضر بهترین فیلتر نور آبی را دارد، و طبیعتاً، می‌توانید آن را نیز برنامه‌ریزی کنید (یا هنگام غروب/طلوع خورشید به طور خودکار روشن یا خاموش شود یا با استفاده از زمان‌های سفارشی).

شیائومی رد می نوت 10 پرو : نرم افزار

مشخصات شیائومی رد می نوت 10 پرو

Redmi Note 10 Pro جدیدترین MIUI 12.5 مبتنی بر اندروید 11 را اجرا می کند. واحد بررسی ما که برای بازار اروپا در نظر گرفته شده است، تا کنون دو به روز رسانی MIUI 12.5 دریافت کرده است و اولین مورد قطعا پایدارترین نبود – بنابراین ما خوشحالیم که دومی چند هفته بعد وارد شد و بسیاری از مشکلات معرفی شده توسط سلف خود را برطرف کرد. عملکرد اکنون با آنچه در MIUI 12 بود برابری می کند، که قطعاً پس از اولین به روز رسانی MIUI 12.5 چنین نبود.

این ما را به نگرانی‌های مداوم خود در مورد سرعت به‌روزرسانی و کنترل کیفیت شیائومی می‌رساند. به نظر می رسد دومی بر اساس هزینه یک دستگاه متفاوت است – ما هرگز تجربه ای نداشتیم که برای مثال، یک گوشی پیشرفته Mi پس از به روز رسانی خیلی باگ دار تر شود، اما این چند بار در مورد ‘قاتل های پرچمدار’ اتفاق افتاده است. و بسیاری از دستگاه های رده پایین مانند این Redmi Note 10 Pro.

در واقع، به نظر می‌رسد که کمترین میزان کنترل کیفیت روی به‌روزرسانی‌ها برای تلفن‌های با برند Redmi (خارج از چین) اعمال می‌شود، با دستگاه‌های با برند Poco کمی بهتر، میان‌رده‌های Mi و «قاتل‌های پرچم‌دار» کمی بهتر از آن، و سپس پرچمداران Mi در صدر قرار دارند که QC مناسب با قیمت های خود دارند.

با این حال، یکی از ویژگی‌های مشترک همه دستگاه‌های شیائومی این است که چگونه به‌روزرسانی‌ها را فقط هر چند ماه یکبار دریافت می‌کنند، به طور کلی، به استثنای برخی موارد – پس از واکنش‌های شدید آنلاین در رابطه با اولین به‌روزرسانی MIUI 12.5 برای شیائومی رد می نوت 10 پرو 10 Pro، این شرکت دومین به روز رسانی را منتشر کرد. دومی کمتر از دو ماه بعد از آن منتشر شد که چه باور کنید یا نه پیشرفت بزرگی داشت .

اما این حالت معمولی نیست، و هنگام خرید یک دستگاه شیائومی/ردمی/پوکو همچنان باید این را در نظر داشته باشید. به‌روزرسانی‌ها بسیار اندک هستند، هر چه دستگاه ارزان‌تر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که یک به‌روزرسانی جدید تعداد زیادی باگ (یا فقط کندی کلی یا هر دو) را معرفی کند، و سپس باید هفته‌ها منتظر بمانید (اگر خوش شانس هستید ) یا ماه ها (به طور معمول) برای یک به روز رسانی جدید برای رفع همه این مشکلات.

ما هنوز نمی‌توانیم در مورد تبلیغات صحبت کنیم، زیرا طبق معمول یک واحد خرده‌فروشی اروپایی داریم و در این موارد، تبلیغات در داخل برنامه‌های داخلی شیائومی نمایش داده می‌شوند که بیشتر آنها را استفاده نمی‌کنیم. آزاردهنده ترین تبلیغات برای ما آنهایی هستند که پس از نصب برنامه نمایش داده می شوند، اما به راحتی می توان با زدن نماد چرخ دنده در بالا سمت راست و خاموش کردن ‘نمایش توصیه ها’ برای همیشه خاموش شوند.

از آنجایی که سرعت به‌روزرسانی عالی نیست، با یک گوشی شیائومی/ردمی/پوکو تقریباً تضمین می‌کنید که هرگز در سطح وصله امنیتی فعلی نخواهید بود. نمونه موردی: Redmi Note 10 Pro اکنون در سطح وصله امنیتی ژوئن 2021 قرار دارد. ما در تلاش نیستیم که معامله بزرگی از این موضوع انجام دهیم (مخصوصاً در این قیمت)، اما فکر کنید که باید به خوبی بدانید که از آن چه انتظاری دارید.

MIUI 12.5 :

اگر می‌توانستیم کمی بیشتر درباره MIUI 12.5 همانطور که درشیائومی رد می نوت 10 پرو مشاهده می‌شود صحبت کنیم، به این واقعیت نیز اشاره می‌کنیم که شما تنها می‌توانید حداکثر سه نماد اعلان را در نوار وضعیت مشاهده کنید، علیرغم اینکه فضایی برای آن وجود دارد. حداقل چند تا دیگر اگر اعلان‌های اضافی دریافت کنید، همچنان سه نماد در نوار وضعیت و سپس یک نماد سه نقطه در سمت راست آن‌ها خواهید داشت، که نشان می‌دهد موارد بیشتری در پنجره اعلان‌ها در انتظار شما هستند.

این مورد را قبلاً به صورت تصادفی در برخی دیگر از گوشی‌های شیائومی دیده‌ایم، و این رفتار هنوز هم منطقی نیست. واقعیت جالب: همه چیز از زمانی شروع شد که برای دوربین سلفی از بریدگی استفاده میشد ، و بنابراین در برخی موارد، در واقع فضای کافی برای نمایش بیش از سه نماد وجود نداشت. به نظر می رسد که یکی از تیم توسعه نرم افزار شیائومی به سادگی این موضوع را فراموش کرده است، و بنابراین ما آن را در شیائومی رد می نوت 10 پرو می بینیم، علیرغم اینکه فقط یک سوراخ کوچک برای دوربین در وسط دارد .

ما ویژگی‌های مشابه «تقویت‌کننده ویدیو» را در بسیاری از پوسته‌ها در طول سال‌ها دیده‌ایم، اما همه آن‌ها یا انتخاب شده بودند یا حداقل قابل انصراف بودند . شما به سادگی چنین گزینه ای را در اینجا دریافت نمی کنید، بنابراین در این مورد گیرمیکنید . حقیقت را بگوییم، ما به این موضوع اهمیتی ندادیم، اما ممکن است برای شما اهمیت داشته باشد ،دلیل اشاره به آن نیز همین بوده است .

جدا از این ایرادات، ما هنوز MIUI 12.5 را یکی از پوسته های اندرویدی مورد علاقه خود در حال حاضر می نامیم. دور از مورد علاقه، توجه داشته باشید، اما با این وجود در لیست است. بیشتر آن به انیمیشن‌های بازسازی‌شده، نرمی حرکات تمام صفحه و نحوه استفاده از ارتعاشات در سراسر رابط کاربری برای بهبود تجربه کاربر مربوط می‌شود. متأسفانه، این ارتعاشات در Redmi Note 10 Pro کاهش یافته است، هم از نظر شدت واقعی، زیرا موتور لرزش عالی نیست، و همچنین به نظر می‌رسد کمتر از آنچه که در11 Mi احساس می‌کنیم، از این «تکان‌های» ملایم وجود دارد.

با این حال، دو امتیاز مثبت دیگر برای MIUI 12.5 همچنان پابرجا هستند. انیمیشن‌ها به دلیل نداشتن کلمه بهتر، «ارگانیک» به نظر می‌رسند، و تعداد کمی از پوسته‌های دیگر به این حس نزدیک می‌شوند – شاید اندروید سهام گوگل، اما هنوز هم مثل قبل نیست. گفته می‌شود، در گوشی‌هایی با چیپ‌ست سری 7 اسنپدراگون، این چیپ‌ها هرگز کاملاً بدون لکنت نیستند، بنابراین احساس سیالیت به همان میزانی که در Mi 11 هست وجود ندارد.

بررسی شیائومی رد می نوت 10 پرو

لانچر :

چیز دیگری که ما از دیدن آن در MIUI خوشحالیم، فید Google Discover در سمت چپ ترین صفحه اصلی است. اگر بخواهید می‌توانید از آن انصراف دهید، اما راهی برای بازگرداندن App Vault شیائومی (که قبلاً همان اسلات را اشغال می‌کرد) وجود ندارد.

به نظر می‌رسد که برنامه راه‌انداز به‌شدت مبتنی بر Poco Launcher است، و به همین دلیل این گزینه را دارد که از کشوی برنامه استفاده کند، همچنین برنامه‌ها را در کشو مذکور دسته‌بندی خودکار کند و پیشنهادات برنامه را در بالا ارائه دهد. می‌توانید اندازه نماد و طرح‌بندی شبکه را سفارشی کنید (اگرچه فقط می‌توانید بین ۴×۶ و ۵×۶ انتخاب کنید).

لانچر در بیشتر موارد بسیار خوب کار می کند، اگرچه هنوز دو باگ دارد. اولین موردی که قبلاً در سایر گوشی های شیائومی دیده بودیم و مربوط به عدم امکان افزودن میانبرهای درون برنامه ای به صفحه اصلی است. بنابراین به عنوان مثال در سایر لانچرها، می‌توانیم یک میانبر برای «برنامه‌های من» در داخل برنامه Play Store داشته باشیم. راه برای اضافه کردن این است که روی نماد Play Store فشار طولانی دهید، سپس نماد برنامه‌های من را روی صفحه اصلی جایی که می‌خواهید باشد بکشید. قسمت اول آن روی شیائومی رد می نوت 10 پرو کار می کند، در حالی که قسمت دوم اینطور نیست.

اشکال دیگری که هر 2 تا 3 روز یک بار با آن روبرو شده ایم (و این مورد را قبلاً در گوشی های دیگر ندیده بودیم) این است که لانچر به طور تصادفی تصویر زمینه ای را که تنظیم کرده اید فراموش می کند و به حالت پیش فرض بازنشانی می کند. این به هر دو صورت کار می کند – اگر به سادگی کاری انجام ندهید، پس از چند ساعت دیگر به طور تصادفی به حالتی که تنظیم کرده اید برمی گردد.

حالت تاریک، مرکز کنترل

حالت تاریک بدیهی است که در دسترس است، و همچنین قابل برنامه ریزی است. هیچ تنظیماتی برای سفارشی کردن میزان تاریکی وجود ندارد ، فقط یک کلید روشن/خاموش است. می‌توانید به تلفن اجازه دهید تا نور تصویر زمینه را برای تنظیم حالت تاریک کم کند و متن و پس‌زمینه را به‌طور خودکار برای همین منظور تنظیم کنید.

علاوه بر این، حالت تاریک به طور پیش‌فرض بر روی همه برنامه‌ها اعمال می‌شود، صرف نظر از اینکه آن‌ها دارای تم تاریک هستند یا نه. در حالی که ما از این گزینه بسیار قدردانی می کنیم، این واقعیت که برای هر برنامه به طور پیش فرض روشن است واقعا آزار دهنده است. بسیاری از اوقات برای برنامه‌هایی که تم‌های تاریک خاص خود را دارند، این باعث ایجاد مصنوعات عجیب و غریب بر روی صفحه می‌شود .

بدتر از همه، هیچ راهی برای دسته‌بندی برنامه‌های منتخب وجود ندارد – باید این مورد را برای هر کدام جداگانه خاموش کنید. به نظر می‌رسد یکی از بخش‌های MIUI که اخیراً نادیده گرفته شده است، شاید وقت آن رسیده است که یک سری تغییرات را انجام دهیم – برای مثال، انتخاب بین همه روشن و خاموش برای اولین بار که وارد منو می‌شوید خوب است.

MIUI 12.5 با مرکز کنترل جدید مشابه iOS عرضه می‌شود که کاملاً از قسمت اعلان‌ها جدا است، و ما هنوز کاملاً انجام کارها به این روش قانع نشده‌ایم. ما فکر می‌کنیم که هر دو رویکرد مثبت و منفی دارند، به همین دلیل خوشحالیم که گزینه بازگشت به حالت عادی اندروید هنوز وجود دارد.

شیائومی رد می نوت 10 پرو : عملکرد

شیائومی رد می نوت 10 پرو

شیائومی رد می نوت 10 پرو نسبت به قیمت خود عملکرد خوبی دارد. در مقایسه با Redmi Note 9 Pro سریع‌تر احساس می‌شود، حتی اگر روی کاغذ، تفاوت بین چیپ‌ست‌های استفاده شده جزئی به نظر می‌رسد. با این حال، این یکی از مواردی است که در آن مشخصات، کل داستان را بیان نمی‌کنند – یا شاید هم می‌گویند، اما بهبود 5 درصدی به‌طور ذهنی بالاتر احساس می‌شود، هرچه سطح پایه شما پایین‌تر باشد.

مورد مشابهی را در Poco X3 NFC دیده‌ایم که از همان اسنپدراگون 732G مانندشیائومی رد می نوت 10 پرو استفاده می‌کند، بنابراین کاملاً مطمئن هستیم که فقط چیزهایی را تصور نمی‌کنیم. مانند پوکو ایکس 3، ردمی نوت 10 پرو نیز در هر تعاملی به طور ذهنی نرم‌تر از ردمی نوت 9 پرو است. نه خیلی، توجه داشته باشید، اما هنوز هم پیشرفتی است که در زمانی که از آن استفاده می کردیم برای ما آشکار بود.

همه اینها گفته شد، SoC در اینجا به طور قطعی میان رده است، علیرغم آنچه که نام سری 7 ممکن است در رابطه با سری 8 رده بالا نشان دهد – اتفاقاً این یک ترفند بازاریابی منظمی است که کوالکام به کار گرفته است. از آنجایی که میان رده است و همانطور که از نامش پیداست «تقریباً ممتاز» نیست، آنچه را که برای آن پرداخت می کنید دریافت می کنید. این یک ضربه به Redmi Note 10 Pro نیست، بلکه فقط یک واقعیت است. باز هم بستگی به این دارد که شما با چه چیزی مقایسه کنید – برای مثال، به نظر می‌رسد سامسونگ همیشه یک پیشنهاد گران‌تر در دسترس دارد که روی سیلیکون مشابه اگر نه پایین‌تر اجرا می‌شود، بنابراین در مقایسه با یکی از این دستگاه‌ها، در واقع با Redmi ارزش بیشتری کسب می‌کنید.

این یکی از سریع‌ترین و روان‌ترین تلفن‌های همراه با تراشه کوالکام سری 7 4G است (SoCهای سری 7 5G همچنین پردازنده‌ها و پردازنده‌های گرافیکی بهتری دارند، به همین دلیل است که ما آنها را حذف می‌کنیم). اما این بدان معنا نیست که گهگاهی لگ نمیزند، یا حتی به سرعتی شبیه یک پرچمدار سال گذشته (یا دو سال پیش) است. با اسنپدراگون 732G نمی توانید به آنجا برسید.

صفحه نمایش 120 هرتزی به نرمی عملکرد بسیار کمک می کند، حتی اگر در عملکرد نرم تر از یک پنل 120 هرتزی در یک پرچمدار به نظر نرسد.با این حال، این یک پیشرفت بزرگ در مقایسه با پنل 60 هرتزی Redmi Note 9 Pro است. و بیشتر اوقات، ما شرط بندی می کنیم که شما ناامید نشوید. برخی از لگهای تصادفی احساس خوشایندی ندارد ، اما بدتر از آنچه که One UI سامسونگ چند سال پیش در دستگاه‌های پرچم‌دار تولید می‌کرد، نیستند.

شیائومی رد می نوت 10 پرو : عمر باتری

بررسی شیائومی رد می نوت 10 پرو

همانطور که به نظر می رسد هر چه یک گوشی شیائومی/ردمی/پوکو ارزان تر باشد، به روز رسانی های نرم افزاری آن کنترل کیفیت کمتری دارند، روند جالب دیگری وجود دارد که فکر می کنیم برای محصولات این شرکت مشاهده کرده ایم. هر چه یک گوشی ارزان تر باشد (تا حدی)، عمر باتری آن بهتر است. و بالعکس، هر چه گرانتر باشد، عمر باتری کمتر تاثیرگذار است (اگرچه هنوز هم به طور کلی حتی در سطح بالا مناسب است).

بنابراین، ردمی نوت 10 پرو، بدون تعجب، توانسته تحت تاثیر قرار دهد. ما عمر باتری آن را برای این روزها فوق العاده خوب می نامیم، اگرچه احتمالاً تا آنجا پیش نخواهیم رفت که بگوییم فوق العاده است. به عنوان مثال، نسبت به آنچه که در سال گذشته در Redmi Note 9 Pro دیدیم کمتر چشمگیر است، و ما فرض می کنیم که این به صفحه نمایش مربوط می شود – هر دو نرخ تازه سازی بالای آن (100٪ استفاده ما با تنظیم روی 120 هرتز بود )

بنابراین، با این کار، اعداد زمان نمایش ما برای Redmi Note 10 Pro حدود یک ساعت کمتر از Redmi Note 9 Pro با استفاده بسیار مشابه است. ممکن است تصور کنید که این یک مشکل است، اما نکته اینجاست – ما از 8 ساعت SoT با حداقل 20 درصد ظرفیت باتری به راحتی به 7 ساعت SoT با حداقل 20 درصد ظرفیت خالی رسیدیم. این هنوز هم بهتر از چیزی است که اکثر پرچمداران می توانند به آن دست یابند، بنابراین قطعاً نشاندهنده ضعف آن نیست.

شارژ شدن آن سریع‌ترین روش شارژ نیست، اما برای این دسته از دستگاه‌ها به اندازه کافی سریع است و رسیدن باتری از صفر به 100 درصد حدود 80 دقیقه طول می‌کشد. این زمان بسیار بیشتر از Redmi Note 9 Pro و Poco X3 NFC است، اما هنوز هم بهتر از آن چیزی است که بسیاری از رقبا در دستگاه‌های با قیمت مشابه ارائه می‌دهند . همچنین، اگر گوشی به راحتی در تمام طول روز دوام می آورد و آن را در طول شب شارژ می کنید، سرعت آن به نوعی بی ربط است. با این اوصاف، بدیهی است که مایلیم در آینده شاهد خروجی میان‌رده‌های شیائومی از مرز 33 وات باشیم.

شیائومی رد می نوت 10 پرو : دوربین

بهترین شیائومی رد می نوت 10 پرو

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های متمایزشیائومی رد می نوت 10 پرو در مقایسه با اکثر رقبای خود، دوربین اصلی آن است، یک سنسور 108 مگاپیکسلی که برای اولین بار برای خط Redmi است (البته برای یک میان‌رده شیائومی، به عنوان اولین مورد نیست. دوربین 108MP در Mi Note 10 دیده شد، که همچنین یک پرچمدار نبود – اگرچه در رده قیمتی بالاتر از این قرار داشت) .

بدیهی است که تعداد بسیار زیاد توجه زیادی را به خود جلب می کند و به تولید تصاویری زیبا دلالت می کند، و همچنین، به طور ماهرانه، ردمی اکنون در مورد دوربین ها جدیتر عمل میکند – مدت هاست که برای گوشی هایی با مشخصات شگفت انگیز با توجه به قیمت خود مشکل ایجاد کرده است .

عکسهایی که در نور روز گرفته میشود دارای جزئیات فراوان، محدوده دینامیکی عالی (اما به طور کلی زیاده‌روی نشده)، سطح نویز کم، کنتراست و رنگ‌های خوب دارند. وقتی صحبت از رنگ‌ها شد، این رنگ‌ها طبیعی به نظر می‌رسند اما در واقع دقیق نیستند – چیزی که اخیراً در دنیای تلفن همراه عادی شده است.

با این حال، گاهی اوقات در برخی از مناطق، به ویژه نماهای ساختمان، شارپ شدن بیش از حد وجود دارد. ممکن است برخی از مردم آن را دوست داشته باشند، ما ترجیح می‌دهیم کمی کمرنگ شود، اما این هنوز این واقعیت را از بین نمی‌برد که اینها احتمالاً بهترین عکس‌های دوربین اصلی هستند که می‌توانید با این قیمت بگیرید.

با حرکت به سمت لنز فوق عریض(ultra wide)، این عکس های مناسبی ایجاد می کند اما نمی تواند با سنسور اصلی مطابقت داشته باشد. با وضوح و کیفیت مطلق اپتیک محدود شده است. شما جزئیات غنی، رنگ‌های زیبا، محدوده دینامیکی مناسب، نویز کم و صاف کردن گوشه‌ها را دریافت می‌کنید.

Redmi Note 10 Pro یک دوربین تله فوتو اختصاصی ندارد (زیرا به نظر می‌رسد همه سازندگان مجموعاً تصمیم گرفته‌اند که استفاده از این دوربین اکنون یک ویژگی «محصول» است) .

سلفی‌ها هنگام عکس‌برداری در طول روز، رنگ‌های زیبا، کنتراست عالی و جزئیات معقول دارند. در شب اگر از عملکرد فلاش صفحه استفاده نکنید، اوضاع به طور قابل پیش بینی بدتر می شود. سلفی های حالت پرتره زیبا اما با جزئیات کمتر ظاهر می شوند. تاری پس‌زمینه خوب به نظر می‌رسد (اگرچه به وضوح قابل توجه است که در تلفن ایجاد شده است)، و تفکیک سوژه خوب است، در حالی که برجسته نیست.

به طور کلی، شیائوم رد می نوت 10 پرو دارای یک دوربین اصلی عالی با این قیمت است، دوربینی که احتمالاً با اضافه کردن OIS حتی بهتر هم می شد. حتی با این وجود، عکس‌هایی که در روز تولید می‌کند عالی هستند، در حالی که در شب با تکان نخوردن دست می‌توانید نتایج خوبی نیز بگیرید. Ultrawide برای انعطاف پذیری وجود دارد، اما طبق معمول برای این محدوده قیمت، قابلیت استفاده آن در طول شب محدود است. اگر بودجه خرید گوشی شما تقریباً به اندازه Redmi Note 10 Pro است و کیفیت تصویر دوربین برای شما بسیار مهم است، احتمالاً این گوشی چیزی است که باید آنرا خریداری کنید .

شیائومی رد می نوت 10 پرو : نتیجه گیری

شیائومی رد می نوت 10 پرو

همانطور که در مقدمه گفتیم، این گوشی دارای دو ویژگی است که آن را از دریایی از دستگاه های مشابه و با قیمت مشابه در بازار متمایز می کند: صفحه نمایش و دوربین اصلی آن. هر دو، همانطور که مشخص است، شما را برای خرید آن مجاب میکنند .

در حالی که صفحه نمایش از نظر کیفیت با پنل‌هایی که در دستگاه‌های بسیار گران‌تر دیده‌ایم هم سطح نیست، اما این واقعیت محض که شیائومی توانست یک AMOLED 120 هرتزی را در Redmi Note جاسازی کند، قابل تحسین است. و خیلی به بهترین ها نزدیک می شود، توجه داشته باشید.با اینکه روشنایی آن کمتر است اما همچنان کافی است (و بالاتر از هر LCD در هر گوشی قبلی Redmi یا فعلی رقیب)، در حالی که نرخ تازه سازی بالا کمک زیادی به احساس صاف بودن می کند، حتی اگر به نظر می رسد که عمر باتری را کم می کند.

دوربین اصلی به سادگی برای این محدوده قیمت عالی است، اگرچه با اضافه شدن OIS بهتر از این هم می شد. شاید سال بعد؟ با این حال، حتی اگر عکس‌های روزانه خیلی خوب ظاهر شوند، در شب مشکلی نخواهید داشت، اگر برای حالت شب (خودکار) وقت داشته باشید و دست‌هایتان خیلی لرزان نباشد. همچنین یک لنز فوق عریض نیز در آن وجود دارد که انعطاف‌پذیری قاب‌بندی را در طول روز اضافه می‌کند، اگرچه جای تعجب نیست که در شب خیلی مفید نیست (این یک قصیه عادی در این محدوده قیمت است).

عمر باتری عالی است، اگر چه شگفت انگیز نیست . همانطور که قبلاً گفتیم احتمالاً دلیل آن صفحه نمایش است، اما ما این صفحه نمایش را با این عمر باتری از پنل LCD 60 هرتزی Redmi Note 9 Pro ترجیح میدهیم . عملکرد آن بهتر از Redmi Note 9 Pro است. نرمی آن نیز کمی بهتر به نظر می رسد، که با کمک نرخ تازه سازی 120 هرتز بهتر میشود .

در حالی که می‌توانستیم از پیشرفت بزرگ‌تری برخوردار شویم، می‌دانیم که محدودیت‌های قیمتی در آن دخیل بوده است. همچنین این واقعیت وجود دارد که به نظر می رسد کوالکام به طور کامل از توسعه چیپست های جدید و عملکرد بهتر 4G منصرف شده است، بنابراین ما با اسنپدراگون 732G در شیائوی رد می نوت 10 پرو یا 855 تغییر یافته که همان 860 در Poco X3 Pro است باقی مانده ایم. . اتفاقاً آن یکی بهتر عمل می‌کند، اما اگر به سراغ Poco بروید، امتیاز اصلی فروش Redmi را قربانی می‌کنید – زیرا هم صفحه نمایش و هم دوربین اصلی آن پایین‌تر هستند.

نوت 10 پرو جدیدترین رابط کاربری MIUI 12.5 مبتنی بر اندروید 11 را اجرا می‌کند، و پس از اولین به‌روزرسانی که بخش قابل توجهی از مشکلات را دارا بود ، خوشبختانه آپدیت بعدی آن‌ها را برطرف کرد – البته چند هفته بعد، پس از واکنش شدید آنلاین. این زندگی با MIUI است – به‌روزرسانی‌ها به کندی ارائه می‌شوند و تقریباً تضمین می‌شود که هرگز در سطح وصله امنیتی فعلی نباشید. مطمئناً احساس می‌شود که تلفن‌های با برند Redmi از کنترل کیفیت نرم‌افزاری بسیار ملایم‌تری نسبت به پرچمداران با مارک Mi رنج می‌برند و دستگاه‌های Poco در بین آنها قرار دارند.

در غیر این صورت، استفاده از MIUI 12.5 به اندازه کافی آسان است، اگرچه هنوز هم دارای برخی از ویژگی‌های خاص است، انیمیشن‌های آن جزو بهترین‌های موجود هستند، و همچنین از طریق برنامه موجود در آن شما را مستقیماً به دنیای گسترده تمهای مختلف متصل میکند .

عملکرد نسبت به قیمت به اندازه کافی خوب است، در حالی که موتور لرزش بطور قطع متوسط ​​است به این معنی است که برخی از ارتعاشات استفاده شده در سرتاسر رابط کاربری به اندازه سایر تلفن های گران قیمت Mi ‘فیزیکی’ نیستند. از سوی دیگر، بلندگوهای استریو بسیار خوب هستند – نه بهترین، اما در همه شرایط بجز محیطهای پر سر و صدا به خوبی انجام وظیفه میکنند .

Redmi Note 10 Pro جانشین بسیار ارزشمند Redmi Note 9 Pro و جایگزینی جذاب برای Poco X3 Pro است. پس از استفاده طولانی مدت از آن، همچنین می بینیم که چرا شیائومی به فکر توقف Poco X3 NFC افتاد – Redmi همان SoC، قیمت مشابه، اما صفحه نمایش و دوربین اصلی بسیار بهتری دارد. همانطور که در بالا گفتیم، اگر عملکرد محض را بیش از هر چیز دیگری ارزش قائل هستید (و با این بودجه هستید)، به سراغ Poco X3 Pro بروید. اگر به کیفیت صفحه نمایش و کیفیت تصویر دوربین اهمیت بیشتری می دهید، Redmi Note 10 Pro بهترین گزینه برای شماست.

تعداد کمی از گوشی ها در هر نقطه قیمتی تا به حال نصبت به پولی که پرداخت کرده اید به کیفیت اهمیت داده اند . شیائومی همیشه به این امر معروف بوده است و Redmi Note 10 Pro فقط ثابت می کند که این شرکت همچنان پادشاه کیفیت است.

دسته‌بندی: نقد و بررسی