آخرین بروز رسانی: 20ام فروردین, 1401

تبلت OPPO pad در مقابل شیائومی Mi Pad 5: بهترین تبلت های چینی 2022

به‌عنوان یک شرکت بزرگ سنتی در صنعت گوشی‌های هوشمند، طرح‌بندی […]

به‌عنوان یک شرکت بزرگ سنتی در صنعت گوشی‌های هوشمند، طرح‌بندی OPPO در حوزه اینترنت اشیا کمی کندتر است. اما همچنان می‌تواند هر بار که دسته‌های جدیدی را ارائه می‌کند، شگفتی‌های مردم را به همراه داشته باشد. سری OPPO Find X5 توجه گسترده‌ای را در بازار به خود جلب کرده است . اما برای گوشی‌های هوشمند با همگنی فزاینده سنگین‌تر،تبلت OPPO ، اولین محصول تصادفی از دسته جدیدی که OPPO ارائه می‌کند . طبیعتا توجه بازار را به خود جلب می‌کند.

تبلت oppo در مقابل تبلت شیائومی mi pad 5

ویژگیهای تبلت OPPO :

در آستانه عرضه OPPO Pad، برخی از کاربران اینترنتی خبر دادند که پیکربندی سخت افزاری این محصول مشابه شیائومی Mi Pad 5 Pro است. OPPO Pad را طبق برنامه در کنفرانس معرفی محصول جدید در 24 فوریه دیدیم. پیکربندی بسیار شبیه به Mi Pad 5 Pro است . و در عین حال از نظر قیمت محصول مزایای بیشتری نسبت به Mi Pad pro 5 دارد. اما اگر جزئیات این دو محصول را با هم مقایسه کنید، کمی متفاوت است.

تبلت oppo در مقابل تبلت شیائومی mi pad 5

طراحی تبات OPPO :

از نظر زبان طراحی، OPPO Pad و Xiaomi Mi Pad 5 Pro از راه حل قاب میانی زاویه راست استفاده می کنند که در حال حاضر در بازار گوشی های هوشمند محبوب است. وزن OPPO pad در حدود 507 گرم است و ضخامت بدنه 6.99 میلی متر می شود. وزن کل دستگاه 515 گرم است، اما ضخامت بدنه 6.86 میلی متر می شود.

تبلت oppo در مقابل تبلت شیائومی mi pad 5

باتری تبلت OPPO :

لازم به ذکر است که Mi Pad 5 Pro از نظر وزن در مقایسه با OPPO Pad قرار دارد. دلیل اصلی باتری داخلی و راه حل شارژ است. OPPO Pad به یک باتری 8360 میلی آمپر ساعتی و یک راه حل شارژ فوق العاده فلش تا 33 وات مجهز شده است. بدنه دارای یک باتری داخلی 8600 میلی آمپر ساعتی و یک راه حل شارژ سریع تا 67 وات است. هنگامی که عمر باتری و راه حل شارژ غالب است، Mi Pad 5 Pro همچنین می تواند ضخامت بدنه را تا محدوده شدیدتری کنترل کند که قابل تحسین است.

تبلت oppo در مقابل تبلت شیائومی mi pad 5

پردازنده تبلت OPPO :

با بازگشت به سطح عملکرد اصلی، پردازنده دیگر عامل اصلی موثر بر عملکرد نیست. این دو تبلت همچنین به تراشه کوالکام اسنپدراگون 870 با نسبت مصرف انرژی متعادل مجهز شده اند. با کنترل گرمای تراشه و کل دستگاه می توان به عملکرد بالایی دست یافت. عملکرد پایدارتر و ماندگارتر سرمایه ای است که این دو محصول از نظر عملکرد با هم رقابت می کنند. کل مساحت اتلاف گرما OPPO Pad به 27413mm² می رسد و مساحت اتلاف حرارت Mi Pad 5 Pro 22745mm² است. اگر مواد دفع کننده گرما در دو مدل یکسان باشد طبیعتاً هر چه سطح پوشش داده شده توسط مواد اتلاف حرارت بیشتر باشد تأثیر بهتری خواهد داشت. OPPO Pad از این نظر بهتر از Xiaomi Mi Pad 5 Pro است.

تبلت oppo در مقابل تبلت شیائومی mi pad 5

صفحه نمایش :

از نظر نمایشگر جلویی، این دو مدل می‌توانند با هم برابر باشند، زیرا OPPO Pad و Xiaomi Mi Pad 5 Pro باید از یک LCD استفاده کنند. ما صفحه نمایش 11 اینچی را دریافت می کنیم که تا 120 هرتز نرخ تازه سازی را پشتیبانی می کند و صفحه نمایش لمسی 120 هرتز را کنترل می کند. وضوح به سطح 2.5K می رسد و دارای گواهی کیفیت تصویر HDR10 است، اما OPPO Pad از موتور کیفیت تصویر فوق حسگر O1 خود پشتیبانی می کند. فناوری فریم، اگرچه Mi Pad 5 Pro فناوری جبران پویا MEMC را اضافه کرده است، موتور کیفیت تصویر فوق حسگر O1 راه حلی در سطح سخت افزاری ارائه می دهد و تأثیر آن بهتر از Mi Pad 5 Pro است.

صدا :

تجربه صدایی با کیفیت و خوب نیز یکی از ابعاد مهم گوشی های هوشمند و تبلت ها است. OPPO Pad و Xiaomi Mi Pad 5 Pro یک راه حل نسبتا محافظه کارانه را اتخاذ کردند و 4 بلندگوی نسل دوم فوق خطی AAC را برای پشتیبانی از Dolby Panorama اضافه کردند. اگرچه جلوه صوتی نسبتا محافظه کارانه است، اما راه حل اصلی در صنعت رایانه های تبلت نیز محسوب می شود و Mi Pad 5 Pro از این نظر حتی بهتر است.

کل دستگاه مجهز به 8 بلندگو است که می تواند جلوه های صوتی دراماتیک Dolby را به دست آورد و به همگام سازی صدا و تصویر برسد. صدا همزمان با حرکت تصویر تغییر مکان می دهد و غوطه ور شدن در حس شنوایی قوی تر است.

دوربین :

سیستم تصویربرداری مرکز ثقل تبلت نیست. هر دو مدل مجهز به یک لنز سلفی 8 مگاپیکسلی در جلو هستند. با این حال، شیائومی Mi Pad 5 Pro دوربین سلفی را در بالا و مرکز صفحه عمودی قرار داده است، در حالی که OPPO Pad سلفی می گیرد. لنز در مرکز قاب کناری قرار گرفته و دوربین پشتی از دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی بهره می برد. تفاوت این است که شیائومی می پد 5 پرو یک لنز افکت عمق میدان 5 مگاپیکسلی نیز اضافه می کند.

با ورود به سطح سیستم نرم‌افزاری، اگرچه این دو برند رابط کاربری سیستم خود را پذیرفته‌اند، اما تفاوت زیادی در گیمپلی خاص وجود ندارد و میتوان به عملکردهایی مانند جریان اصلی تقسیم صفحه و گردش مشترک چند دستگاهی پی برد.

امنیت :

در نهایت، یک تفاوت واضح اضافه می شود. OPPO Pad از راه‌حل‌های تشخیص چهره معمولی پشتیبانی می‌کند، در حالی که Xiaomi Mi Pad 5 Pro از راه‌حل‌های تشخیص چهره معمولی و یک راه‌حل تشخیص اثر انگشت جانبی با اثر انگشت دو در یک قدرتمند پشتیبانی می‌کند.

قیمت :

تا حدودی غیرمنتظره، OPPO که زمانی به عنوان «قیمت بالا و قیمت پایین» مورد تمسخر قرار می‌گرفت، اکنون در مواجهه با رقبای شیائومی – مقرون به صرفه – به مسیر شیائومی رسیده است. با این حال، برای مصرف کنندگان چیز خوبی است. و برای OPPO، نحوه انتخاب بین Pad و Xiaomi Mi Pad 5 Pro دشوار نیست زیرا پیکربندی این دو محصول تفاوت زیادی با هم ندارند. جزئیات نیز مزایای خود را دارند، بنابراین نام تجاری به عامل مهمی برای انتخاب مصرف کنندگان تبدیل شده است. به بیان ساده، اگر تجربه برند OPPO و ColorOS را دوست دارید، OPPO Pad را انتخاب کنید. اگر برند شیائومی و تجربه MIUI را دوست دارید، Mi Pad 5 Pro را انتخاب کنید.