آخرین بروز رسانی: 18ام دی, 1400

بررسی کامل شیائومی 12 پرو

سری Xiaomi 12 امسال با سال گذشته متفاوت است. شیائومی […]

سری Xiaomi 12 امسال با سال گذشته متفاوت است. شیائومی 12 به یک پرچمدار صفحه نمایش کوچک تبدیل شده است، در حالی که شیائومی 12 پرو بیشتر شبیه نسخه ارتقا یافته Mi 11 شده است. ظاهر نیز تغییرات جدیدی دارد. اگرچه لی جون گفت: ما می خواهیم به طور کامل با آیفون رقابت کنیم. اما با ظاهر شیائومی CIVI که مشابه شیائومی 12 پرو است واقعاً می‌تواند باعث شود مصرف‌کنندگان بیش از 700 دلار برای خرید آن خرج کنند؟

بررسی شیائومی 12 پرو: طراحی

هیچ تفاوتی با Mi 11 ندارد. لوگوی شیائومی ساده تر شده است. ماژول لنز مستطیلی شبیه شیائومی سیوی است که یک دایره بزرگ و چندین دایره کوچک دارد. اما اضافه شدن چند خط در سراسر طراحی به ماژول لنز حس منظم تری می دهد.

بررسی کامل گوشی شیائومی 12 پرو

رنگ‌بندی جدید تازه‌تر به نظر می‌رسد، اما طراحی کلی واقعاً به اندازه Mi 11 شخصیتی ندارد. من نمی‌خواهم بگویم که Xiaomi 12 Pro زشت است، در واقع بسیار زیبا است. فقط فاقد آن نوع تشخیصی است که به راحتی می توان تشخیص داد که آخرین پرچمدار شیائومی است. شیائومی 12 پرو دارای طراحی فریم بهبود یافته ای است. به دلیل گردتر بودن قاب و انحنای پشت، به علاوه اندازه کوچکتر، نگه داشتن آن بسیار عالی است. NFC، بلستر IR و موتور خطی محور X نیز از بین نمی روند. ظاهر خوب، احساس خوبی در دست و پر از ویژگی ها، فکر می کنم شیائومی 12 پرو از نظر طراحی به اندازه کافی خوب عمل کرده است.

بررسی شیائومی 12 پرو: نمایشگر

بررسی کامل گوشی شیائومی 12 پرو

همه ما می دانیم که Mi 11 با صفحه نمایش بسیار خوبی عرضه می شود. صفحه نمایش شیائومی 12 پرو در کنار آن ارتقا یافته است. نه تنها رزولوشن 1440P و نرخ تازه سازی 120 هرتز را حفظ می کند، بلکه از متریال E5 سامسونگ استفاده می کند. به علاوه، فناوری Micro-Lens به Xiaomi 12 Pro امکان می دهد تا در مصرف انرژی بیشتر صرفه جویی کند. در مورد کارایی، Mi 12 Pro ترفند دیگری نیز دارد: نسل دوم فناوری LTPO.

همه ما می دانیم که به دلیل فناوری ProMotion، آیفون 13 پرو 3000 میلی آمپری به عمر باتری شگفت انگیزی دست یافته است. و این LTPO نسل دوم مشابه ProMotion است که به Xiaomi 12 Pro اجازه می‌دهد تا نرخ به‌روزرسانی صفحه‌نمایش را به‌طور تطبیقی ​​بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز تغییر دهد. به عنوان مثال، اگر صفحه را ورق بزنیم، می بینم که می تواند با سرعت اسکرول به نرخ تازه سازی متفاوتی تغییر کند. در بسیاری از برنامه‌های غیر شیائومی، اگرچه نمی‌توانید نرخ تازه‌سازی را با سرعت کشیدن انگشت تغییر دهید، می‌توانید با توقف آن به نرخ 10 هرتز برگردید. تماشای ویدیوها بسته به ویدیوی شما می تواند به 30 یا 60 هرتز تغییر کند، و هنگام خواندن کتاب های الکترونیکی می توانید از نظر تئوری تا 1 هرتز پایین بیایید.

بررسی کامل گوشی شیائومی 12 پرو

اما در واقع، به نظر می رسد که شیائومی در جای خود بهینه نشده است، آزمایش های مکرر نتوانسته اند به 1 هرتز برسند. پیشنهاد می کنم برای تغییر نرخ رفرش خودکار به 120 هرتز سفارشی به تنظیمات بروید. زیرا برخی از سیستم‌های APP مانند توییتر در فرکانس ۹۰ یا ۶۰ هرتز قفل می‌شوند و ۱۲۰ هرتز سفارشی را برای دستیابی به بالاترین نرخ تازه‌سازی باز می‌کنند. و صفحه نمایش با توقف هنوز به 10 هرتز کاهش می یابد.

ممکن است گیج شوید که چرا LTPO نسل اول مانند OPPO Find X3 به اندازه این دارای انرژی کارآمدی نیست؟ زیرا نسل اول هر کاری که انجام می دهید فقط می تواند از فرکانس های 60 هرتز و 120 هرتز در دو دنده استفاده کند. و نسل دوم شش دنده دارد.

بررسی شیائومی 12 پرو: عملکرد و بازی

بررسی کامل گوشی شیائومی 12 پرو

همه ما باید به خوبی بدانیم که Snapdragon 8 Gen 1 امسال چگونه عمل می کند. پس آیا شیائومی می تواند این اژدهای آتشین را رام کند؟ این بار شیائومی گزینه Speed ​​mode را در Developer options اضافه کرده است. اگر می خواهید بازی را با بالاترین کیفیت و با قدرت کامل انجام دهید، باید این گزینه را روشن کنید. سپس حالت Performance را روشن کنید و سپس به حالت بازی بروید تا High Quality را روشن کنید.

بررسی کامل گوشی شیائومی 12 پرو

امتیاز آنتوتو بنچ مارک :

امتیاز آنتوتو بنچ نزدیک به یک میلیون است، 3DMARK 9840، Geekbench 5 تک هسته ای 1154، چند هسته ای 3535.

بررسی کامل گوشی شیائومی 12 پرو

به همان اندازه که می خواستیم تست استرس 3DMARK را آزمایش کنیم، حتی با خاموش بودن حالت عملکرد و سرعت، شیائومی 12 پرو نتوانست این تست را در محیط داخلی با دمای اتاق 21 درجه سانتیگراد کامل کند. دمای بدن در این نقطه حدود 52 درجه سانتیگراد بود. یعنی شیائومی قادر به سرکوب گرمای این تراشه نیست و کنترل دما بسیار سختگیرانه است.

بررسی کامل گوشی شیائومی 12 پرو

وقتی نوبت به تست بازی می رسد (بررسی ویدیوی ما را برای تست دقیق بازی بررسی کنید)، نرخ فریم PUBG HDR Graphics Extreme را می توان در 60 فریم بر ثانیه نگه داشت. کاهش فرکانس وجود ندارد و گوشی خیلی داغ نیست.این در مورد Brightridge جالب تر است.

خروجی کامل برق در 50 فریم در ثانیه پس از یک دقیقه و سپس در 40 فریم در ثانیه پس از 4 دقیقه قفل شد. شیائومی 12 پرو در نیمه دوم تست مقاومت نکرد و بین 40 تا 25 فریم بر ثانیه رفت و برگشت. در مقایسه با Edge X30 که اتلاف حرارت بدتری دارد، خروجی عملکرد در واقع ضعیف تر است. اما دما به اندازه Edge X30 بالا نیست.

نرخ تازه سازی در بازیها :

میانگین توان تنها 7.6 وات است که از هر دو Edge x30 و Mi 11 کمتر است. استراتژی زمان‌بندی شیائومی برای Genshin Impact کاملاً متفاوت از موتورولا است. موتورولا تمایل دارد از بالاترین فرکانس استفاده کند و قبل از کاهش فرکانس صبر کند تا بیش از حد داغ شود. در 12 Pro اینگونه است که دما را در حدود 45 درجه سانتیگراد نگه میدارد تا اطمینان حاصل شود که می توانید برای مدت طولانی تری در نرخ فریم بالاتری باشید.

من شخصاً استراتژی بازی شیائومی را بیشتر دوست دارم. حداقل دستانمان احساس خیلی بهتری دارند . در مجموع، من عملکرد بازی شیائومی 12 پرو را قابل قبول می‌دانم، به خصوص که نسبت به Mi 11 سال گذشته پیشرفت بسیار زیادی داشته است.

بررسی شیائومی 12 پرو: دوربین ها

بررسی کامل گوشی شیائومی 12 پرو

شیائومی 12 پرو دیگر از سنسور سامسونگ برای دوربین اصلی خود استفاده نمی کند، اما به آخرین سنسور 50 مگاپیکسلی IMX707 سونی برمی گردد.

دوربین اصلی :

بررسی کامل گوشی شیائومی 12 پرو

این بار 12 پرو تغییری نسبت به سبک تیونینگ قبلی خود دارد، رنگ ها تندتر و کنتراست بالاتر از قبل است. و مانند سایر برندها، الگوریتم تیز کردن بهبود یافته است. بله، شیائومی بالاخره یاد گرفت که کاربر را از نظر رنگ راضی کند. عکس ها در نهایت خیلی بی رنگ و رو نیستند. در شب، عملکرد بیشتر اوقات شبیه Mi 11 Ultra است. پیشرفت اصلی در تولید رنگ است. اگر محیط تاریک باشد، عکس‌های Mi 11 Ultra مایل به سبز خواهند بود، در حالی که Xiaomi 12 Pro نخواهد بود. و الگوریتم حالت نمایش در شب بسیار بهبود یافته است.

زمان انتظار حالت شب به شدت کاهش یافته است و مزیت آن این است که عکس ها تار نمی شوند. اگر روی عکس Mi 11 Ultra زوم کنید، خواهید دید که مکس 5 ثانیه در حالت شب باعث تار شدن عکس شده است. و بازگشت به حالت خودکار نیز الگوریتم نمای شب را فعال می کند. Xiaomi 12 Pro حتی زمانی که حالت نمای شب روشن است، حدود دو ثانیه زمان انتظار دارد، بنابراین عکس ها بسیار واضح هستند. البته، چون زمان نوردهی کمتر است، به روشنی Mi 11 Ultra نیست.

دوربین فوق عریض

بررسی کامل گوشی شیائومی 12 پرو

دوربین فوق عریض شیائومی 12 پرو و ​​سنسور دوربین تله فوتو 2 برابر هر دو 50 مگاپیکسل JN1 هستند. اگرچه میدان دید فوق عریض به اندازه Mi 11 Ultra گسترده نیست، محدوده دینامیکی آن بهتر است و مشکل حاشیه بنفش و کیفیت تصویر لبه از جنبه سخت افزاری بهبود یافته است. زاویه فوق عریض نیز در بیشتر مواقع عملکردی مشابه دوربین اصلی دارد. حالت خودکار تقریباً مانند Mi 11 Ultra در شب عمل می کند. تفاوت عمدتاً در الگوریتم حالت شب است. می بینید که حالت شب شیائومی 12 پرو در واقع کمی روشن تر از حالت خودکار است، در حالی که به نظر نمی رسد Mi 11 Ultra هیچ تغییری داشته باشد.

2X تله فوتو

بررسی کامل گوشی شیائومی 12 پرو

لنز تله فوتو 2x آنقدرها که فکر می‌کردم چشمگیر نیست. حتی اگر Mi 11 Ultra از دوربین اصلی برای برش استفاده کند، عملکرد کیفیت تصویر بهتر از لنز تله فوتو اپتیکال 2 برابر شیائومی 12 پرو است. کنترل هایلایت، کنترل نویز به خوبی Mi 11 Ultra نیست. اما اگر HDR با موفقیت راه اندازی شود، بازه دینامیکی باز هم بهتر است. در شب، Xiao 12 Pro در حالت خودکار عملکرد خوبی داشت و هر دو گوشی عملکرد مشابهی داشتند. اما هنگامی که حالت شب روشن می شود، هر دو عملکرد ضعیفی دارند. Mi 11 Ultra الگوریتم ضعیفی دارد، در حالی که Xiaomi 12 Pro به دلیل عدم وجود OIS به راحتی تار می شود.

شیائومی 12 پرو در بهینه سازی تجربه دوربین کار بسیار خوبی انجام داده است. به عنوان مثال، ویژگی جدید ردیابی فوکوس، که اگر کسی یا سگ یا گربه ای جلوی دوربین ظاهر شود، به طور خودکار فوکوس را جلب می کند. این خبر خوبی برای بسیاری از کاربرانی است که کودکان و حیوانات خانگی دارند. همچنین بهینه سازی تاخیر شاتر نیز وجود دارد. می توانید سرعت شاتر را در مقایسه با Mi 11 Ultra که دیگر در یک سطح نیستند، نظاره کنید.

بررسی کامل گوشی شیائومی 12 پرو

به طور کلی، شیائومی 12 پرو در بسیاری از جنبه ها از Mi 11 Ultra پیشی گرفته است و با توجه به تجربه عکس خوب و تفاوت قیمت، سیستم فتوسیستم شیائومی 12 پرو در حال حاضر در رتبه اول با Mi 11 Ultra قرار گرفته است.

فیلم برداری :

عملکرد فیلم نسبتاً مشابه عملکرد عکس با نسبت کنتراست بالا است. هر سه لنز قادر به فیلمبرداری 4k 60 فریم بر ثانیه هستند. همچنین هنگام ضبط ویدیوی 4k با سرعت 30 فریم در ثانیه، می‌توانید آزادانه بین سه لنز سوئیچ کنید. می بینید که محدوده دینامیکی Xiaomi 12 Pro به خوبی Mi 11 Ultra نیست و رنگ سبز بسیار شدید است و به اندازه Mi 11 Ultra طبیعی نیست. به طور کلی، سطح فیلمبرداری شیائومی 12 پرو نیز در سطح بالایی قرار دارد .تفاوت چندانی بین آن و Mi 11 Ultra وجود ندارد.

بررسی کامل گوشی شیائومی 12 پرو

شاید با شنیدن آن باور نکنید، اما شیائومی 12 پرو در واقع با بلندگوهای چهار واحدی عرضه می شود. دو واحد فرکانس پایین و دو واحد فرکانس بالا تضمین می کنند که هر دو آواز و ساز به خوبی از هم جدا شده اند. متأسفانه اسپیکرها در وضعیت نامناسبی قرار دارند. یکی در بالا و دیگری در پایین است. بنابراین مهم نیست که چگونه تلفن را در دست بگیرید، همیشه یکی را مسدود خواهید کرد. به غیر از این، عملکرد بلندگو احتمالا یکی از بهترین هایی است که من تا به حال استفاده کرده ام.

بررسی شیائومی 12 پرو: شارژ

بررسی کامل گوشی شیائومی 12 پرو

این بار شیائومی تراشه Surge P1 را معرفی کرد و اولین بار به شیائومی 12 پرو مجهز شد. این یک تراشه شارژ است که به گوشی اجازه می دهد تا با یک سلول شارژ 120 واتی انجام دهد. پیش از این، شارژ 120 واتی فقط در تلفن های همراه دوگانه وجود داشت، بنابراین ظرفیت باتری تلفن های با شارژ 120 وات قادر به عبور از 4500 میلی آمپر ساعت نبود. Xiaomi 12 Pro با ظرفیت 4600 میلی آمپر ساعت ثابت می کند که شیائومی در زمینه شارژ از بازی جلوتر است. شارژ بی‌سیم به دلایلی فقط 50 وات می‌تواند انجام دهد. البته، شیائومی می داند که شارژرهای 120 واتی گران هستند، بنابراین در جعبه گنجانده شده است.

سرعت شارژ :

سرعت واقعی شارژ در نمودار خطی نشان داده شده است. 5 دقیقه تا 37 درصد و 19 دقیقه تا کامل. اگرچه کمی کندتر از MIX4 دو سلولی خواهد بود، اما بسیار سریع است. در تست عمر باتری، نیم ساعت ویدیوی آنلاین 1080P و Tiktok هرکدام 6% و 5% برق مصرف کردند. مصرف برق سه بازی نیز بسیار بالا به نظر می رسد. اولین چیزی که می خواهم بگویم این است که هر سه بازی روی حالت Performance و Speed ​​هستند.

ثانیا، این یک صفحه نمایش 1440p 120 هرتزی است که واقعاً خوب است اما در عین حال بسیار پرقدرت است. علاوه بر این، شاید فکر کنید LTPO در مصرف انرژی صرفه جویی نمی کند، اما این یک آزمایش در یک صحنه است و نرخ به روز رسانی ثابت است. بنابراین اثر صرفه جویی در انرژی LTPO نمی تواند در آزمایش ما منعکس شود. استفاده واقعی مطمئناً می تواند نسبت به سری Mi 11 در سال گذشته انرژی بیشتری ذخیره کند.

رابط کاربری جدید :

در نهایت، اجازه دهید در مورد MIUI 13 صحبت کنیم. راستش را بخواهید، تفاوت زیادی با MIUI 12.5 ندارد. زیرا برای انجام بهینه سازی پایداری عمدتاً مبتنی بر MIUI 12.5 است. بله، بسیار کمتر باگ و لگی شده است. همه انواع انیمیشن ها دیگر فریم نمی اندازند. برخی از ویجت ها نیز به دسکتاپ اضافه شده اند تا دسکتاپ تا این حد خسته کننده نشود. این ویژگی جدید به شما امکان می دهد محتوای خود را در دستگاه های شیائومی پخش کنید. اما هنوز آپدیت نشده است. سیستم جدید واقعا چیز زیادی برای نشان دادن ندارد، بنابراین می توانید برای استفاده از آن به عنوان MIUI 12.8 فکر کنید.

نتیجه گیری :

شیائومی 12 پرو امسال پایدارتر شده است. اگرچه برخی از مناطق یک گام به عقب برداشته اند، مانند باتری کمتر 400 میلی آمپر ساعتی در مقایسه با Mi 11 Pro، اندازه سنسور کوچکتر برای دوربین اصلی و انرژی کمتر برای شارژ بی سیم. اما تجربه آن بهتر شده است. در این سال، شیائومی متوجه شد که مشخصات کاغذ به معنای تجربه خوب گوشی نیست. فقط بهینه سازی خوب می تواند مصرف کنندگان را راضی کند. این همان تلفنی است که مصرف‌کنندگان می‌خواهند، گوشی پرچم‌دار شیائومی روان، خوش‌نظر و همچنین آسان برای استفاده.

خوب، این تمام چیزی است که در این بررسی وجود دارد.