آخرین بروز رسانی: 25ام شهریور, 1397

تحلیل و بررسی گوشی های شیائومی سری Mi Max 3

در این مقاله قصد داریم بزرگترین عضو از خانواده گوشی […]

در این مقاله قصد داریم بزرگترین عضو از خانواده گوشی های هوشمند شیائومی را زیر ذره بین نقد و بررسی بارسل قرار دهیم ؛ یعنی گوشی شیائومی می مکس 3 . در چند سال اخیر شاهد تمرکز کمپانی های بزرگ محصولات دیجیتال بر تولید گوشی هایی در ابعاد کوچک ولی قابلیت های بالا بودیم ولی در حال حاضر ورق برگشته . محصولات جدید همگی دارای صفحات نمایش بزرگ هستند ؛ گویا باید خود را آماده کنیم گوشی بزرگی به اندازه نمایشگر تلویزیون ببینیم …

اگر سر رشته ی ناچیزی در بازار تکنولوژی داشته باشید می دانید که شیائومی از آن برند هایی است که به قیمت مناسب و کیفیت عالی شهرت دارد ولی معلوم نیست چرا در بازار دیجیتال حقش خورده شده .

فبلت غول پیکر ۶٫۹ اینچی شیائومی که محصول سال 2016 است ، با باتری ۵۵۰۰  میلی‌آمپری خود غوغایی در بازار گوشی های هوشمند به پا کرده و لقب پادشاه شارژدهی را تا به امروز از آن خود کرده است   . باتری قدرتمند این فبلت غول پیکر می تواند تا دو روز شما را از اسکان کنار پریز برق بی نیاز کند .

قیمت و خرید شیائومی می مکس 3

طراحی ظاهری MI MAX 3 :

اولین جنبه ای که نیاز به نقد و بررسی دارد همان چیزی است که در نگاه اول شما را میخکوب خود می کند؛ یعنی طراحی و آگونومی ظاهری این فبلت بزرگ 

اسمارت فون 6.9 اینچی شیائومی شباهت های بسیاری با Galaxy Note 8  دارد به طوری که در اکثر نقد ها  نوت 8 سامسونگ به عنوان کالای مرجع برای مقایسه در نظر گرفته اند . طراحی این اسمارت فون به خاطر لبه های باریک و طراحی ظریفی که دارد بیشتر شبیه گوشی های هوشمند کرده تا تبلت ، اما به هر نحو در دسته ی فبلت به بازار عرضه شده و در روزهای ابتدایی عرضه نیز استقبال بی نظیری را شاهد بوده است.

اگر شیائومی می مکس 3 را برگردانیم و قاب پشتی را بررسی کنیم  ، متوجه طراحی دوربین دوگانه ی آن می شویم که بسیار شبیه گوشی های آیفون ایکس است .

 

طراحی حسگر اثر انگشت در وسط قاب پشتی ، جزو خصوصیات منحصر به فرد این فبلت غول پیکر است که در مورد توجه کاربران برند های مختلف قرار گرفته  و مهندسی قدرتمند در  طراحی این گوشی را به رخ می کشد چرا که ابعاد 6.9 اینچی این اسمارت فون ایجاب می کند برای سهولت استفاده کاربران این سنسور تشخیصی از قاب جلویی به قاب پشتی نقل مکان کند .

در لبه های می مکس 3 جک هدفون و پورت USB-C با طراحی حساب شده ای تعبیه شده اند .

شاید جذاب ترین بخشی که خوانندگان نقد و بررسی می مکس 3 را به سمت خود جذب می کند ، باتری قدرتمندش است . همه خصوصیات و نقاط قوت این فبلت به یک طرف و قدرت تکرار نشدنی اش طرف دیگر قرار دارد . اگر تا اینجای مقاله به امید سر در آوردن از ساز و کار باتری می مکس همراه بوده اید زمان موعودتان فر رسیده .

گوشی باز های عزیز خوب می دانند که که مصرف باتری با اندازه ی صفحه نمایشگر رابطه ی مستقیم دارد تا جایی که اگر از این دوستان ماهر در مورد خرید فبلت سوال کنید حتما به عنوان اولین تذکر می گویند “نمایشگر بزرگی دارد و مصرف باتری را افزایش می دهد” اما کمپانی شیائومی با معرفی اسمارت فون های سری می مکس (می مکس ، می مکس 2 ، می مکس3) آب سردی بر اعتقادات این دوستان ریخت.

اگر به شما بگوییم این گوشی 221 گرم وزن دارد حتما خواهید پرسید فضای داخل شیائومی می مکس 3 با چه چیزی پر شده ؟ و جواب قطعی ما این است با باتری قدرتمند 5500 میلی آمپری

باتری بسیار بزرگ ۵۵۰۰ میلی آمپر ساعتی این گوشی  ظرفیتی نزدیک به ۲ برابر بیشتر از دیگر میان رده های مشابه خود دارد . بزرگترین مزیت باتری این گوشی از  تکنولوژی QuickCharge 3.0 نشات می گیرد که طبق ادعای کمپانی سازنده اش ، فقط کافیست 1 ساعت به شارژ باشد تا 70 درصد ظرفیتش تکمیل شود ( fast charge)

قیمت و خرید شیائومی می مکس 3

ویژگی های خاص MI MAX 3 :

این گوشی تحت نسخه ی  Android 8.1 Oreo و رابط کاربری  MIUI 9.5 به بازار عرضه شد. MIUI  یکی از رابط های کاربری نسخه ی خام اندروید است که در تنظیماتش تغییرات و تفاوت هایی دیده می شود  . برخی رابطه ی خوبی با این تغییرات ندارند ولی برخی دیگر از آن استقبال کرده و می پسندند.
اگر هنوز هم نمیدانید ام آی یو آی به کدام بخش این گوشی مربوط می شود توضیحاتی را برای شما اضافه می کنیم . MIUI  وابسته به رابط کاربری گوشی است و مثلا والپیپرهای اختصاصی و تغییراتی در رابطه کاربری را شامل می شود اما به صورت خاص در گوشی شیائومی مدل  MI MAX 3 تفاوت برجسته ای که وجود دارد وجود ناوبری شبیه آیفون ایکس است که برای ورود به صفحه هوم گوشی باید صفحه را رو بالا بکشید .

پس از عرضه ی این گوشی خارق العاده ، متخصصان هوش مصنوعی نیز دست به کار شدند و کالبد شکافی هوش مصنوعی این گوشی را آغاز کردند . سه قابلیت اساسی در این گوشی وجود دارد که هوش مصنوعی به کار گرفته شده در آن را به معرض نمایش می گذارد :

  1.  تشخیص صحنه توسط هوش مصنوعی در دوربین
  2. باز کردن قفل گوشی با تشخیص چهره
  3. دستیار صوتی

کیفیت دوربین MI MAX 3 برای تصویر برداری :

قبل از اینکه قیمت های سرسام آور روی گوشی ها اعمال شود ، فروشگاه های محصولات دیجیتال میزبان تعداد قابل توجهی مشتری در روز بود که اکثر آنها به دنبال گوشی های جدید با تکنولوژی نو بودند . اگر دقایقی در صف نوبت فروشگاه ها منتظر بمانید متوجه محوریت تمرکز خریداران گوشی چند چیز ساده است : حافظه داخلی گوشی – سرعت گوشی (سی پی یو) – کیفیت دوربین – برند – خوش دست بودن

اما نکته ی جالب اینجاست که اکثر خریداران روی “کیفیت گوشی” اشتراک نظر دارند . شاید از قدرت سی پی یو وحافظه داخلی چیزی نپرسند اما تقریبا محال است از کیفیت دوربین چیزی نپرسند .

خوشبختانه کیفیت دوربین Mi Max 3 رضایت بخش است به طوری که  لنز اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.9  و یک لنز ۵ مگاپیکسلی برای عمق تصاویر پرتره در قاب پشتی به صورت عمودی تعبیه شده .
قابلیت فیلم برداری در این گوشی کیفیت 1080 و 720P را پشتیبانی می کند .

به نکته ی پر مخاطب مبحث دوربین رسیدیم که همان سلفی است . دوربین سلفی این گوشی ، یک دریچه ی 8مگاپیکسلی است که از دیافراگ با سرعت f/1.7 استفاده می کند . خبر بهتر برای سلفی بگیران این است که دوربین سلفی این گوشی حتی در محیط های کم نور هم شما را نا امید نمی کند.

دیگر مشخصات گوشی های شیائومی می مکس 3  :

  • Xiaomi Mi Max 3 در ۳ رنگ مشکی، طلایی و آبی وارد بازار عرضه شد .
  •  دو مدل ۴ گیگ رم و ۶۴ گیگ حافظه داخلی و دیگری ۶ گیگ رم و ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی .
  • قیمت های این گوشی بر اساس مشخصات از 250 دلار تا 300 دلار متغیر است ( به دلیل نوسانات لحظه ای از ارائه قیمت به تومان معذوریم )
  • کمپانی سازنده ادعا کرده از Android P و Android Q پشتیبانی خواهند داشت.
  • صفحه نمایشگر از نوع IPS LCD در ابعاد ۶.۹ اینچی، نسبت ۱۸:۹ و رزولوشن ۱۰۸۰×۲۱۶۰ ساخته شده است
  • CPU این گوشی هشت هسته ای از نوع اسنپدراگون ۶۳۶ است
  • این گوشی فلزی 221 گرم وزن دارد
  • باتری قدرتمند آن غیر قابل تعویض و از لیتیوم یونی با ظرفیت 5500 میلی آمپر ساعت ساخته شده است
  • گوشی های سری Mi Max  سیم کارت های میکرو و نانو را پشتیبانی میکنند و همچنین قابلیت ارتقا حافظه تا 256 گیگ را دارا هستند .
  • دیگر قابلیت ها شامل : ثبت اطلاعات مکانی ، فوکوس لمسی ، تشخیص چهره ، HDR ، پانوراما

قیمت و خرید شیائومی می مکس 3

دسته‌بندی: نقد و بررسی