آخرین بروز رسانی: 21ام خرداد, 1401

بررسی گوشی شیائومی Redmi Note 11T Pro

شاید برخی از شما بدانید که 18 ژوئن نسخه چینی […]

شاید برخی از شما بدانید که 18 ژوئن نسخه چینی جمعه سیاه است. به منظور فروش هر چه بیشتر گوشی در این روز، بسیاری از برندها ترجیح می دهند گوشی های ارزان قیمت جدیدی را برای افزایش فروش روانه بازار کنند. به عنوان مثال، OnePlus نسخه Ace Racing را راه اندازی کرد، HONOR سری honor 70 را راه اندازی کرد. و همچنین یک مدل جدید شیائومی Redmi Note 11T Pro .

طراحی شیائومی Redmi Note 11T Pro

بررسی گوشی شیائومی Redmi Note 11T Pro

با وجود اینکه تمام پنل پشتی و قاب نوت 11 تی پرو از پلاستیک ساخته شده است.اما مواد مات پنل پشتی ، آن را واقعاً شبیه شیشه می کند. ماژول دوربین باگوشی های قبلی Redmi متفاوت است . اما کمی شبیه گوشی های یک برند دیگر است. علاوه بر NFC، موتور خطی محور X و یک فرستنده مادون قرمز که همه دارند، این بار یک چیز بسیار جالب نیز اضافه شده است: جک هدفون که بسیاری از گوشی های پرچمدار دیگر آن را ندارند .

بررسی گوشی شیائومی Redmi Note 11T Pro

شما نمی توانید انتظار داشته باشید که یک گوشی میان رده طراحی عالی داشته باشد. اما تا زمانی که می تواند کاملاً کاربردی باشد و ویژگی هایی مانند جک هدفون را به ما بدهد، به نظر من گوشی خوبی است.

نمایشگر شیائومی Redmi Note 11T Pro

امروزه گوشی‌های با نمایشگرهای OLED بیشتر و بیشتر می‌شوند و پیدا کردن یک تلفن نمایشگر LCD خوب سخت‌تر می‌شود. اتفاقاً Note 11T Pro نسبت به قیمت خود از صفحه نمایش LCD بسیار خوبی استفاده می کند. صفحه نمایش 11T Pro+ تنها صفحه نمایش LCD در DisplayMate است که A+ دریافت کرده است.

بررسی گوشی شیائومی Redmi Note 11T Pro

نسخه Pro از همان صفحه استفاده می کند، بنابراین نمایشگر به همان اندازه خوب است. دقت رنگ نیز در کارخانه کالیبره شده است و Redmi حتی این LCD را با نور پس زمینه کم نور آبی سفارشی کرده است. از Smart AdaptiveSync پشتیبانی می‌کند که به‌طور خودکار نرخ تازه‌سازی را به 50 هرتز کاهش می‌دهد زمانی که صفحه را لمس نمی‌کنید. هنوز افراد زیادی هستند که صفحه نمایش LCD را به OLED ترجیح می دهند، درست است؟ این به این دلیل است که ال سی دی نه تنها در همان اندازه و وضوح شفاف تر است، بلکه دارای کم نور DC تمام صحنه است، کاری که OLED ها نمی توانند انجام دهند. همچنین طول عمر آن بیشتر از OLED است.

بررسی گوشی شیائومی Redmi Note 11T Pro

حیف است که این LCD عالی در میزان نمونه برداری لمسی کمی ضعیف است.

بالاترین نرخ نمونه برداری 270 هرتز تنها زمانی قابل دستیابی است که نرخ تازه سازی کمتر از 90 هرتز باشد. مشکل رایج صفحه نمایش LCD در 11T Pro نیز وجود دارد، که سایه ای در اطراف ناحیه سوراخ دوربین است. به هر حال، اگر نمی‌توانید سوسو زدن یا سایر معایب OLED را بپذیرید، Note 11 Pro یکی از معدود گزینه‌های خوب شماست.

پردازنده و بازی شیائومی Redmi Note 11T Pro

بررسی گوشی شیائومی Redmi Note 11T Pro

قدرتمندترین پردازنده در گوشی های ارزان قیمت امسال باید Dimensity 8100 باشد. امتیاز بنچمارک کمی بدتر از Redmi K50 است. اما برای 8100 نیز سطح عادی است. عملکرد بازی به طور قابل توجهی با K50 متفاوت است. زمانی که K50 برای اولین بار عرضه شد، عملکرد بسیار خوبی داشت. اگرچه نرخ فریم بازی K50 پس از آپدیت سیستم کمی کاهش پیدا کرد، اما می تواند به دلیل هوای گرم تابستان باشد و Redmi مجبور شد فاکتور دما را در نظر بگیرد.

با این حال، عملکرد بازی آخرین نسخه سیستم در K50 نیز بسیار خوب است. اما به نظر نمی رسد که Note 11T Pro مانند یک گوشی معمولی Dimensity 8100 عمل کند. به نظر می رسد که می خواهد نرخ فریم بازی را روی خط 50 یا 45 فریم بر ثانیه قفل کند، اما این تاخیر باعث می شود که در یک خط مستقیم باقی بماند. می دانم که تاخیر برای K50 در نیمه دوم بازی افزایش یافته است، اما حداقل K50 در نیمه اول بسیار خوب عمل می کند. ما مطمئن نیستیم که آیا این کار عمدی یا غیرعمدی از طرف Redmi بوده است – به هر حال، تفاوت قیمت 45 دلاری بین K50 و Note 11T Pro وجود دارد.

بررسی گوشی شیائومی Redmi Note 11T Pro

اما ما همچنان به کسانی که دوست دارند Genshin Impact را بازی کنند، به جای Note 11T Pro، 45 دلار اضافی برای K50 خرج کنید. البته، اگر فقط PUBG بازی می‌کنید، مطمئناً برای Note 11T Pro خوب است. با این حال، باید توجه داشت که نرخ فریم فوق العاده در حال حاضر فقط در Smooth Graphics فعال است.

عملکرد دوربین شیائومی Redmi Note 11T Pro

بررسی گوشی شیائومی Redmi Note 11T Pro

همانطور که باید بدانید، عکاسی Redmi هرگز نقطه قوت آن نبوده است. اما Note 11T Pro هنوز هم می تواند عکس های خوبی بگیرد. دوربین اصلی GW1، همان دوربین Mi 11 Lite است. اما پیشرفت های الگوریتم باعث شده است که 11T Pro عملکرد بهتری نسبت به 11 Lite داشته باشد. تصاویر واضح، با محدوده دینامیکی عالی و رنگ‌های زنده هستند. کنترل هایلایت به ویژه برای صحنه های شب خوب است که در همان کلاس از تلفن ها سطح عالی است. با این حال، OIS وجود ندارد، بنابراین احتمال تار شدن عکس ها در نور کم وجود دارد.

دوربین فوق عریض، مانند سایر گوشی های مقرون به صرفه، در شب عکس های بسیار تاری می گیرد. خوبی این است که بهبود در حالت شب بسیار مشهود است، زیرا کنترل نویز و وضوح بسیار بهتر شده است.

ضبط ویدیو ما را شگفت زده نمی کند، دوربین اصلی تا 4k 30 فریم بر ثانیه و دوربین فوق عریض تا 1080P 30 فریم در ثانیه ضبط می کند. محدوده دینامیکی متوسط ​​است و دوربین اصلی 4k 30 فریم بر ثانیه از EIS پشتیبانی نمی کند. بنابراین Note 11T Pro یک گوشی فیلمبرداری خیلی خوب نیست.

باتری شیائومی Redmi Note 11T Pro و عملکرد شارژ

بررسی گوشی شیائومی Redmi Note 11T Pro

چرا ما Note 11T Pro+ را نسبت به نسخه Pro نخریدیم به این دلیل بود که فکر می کنیم شما باید بیشتر به Pro علاقه مند باشید. Pro+ دارای قدرت شارژ 120 واتی است اما فقط یک باتری 4400 میلی آمپر ساعتی دارد. پرو فقط 67 وات شارژ دارد اما باتری بزرگتر 5080 میلی آمپر ساعتی دارد. اگر بررسی K50 ما را تماشا کرده باشید، می‌دانید که Dimensity 8100 با 5500 میلی‌آمپر ساعت واقعاً چقدر عالی است. اگرچه ما تست تخلیه باتری Note 11T Pro را انجام ندادیم، اما با توجه به نتیجه تست تخلیه باتری k50، بدون توجه به اینکه چگونه از آن استفاده می کنید، باید به راحتی یک روز کامل بدون شارژ دوام بیاورد.

بررسی گوشی شیائومی Redmi Note 11T Pro

قیمت Redmi Note 11T Pro از 255 دلار شروع میشود . اگر مشخصات آن را با مشخصات K50 مقایسه کنید، می توانید 11T Pro را به عنوان نسخه LCD K50 در نظر بگیرید. بنابراین Redmi به وضوح به ما می‌گوید: اگر می‌خواهید صفحه‌نمایش OLED 2K برتر یا تجربه بازی بهتری داشته باشید، K50 را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید صفحه‌نمایش دوست‌داشتنی‌تری داشته باشید، می‌خواهید در هزینه خود صرفه‌جویی کنید، یا اگر به سادگی گوشی با جک هدفون می‌خواهید، با Note 11T Pro همراه باشید.