آخرین بروز رسانی: 2ام خرداد, 1397

بررسی تخصصی شیائومی Redmi 5 plus

بررسی تخصصی شیائومی Redmi 5 plus

معرفی

بنابراین، دیگر  Redmi Note نخواهیم داشت؟ Redmi 5 Plus باید به وضوح به عنوان Red Note 5، جانشین Redmi Note 4 باشد، اما شیائومی خواستار آغاز تازه است. نسل پنجم در تلاش است تا همه چیز را بلرزاند و نگاه جدید مستلزم نام جدید است. بنابراین، Xiaomiنام تجاری Note را بازنشسته کرده است و نام تجاری Plus را جانشین مناسبی برای آن دانسته است. این فبلت بدون حاشیه و با صفحه نمایش 6 اینچی تولید شده است.

در این فصل از فراگیر صفحه نمایش های بزرگ ، Xiaomi در حال استفاده از  صفحه نمایشهای 18: 9 در گوشیهای میان رده خود است. هر دو Redmi 5 و Redmi 5 Plus دارای صفحه نمایش وسیع هستند و سایز آنها به ترتیب  5.7′ و 5.99 ‘ میباشد.

redmi 5 & 5plus

Redmi 5 Plus ممکن است یک آپدیت از red note 4 باشد، اما تقریبا همه چیز آن جدید است. 5 Plus  تراشه Snapdragon 625 و باتری   4000 میلی آمپری گوشی  redmi Note 4  را نگه داشته است. دوربین 5 مگاپیکسلی قدیمی آن نیز باقی مانده است، در حالی که دوربین عقب آن دارای پیکسل بزرگتر، اما دیافراگم کوچکتر است.

بدنه: فلز، جلو 2.5D شیشه ای 
صفحه نمایش: 5.99 ‘IPS LCD، 1080p (403ppi)؛ Gorilla Glass
Chipset: Snapdragon 625، 8x Cortex-A53
2.0GHz، Adreno 506 
حافظه: حافظه 3 / 4GB RAM + 32 / 64GB، حافظه microSD Hybrid 
دوربین: 12 مگابایت، f / 2.2، PDAF، ویدیو 2160p
30fps 
Selfie cam: 5 MP، ویدیو 1080p
30fps 
OS: Android 7.1.2 Nougat، MIUI 9 
باتری: 4،000mAh (غیر قابل جابجایی) 
قابلیت اتصال: Hybrid Dual Nano-SIM (اسلات میکرو اس دی ترکیبی)؛ پشتیبانی LTE Cat4 150/50 Mbps؛ Wi-Fi g / b / n؛ بلوتوث 4.1؛ GPS با GLONASS؛ رادیو FM؛ جک صوتی 3.5 میلی متری پورت microUSB 
متفرقه: حسگر اثر انگشت

ما همیشه هیجان زده ایم هنگامی که یک Redmi جدید تولید میشود و  از تماشای رقابت Xiaomi برای پول لذت میبریم. با نگاهی به سری جدید Redmi 5 اشتیاق شرکت شیائومی را از انجام مجدد این کار میببینیم.

جعبه گشایی شیائومی Redmi 5 plus

Redmi 5 Plus در یک جعبه مقوایی تمام قرمز قرار داده شده است. همانند تمامی Redmi های قبل از آن، 5 Plus  با یک شارژر 10 وات (5V / 2A) و یک کابل microUSB همراه است. Xiaomi همچنین یک قاب ژله ای شفاف را نیز در آن قرار داده است.

جعبه گشائی red mi 5plus

طراحی:

به نظر می رسد Xiaomi در سال گذشته با طراحی Redmi Note 4  مشتری پسند نبوده است. بدنه آلمینیومی و چگونگی طراحی آنتن روی آن جالب به نظر میرسد. هر دو آنها تقریبا از طراحی Redmi Note 3 استفاده کرده اند و چندان بد به نظر نمیرسد.

شاید شیاومی به این خاطر طراحی مجدد انجام نداده، چرا که پهنای صفحه نمایش  آن به اندازه کافی از ظاهر و حس جدیدی برخوردار بوده. در زیر این صفحه نمایش بزرگ، کلید های خازنی قرار داده شده اند. ظرافت شیشه 2.5D در جلو هنوز هم وجود دارد اما  چندان برجسته به نظر نمیرسد.

با برگردوندن گوشی شیائومی Redmi 5 Plus تشابه فراوانی را با گوشی شیائومی Red mi note 4 مشاهده میکنیم. انتنهای بالا و پایین آن از پلاستیک ساخته شده است، در حالی که بخش مرکزی آن کاملا از فلز است. اگر اندازه این دو گوشی متفاوت نبود تشخیص این دو گوشی از پشت غیر ممکن بود.

redmi 5plus

حالا نگاهی به Redmi Note 4 می اندازیم. Redmi 5 Plus 7 میلی متر بلندتر از Redmi Note 4 است و وزن آن 180 گرم است (15 گرم سنگین تر).

شیائومی رد می 5 پلاس

یک خبر خوب اینکه ،تشخیص قسمتهای پلاستیکی در شیائومی Redmi 5 plus مشکل است اما با این وجود میتوانست هماهنگی رنگ آمیزی بهتری با کل بدنه گوشی ایجاد کند.
شیائومی redmi 5plus
در پایین، بلندگوی تکی و میکروفون اصلی در پشت شبکه های متقارن قرار دارند.
5plus
رد می 5 پلاس

صفحه نمایش:

Xiaomi گوشی Redmi 5 Plus به صفحه نمایش 6 اینچی با رزولوشن 1080 × 2،160 پیکسل مجهز کرده است.گوشیهای سری Redmi  نسل بعدی گوشیهای میان رده برای پیاده سازی نسبت ابعاد عرضی 18: 9 میباشند. صفحه بلند تنها مهمترین تغییر در 5 Plus است لیست ویژگی، پس بگذارید ببینید که آیا واقعا برای ارتقاء جامع ساخته شده است.Xiaomi مجهز به Redmi 5 Plus با رزولوشن 6 اینچی با رزولوشن 1080 × 2،160 پیکسل است. Redmi سری بعدی Midrange برای پیاده سازی نسبت ابعاد عرضی 18: 9 است. صفحه بلند مهمترین تغییر در  لیست ویژگی های 5 پلاس است، پس بگذارید ببینید که آیا واقعا این ارتقاء مفید بوده است.

5plus screen

شیائومی وعده  کنتراست 1:1000 و حداکثر روشنایی 450nit را داده است. در آزمایش ما  هر دو وعده با حداکثر روشنایی 500 نیت شمال و کنتراست عالی در 1431: 1 عملی شد. سطوح سیاه عمیق قابل قبولی داشت.

هنگامی که ما روشنایی را در حالت خودکار قرار دادیم،روشنایی صفحه نمایش به اندازه 555 نیت رسید.

شیائومی رد می 5 پلاس

خوانایی صفحه نمایش در نور خورشید جزو بهترین ها نمی باشد، اما برای گوشی با این رنج قیمتی مناسب است. اگر شما برخی از رنگ های شسته شده و از دست دادن کنتراست را نادیده بگیرید، وقتی که شما در یک روز آفتابی بیرون هستید، صفحه نمایش باید قابل خواندن باشد.

                                      نسبت کنتراست تابش خورشید

redmi 5 plus

رنگها به طور پیشفرض نسبتا دقیق هستند با  deltaE متوسط ​​5.7 و حداکثر 13 نقطه سفید. سفید و خاکستری دارای سایه آبی هستند، اما به غیر از این، حالت پیش فرض، رنگ های بسیار دقیقی را ارائه می دهد.

عمر باطری:

باطری  4000 میلی آمپری گوشی شیائومی Redmi 5plus تقریبا با Redmi Note 4 مشابه است. این همان انرژی مورد نیاز Snapdragon 625 است اما صفحه نمایش بزرگتر نیاز به انرژی بیشتر دارد. Redmi 5 Plus به طور منظم شارژ 5V / 2A را پشتیبانی می کند که در 30 دقیقه حدود 29 درصد از شارژ باتری را بازیابی می کند.

درست همانطور که انتظار داریم، Redmi 5 Plus به راحتی در تست باتری  104 ساعته استقامتی ما قبول میشود. این امتیاز شگفت انگیز در تمام سناریوها آزمایش شده بود – پخش ویدئو، تماس ها، مرور وب و کارایی در حالت استندبای.گوشی  Redmi Note 4 دارای رتبه بالاتر 119h بود که بزرگترین تفاوت آنها در آزمایشات روی صفحه نمایش میباشد.

redmi 5plus battery

بلندگو:

اسپیکد گوشی شیائومی Redmi 5 plus در تستهای بلندی صدای ما نمره عالی گرفت همانند گوشیهای Mi 5X و Mi Max 2.

صدا کاملا واضح و شفاف بود همراه با باس خوب و همچنین نتهای زیر به طور شفاف شنیده میشد.

redmi 5plus speaker

دسته‌بندی: اخبار فن آوری