آخرین بروز رسانی: 12ام مرداد, 1401

بررسی کامل شیائومی 12S: بهترین پرچمدار جمع و جور در سال 2022

همانطور که میدانید ، شیائومی 12 اس پرو و ​​شیائومی […]

همانطور که میدانید ، شیائومی 12 اس پرو و ​​شیائومی 12 اس اولترا احتمالاً به عنوان بهترین دوربین گوشی هوشمند سال را به خود اختصاص خواهند داد .البته، من فکر می کنم گوشی دیگری وجود دارد که قطعاً نباید نادیده گرفته شود، و آن شیائومی 12S است که احتمالاً یکی از بهترین تلفن های جمع و جور سال 2022 است.

بررسی کامل شیائومی 12S

در واقع، شیائومی 12S به سادگی شیائومی 12 است که با یک SoC و دوربین اصلی جدید ارتقا یافته است. آنها دقیقاً همان طراحی را دارند به جز نوع رنگ جدید و لوگوی LEICA، بنابراین من نمی خواهم امروز در مورد طراحی و سایر مشخصات معمولی با جزئیات صحبت کنم. بگذارید فقط روی ارتقاها تمرکز کنیم، و من معتقدم که این تغییرات کوچک آن را به یک دستگاه عالی تبدیل می کند.

در طول چند سال گذشته، ما شاهد بوده ایم که چگونه اکثر تلفن های جمع و جور دارای معایب غیرقابل قبولی هستند. آنها معمولاً از آخرین SoC به همراه یک راه حل خوب باتری استفاده نمی کنند. ما تجربه بدی مشابهی با شیائومی 12 داشتیم، اما این بار، می دانیم که کوالکام سرانجام از سامسونگ جدا شد و به مطمئن ترین شریک خود بازگشت. آفرین کوالکام! من فراموش کرده ام که چند بار در مورد رابطه بین کوالکام و سامسونگ صحبت کرده ام.

عملکرد شیائومی 12S :

بیایید درست به این نکته بپردازیم، حتی در آن دسته از بازی های موبایلی که عملکرد بالایی را می طلبند، Xiaomi 12S عملکرد بسیار خوبی دارد. می‌تواند در Genshin Impact با بالاترین تنظیمات گرافیکی، بالاتر از 50FPS برای بازی 30 دقیقه‌ای اجرا کند. در اینجا برخی از بازی‌ها و داده‌های بنچمارک دیگر برای مرجع شما آورده شده است، و می‌توانید ببینید که در مقایسه با Pro و Ultra، شیائومی 12S خیلی عقب نیست.

بررسی کامل شیائومی 12S

آن دسته از کاربرانی که عاشق تلفن های جمع و جور هستند، در واقع بازی های زیادی انجام نمی دهند، اما هیچ کس از دستگاهی که عملکرد درجه یک دارد شکایت نمی کند. و مهمتر از آن، اکنون آنها چیپست جدید 8+ را دریافت کرده اند که با عملکرد و گرمایش بهتر به طور قابل توجهی بهبود یافته است.

صفحه نمایش Xiaomi 12S :

ممکن است عجیب به نظر برسد که این پرچمدار جمع و جور در واقع عمر باتری بهتری نسبت به Xiaomi 12S Pro دارد، بدیهی است که صفحه نمایش کوچکتر با وضوح کمتر نقش تعیین کننده ای در آن دارد.

بررسی کامل شیائومی 12S

جای تعجب نیست که شیائومی 12 اس از صفحه نمایش مشابه شیائومی 12 استفاده می کند. برای اکثر افراد، وضوح کمی پایین تر تفاوت قابل توجهی ایجاد نمی کند و نمایشگر 1080P با حداکثر روشنایی 1100 نیت و پشتیبانی از Dolby Vision به وضوح قابل مشاهده نیست. اما در عین حال، نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که هنوز از حالت Anti-Flicker با فعال کردن نرخ رفرش 120 هرتز پشتیبانی نمی کند.

سنسور جدید سونی :

حالا بیایید دوباره در مورد LEICA و سنسور جدید Sony IMX صحبت کنیم. ما عکس های زیادی را در بررسی Xiaomi 12S Ultra خود به شما نشان دادیم و می توانم بگویم که در حالی که سنسور یک اینچی یک سورپرایز بزرگ است . این بار، شیائومی واقعاً یک سوال جالب در مورد عکاسی با موبایل مطرح می کند . آیا واقعاً یک سنسور بزرگتر در تلفن هوشمند وجود دارد. یک تفاوت ایجاد کن؟ منظورم این است که یک سنسور بزرگتر کیفیت تصویر بهتری دارد .به خصوص در نور کم، اما اگر بسیاری از بررسی‌های تلفن ما را تماشا کرده باشید، متوجه خواهید شد که برای یافتن آن تفاوت‌های ظریف باید به نمونه‌ها بسیار نزدیک نگاه کنیم.

دوربین های شیائومی 12S :

این چیزی است که من واقعاً می خواستم بگویم، شیائومی در تلاش است تا قوانین بازی را تغییر دهد، از مقایسه کوچکترین جزئیات تا ایجاد یک سبک کلی. هیچ کس روی عکس هایی که در رسانه های اجتماعی ارسال می کنید زوم نمی کند تا جزئیات را مشاهده کند، درست است؟

بررسی کامل شیائومی 12S

یک سبک رنگ منحصر به فرد باعث می‌شود عکس‌های شما از سبک سنتی متمایز شوند . در گذشته برای گرفتن عکسی مانند این باید زمان زیادی را صرف برنامه‌های ویرایش عکس میکردید. و لطفاً توجه داشته باشید که بیشتر کاربران در مورد استفاده از رنگ ها در واقع حرفه ای نیستند.

من فکر می‌کنم این شروع خوبی است .شاید عکس‌های گرفته‌شده در تلفن‌های هوشمند مختلف، سبک‌های منحصربه‌فردی داشته باشند .مانند روزهایی که دوربین‌های فیلم محبوب بودند، و مصرف‌کنندگان واقعاً می‌توانند بفهمند کدام دوربین برای خودشان بهترین است.

همچنین نظراتی را دیده‌ام که شیائومی حق تصمیم‌گیری در مورد عکس‌ها را از آنها سلب کرده است . زیرا گزینه LEICA OFF در تنظیمات دوربین وجود ندارد . اما واقعیت این است که شما همچنان می‌توانید با گرفتن عکس‌هایی با فرمت RAW در شیائومی، ویرایش پس از ویرایش را به حداکثر برسانید. 12 ثانیه

علاوه بر این، من می خواهم یک نکته دیگر را در مورد سیستم دوربین اضافه کنم. اگرچه می‌توانید میان‌بر را طوری تنظیم کنید که دوربین از صفحه قفل راه‌اندازی شود . باید شاتر روی صفحه یا دکمه صدا را دوباره فشار دهید تا عکس‌برداری کامل شود. و شما نمی توانید فقط با فشار طولانی دکمه ولوم یک عکس مداوم بگیرید. بنابراین آیا شیائومی می‌تواند به اضافه کردن دکمه شاتر فیزیکی اضافی در کنار گوشی فکر کند؟ درست مثل کاری که سونی با گوشی های Xperia خود انجام داد؟

لنز ماکرو شیائومی 12S :

در مقایسه با سایر تلفن های دوربین درجه یک، لنز تله فوتو بسیار مهم در شیائومی 12 اس وجود ندارد . اما نقاط قوت خود را نیز دارد. من در مورد این لنز زاویه باز 13 مگاپیکسلی صحبت نمی کنم . بلکه لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی است که به شما امکان می دهد شگفتی های زیادی را از منظر دیگری دریافت کنید. به خصوص وقتی می بینید که تلفن های دوربین دار مانند 12S Ultra که با سنسور بزرگ عرضه می شوند . نمی توانند به اندازه کافی برای گرفتن تصاویر ماکرو نزدیک شوند.

بررسی کامل شیائومی 12S

این دنیایی است که می توانید از طریق دوربین اصلی ببینید . در حالی که این شگفتی است که فقط از طریق لنز ماکرو می توانید کاوش کنید . من از لنز ماکرو بسیار برای عکسبرداری خاص استفاده می کنم و سپس به اکتشافات جالبی رسیدم. حتی می‌توانید از این لنز ماکرو برای ایجاد مستند خود استفاده کنید . اگرچه این لنز فقط از ضبط ویدیوی 1080P 30FPS پشتیبانی می‌کند . اما فیلم‌هایی مانند این را نمی‌توان توسط Xiaomi 12S Pro و Ultra ضبط کرد.

بررسی کامل شیائومی 12S

خوب، به طور دقیق، این یک بررسی کامل نیست. اما من می خواهم برخی از افکار خود را در مورد تکامل عکاسی Moblie با Xiaomi 12S بیان کنم و اگر نکته خرید می خواهید . به شما می گویم که Xiaomi 12S یکی از بهترین تلفن های جمع و جور است . که می توانید در سال 2022 انتخاب کنید، عالی است. برای کسانی که دوست دارند زندگی خود را با گوشی هوشمند ثبت کنند.

بررسی کامل شیائومی 12S

باتری شیائومی 12S :

عمر باتری خوب این امکان را به شما می دهد که آن را فقط یک بار در روز شارژ کنید. در مورد طراحی یک پرچمدار جمع و جور، تنها چیزی که شیائومی باید بهبود بخشد احتمالا پشتیبانی ضد آب است.

در نهایت، می‌خواهم بگویم که نمی‌دانم آیا شما متوجه می‌شوید که گوشی‌های کامپکت توسط تولیدکنندگان کنار گذاشته می‌شوند . اپل در حال حاضر خط تولید آیفون مینی خود را قطع کرده است . حتی اگر سالانه ده‌ها میلیون فروش داشته باشد، که باعث دلسردی بیشتر خواهد شد. تولیدکنندگان دیگر گوشی های پرچمدار جمع و جور جدید طراحی می کنند. این واقعاً خبر خوبی نیست. بنابراین من واقعاً امیدوارم که شیائومی، سامسونگ و سونی به انتخاب خود پایبند باشند . زیرا هنوز هم افرادی هستند که آن گوشی‌های پرو یا پلاس را با وزن روزافزونشان دوست ندارند.