آخرین بروز رسانی: 13ام دی, 1400

تمام آنچه راجع به شیائومی MIUI 13 باید بدانید

شیائومی سرانجام از MIUI 13 در رویداد معرفی سری 12 […]

شیائومی سرانجام از MIUI 13 در رویداد معرفی سری 12 شیائومی در چین رونمایی کرد. اگرچه به نظر یک ارتقاء بزرگ است، اما هیچ تغییر قابل توجهی نسبت به MIUI 12 ایجاد نمی کند. این به این دلیل است که MIUI 12.5 و MIUI 12.5 Enhanced Edition قبلاً تغییرات خاصی را ارائه کرده اند. مهمتر از همه، تقریباً تمام ویژگی های جدید هیجان انگیز به احتمال زیاد در انحصار چین باقی خواهند ماند. با این اوصاف، بیایید نگاهی به آنچه که شیائومی MIUI 13 ارائه می دهد بیاندازیم.

رابط کاربری شیائومی miui 13

برخلاف نسل های قبلی، شیائومی اکنون سه شعبه MIUI برای دستگاه های اندرویدی خود دارد. آنها MIUI 13، MIUI 13 Pad و MIUI 13 Fold نامیده می شوند. همانطور که از نام ها پیداست، این نرم افزار اکنون به طور خاص برای گوشی های هوشمند، تبلت ها و تاشوها بهینه شده است. برای تاشوها، MIUI ترکیبی از هر دو MIUI معمولی برای MIUI Pad است.

فونت MiSans :

MIUI 13 فونت جدیدی به نام MiSans را ارائه می کند. شیائومی ادعا می کند که این یک فونت ساده است که برای زبان های چینی و انگلیسی بهینه شده است تا دید واضح و خواندن راحت را ارائه دهد.

مشخصات رابط کاربری شیائومی miui 13

این فونت بخشی از Dynamic Font System 2.0 است. همانطور که ویژگی های OpenType را به ارث می برد، ارتفاع خط تیره به طور خودکار با حروف بزرگ و کوچک تطبیق می یابد.

این فونت مینیمالیستی در حال حاضر برای دانلود در برنامه MIUI Themes در چین برای دستگاه‌هایی که نسخه‌های قبلی MIUI را اجرا می‌کنند در دسترس است.

ویجت ها :

از زمانی که اپل ویجت‌ها را با iOS 14 معرفی کرد، دستگاه‌های OEM اندروید در حال بازی کردن هستند، اگرچه این ویژگی برای سال‌ها در سیستم عامل گوگل وجود داشته است. این به این دلیل است که تاکنون بدون هیچ پیشرفت جالبی خاموش بوده است.

اکنون، شیائومی نیز با رابط کاربری شیائومی MIUI 13 به مسابقه جدید ویجت‌های پویا پیوسته است. برای آگاهی شما، این شرکت از آگوست 2021 این ویژگی را آزمایش کرده است.

ویجت‌های موجود در MIUI 13 به نوعی مشابه ویجت‌های OriginOS Ocean vivo و ColorOS 12 OPPO هستند. به عبارت دیگر، آنها احتمالاً راه خود را به بازارهای بین‌المللی باز نخواهند کرد.

رابط کاربری شیائومی miui 13 چگونه است

زیرا این ویجت ها توسط اپلیکیشن های برجسته چینی ارائه می شوند. علاوه بر این، شیائومی ویجت‌هایی را برای مینی‌بازی‌ها، شمارش معکوس، یادآوری نوشیدن آب، پیشنهادات برای خوردن غذای روزانه و موارد دیگر ارائه می‌کند.

اگرچه امید چندانی به در دسترس بودن ویجت‌های جدید در خارج از سرزمین اصلی چین نداریم، اگر به نحوی موفق به ارائه آنها در خشود، فوق‌العاده خواهد بود.

والپیپرهای زیبای مربوط به علوم :

MIUI 12 با معرفی MIUI Super Wallpapers، نوار ابزاری برای تصاویر پس زمینه زنده قرار داده است . برای MIUI 13، این شرکت با Beauty of Science برای مجموعه جدیدی از تصاویر پس زمینه شریک شده است.

درباره رابط کاربری شیائومی miui 13

این جدیدترین تصاویر پس زمینه ساختار کریستالی مواد معدنی مختلف را به نمایش می گذارد. والپیپرهای جدید نتیجه عکاسی 8K تایم لپس با استفاده از میکروسکوپ پلاریزه هستند.

درست مانند فونت MiSans، والپیپرهای زیبای علوم نیز در چین برای دانلود آماده شده است.

دستیار مجازی هوش مصنوعی Xiao قابل تنظیم :

کاربران می توانند آواتار شخصی سازی شده خود را از دستیار مجازی هوش مصنوعی شیائومی شیائومی در چین ایجاد کنند. آنها می توانند بیش از 50 مجموعه لباس و لوازم جانبی را انتخاب کنند.

رابط کاربری شیائومی miui 13

این همه چیز نیست، کاربران همچنین می توانند از میان صداهای مختلف انتخاب کنند و یک کلمه زنده سفارشی تنظیم کنند.

حریم خصوصی :

MIUI 13 حتی توسط آژانس های بیشتری نسبت به MIUI 12 برای حفظ حریم خصوصی تایید شده است. ویژگی جالب جدید در آخرین تکرار ‘شناسه مجازی’ بود. در حالی که MIUI 13 تغییراتی را در سیستم احراز هویت چهره ایجاد می کند.

همه چیز در رابطه با رابط کاربری شیائومی miui 13

قبلاً فقط صورت توسط سیستم اسکن می شد. اما اکنون، قسمت بالایی بدنه برای اطلاعات بیشتر در اسکن گنجانده شده است. علاوه بر این، کاربران می توانند هنگام اسکن اسناد مهم، یک واترمارک را انتخاب کنند.

این سیستم همچنین از کاربران در برابر تماس ها/متن های هرزنامه، برنامه های مخرب و انتقال فایل های مضر محافظت می کند.

بهینه سازی :

MIUI 13 بهبودهایی را برای محاسبات فوکوس، حافظه اتمی و ذخیره سازی مایع به ارمغان می آورد. این سه فناوری خودساخته در MIUI 12.5 Enhanced Edition معرفی شدند.

رابط کاربری شیائومی miui 13

شیائومی ادعا می کند که روانی برنامه های سیستمی و برنامه های شخص ثالث در مقایسه با MIUI 12.5 Enhanced Edtion به ترتیب 20-26٪ و 15-52٪ بهبود یافته است.

دستگاه هایی مانند Xiaomi Mix 4 اکنون می توانند به راحتی به طور متوسط ​​14 برنامه را در پس زمینه نگه دارند. در نهایت، عملکرد خواندن و نوشتن در گوشی هایی مانند Mi 11 Pro پس از 36 ماه استفاده تنها 5 درصد کاهش می یابد.

Mi Magic Center :

Mi Magic Center جدید پاسخ شیائومی به Super Device هارمونی او اس هوآوی است. کاربران می توانند محصولات اکوسیستم شیائومی خود را از همین مکان مدیریت کنند.

رابط کاربری شیائومی miui 13

آن‌ها می‌توانند محتوای صفحه نمایش یا موسیقی را از یک دستگاه به دستگاه دیگر به سادگی با کشیدن پخش کنند. برخلاف هواوی، شیائومی همچنین به کاربران اجازه می‌دهد دستگاه‌های خود را با برچسب‌ها سفارشی کنند تا لمس شخصی و تشخیص آسان‌تر را اضافه کنند.

فقط دستگاه‌های انتخابی با Mi Magic Center سازگار هستند.

miui 13 برای تبلت های شیائومی :

رابط کاربری شیائومی miui 13

Multitasking

MIUI 13 Pad از پنجره های شناور پشتیبانی می کند. پنجره های برنامه را نیز می توان بر اساس نیاز تغییر اندازه داد. از این رو، کاربران می توانند چندین کار را در یک زمان معین انجام دهند.

درست مانند دستگاه‌های اپل، سامسونگ، هوآوی و آنر، محصولات شیائومی دارای رابط کاربری MIUI 13 نیز اکنون با یکدیگر هماهنگ هستند. از این رو، کاربران می توانند وظایف خود را در تبلت خود از همان جایی که در گوشی هوشمند خود متوقف کرده اند ادامه دهند و بالعکس.

کیبورد و قلم

اکنون صفحه کلیدها از میانبرهای پیش فرض و همچنین میانبرهای سفارشی پشتیبانی می کنند. در حالی که کاربران می توانند با استفاده از لوازم جانبی رسمی مانند قلم شروع به یادداشت برداری و اسکرین شات از روی هر صفحه ای کنند.

سازگاری برنامه

هنگامی که شیائومی از MIUI برای پد در ماه آگوست رونمایی کرد، هدف خود را برای تطبیق 2000 برنامه برای تبلت ها تا پایان سال 2021 تعیین کرد. در کمال تعجب، این شرکت موفق شد 3000 برنامه را با MIUI 13 Pad تطبیق دهد.

MIUI 13، MIUI 13 Pad، MIUI 13 Fold دستگاه های واجد شرایط و طرح به روز رسانی

آپدیت پایدار MIUI 13 و MIUI 13 Pad از اواخر ژانویه 2022 برای اولین دسته از دستگاه ها در چین در دسترس خواهد بود. از سوی دیگر، از سه ماهه اول 2022 در بازارهای بین المللی در دسترس خواهد بود.

در مورد به‌روزرسانی پایدار MIUI 13 Fold، در پایان آوریل 2022 عرضه خواهد شد.

دستگاه‌های واجد شرایط به‌روزرسانی پایدار MIUI 13 – دسته اول

چین
اواخر ژانویه 2022

شیائومی 12 پرو
شیائومی 12
شیائومی 12 ایکس
Mi 11 Ultra
Mi 11 Pro
Mi 11

بازارهای بین المللی
Q1 2022

Mi 11 Ultra
Mi 11
Mi 11i
Mi 11X Pro
Mi 11X
ردمی 10
Redmi 10 Prime
شیائومی 11 لایت 5G NE
شیائومی 11 لایت NE 5G
Redmi Note 8 (2021)
شیائومی 11 تی پرو
شیائومی 11 تی
Redmi Note 10 Pro
Redmi Note 10 Pro Max
ردمی نوت 10
Mi 11 Lite 5G
Mi 11 Lite
Redmi Note 10 JE

MIUI 13 Pad Stable Update Devices Eligible – First Batch

چین
اواخر ژانویه 2022

شیائومی پد 5 پرو
شیائومی پد 5

بازارهای بین المللی
چهار ماهه اول 2022

شیائومی پد 5

دستگاه‌های واجد شرایط MIUI 13 Fold Stable Update

چین
اواخر آوریل 2022

Mi MIX Fold

دسته‌بندی: دسته‌بندی نشده

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

0 دیدگاه