آخرین بروز رسانی: 16ام آبان, 1397

بررسی تخصصی گوشی شیائومی REDMI 4X

بررسی تخصصی گوشی شیائومی REDMI 4X

                          بررسی تخصصی گوشی شیائومی REDMI 4X

 

قیمت دستگاه های موبایل به علت استقبال گسترده ،روز به روز در حال افزایش است.بنابر این شرکت شیائومی از گوشی پایین رده رونمایی کرده است که ارزانترین گوشی این شرکت نام گرفته است.این ارزان بودن دلیل بر بی کیفیتی این گوشی نیست.قیمت این گوشی در کنار کیفیت بالای آن نشاندهنده آغاز جنگ شیائومی با تورم است.

بدیهی است که گوشیهای دیگری هم مانندMeizu M5 Note, Nubia Z11 Mini S در این رده وجود دارند.اما هیچ کدام در زیبایی و سخت افزار نمیتوانند با رقابت کنند.این گوشی مقرون به صرفه ترین گوشی حال حاضر شرکتهای تولید موبایل است.

حال به بررسی تخصصی آن میپردازیم

Xiaomi Redmi 4X بررسی ظاهری:

همانند دیگر گوشیهای شیائومی جعبه این گوشی نیز کاملا سفید است

در پشت جعبه اطلاعتی نظیر اسم،رنگ،حافظه،اندازه صفحه نمایش ،باطری و غیره درج شده است

به غیر از کابل و شارژر،دفترچه راهنما و سوزن لوازم جانبی دیگری در جعبه پیدا نمیکنید.

 

پنل جلویی آن همانند تمامی سری های Redmi میباشد.صفحه نمایش این گوشی 5 اینچ با رزولوشن 720P میباشد.سه دکمه لمسی در پایین گوشی تعبیه شده است اما بدون نور پس زمینه.حسگر اثر انگشت این گوشی در پشت گوشی قرار دارد.

 

کلید روشن خاموش و تنظیم بلندی صدا در سمت راست قرار گرفته اند

اسلت این گوشی دو سیمکارته (نانو و میکرو) در سمت چپ قرار دارد و با یک پین قابل تعویض است.

جک 3.5 میلی متری،اینفرارد،سوراخ کنسل کردن نویز میکروفون در بالای گوشی قرار دارد و میتوان از این گوشی به عنوان کنترل از راه دور استفاده کرد.

لبه زیرین این گوشی طراحی متقارنی دارد.به طوری که پورت میکرو یو اس بی آن بین دو اسپیکر قرار گرفته است.

درب پشت این گوشی فلز میباشد اما در قسمت بالایی و پایینی آن از پلاستیک (همرنگ فلز) استفاده شده است.

در مقام مقایسه با نسل قبیلی یعنی Redmi 4 این گوشی تفاوتهای مثبت بسیاری کرده است.درب پشتی آن فلزی با رنگ آمیزی مات است و لبه های آن نیز خمیده شده است.که اینها یک ارگونومیک خاصی به ظاهر گوشی میدهد.وزن این گوشی (150 گرم) تنها دلیل اعتراض کاربران است.

Xiaomi Redmi 4X نرم افزار:

MIUI 8.2  توسط کارخانه روی این دستگاه نصب شده است.قابلیت Smart Assist نیز در این ورژن فعال است که  دسترسی آسان به بعضی از اپلیکیشنها را برای شما فراهم میکند.

همچنین طراحی نوار ابزار ،افکتهای صوتی مانند فوکوس دوربین،اسکرین شات،شارژ کردن و باز و بسته کردن قفل گوشی دچار تغییرات شده است.

Xiaomi Redmi 4X کارایی:

 

اصولا سری اسنپ دراگون 400 برای گوشیهای پایین رده و همچنین سری اسنپهای 600 برای گوشیهای میان رده میباشند.اما وقتی شرکت نوکیا از اسنپ دراگون 430 استفاده کرد باعث شد که کاربران توجه بیشتری به اسنپهای سری 400 کنند.

انتضار میرفت با اینکه Xiaomi Redmi 4X  از اسنپ 435 استفاده میکند و در مقایسه با مدل قبلی آن  Xiaomi Redmi 4  که از اسنپ 430 استفاده میکند،گوشی جدیدتر از سی پی یو جدیدتری بهره ببرد.اما در کل این دو اسنپ تفاوت زیادی با هم ندارند.بزرگترین تفاوت آنها استفاده اسنپ 430 از  Qualcomm Gobi X6 baseband است.که از   Cat 4 LTE پشتیبانی میکند و سرعت دانلود آن در حدود 150Mbps خواهد شد اما اسنپ 435 از Qualcomm Gobi X8 baseband استفاده میکند و سرعت دانلود را تا  300Mbps افزایش میدهد.همچنینXiaomi Redmi 4X از 4G+  هم پشتیبانی میکند.

گوشی شیائومی Redmi 4X  با دو ورژن 2/16 و3/32 ارائه میشود که توصیه میشود بخاطر اینکه رم اجرایی 2 دیگر از مد افتاده از ورژن 3/32 استفاده کنید.امتیاز انتوتو 43461 نشاندهنده رده پایین بودن این گوشی میباشد.اما مطمئن باشید که این گوشی برای استفاده روزانه فوق العاده میباشد و بزگترین مزیت آن پشتیبانی از شبکه  4G plus  است.

 

Xiaomi Redmi 4X باطری:

 

این گوشی دارای باطری 4100 میلی آمپری است.که برای صفحه نمایش 5 اینچی زیاد به نظر میرسد.اما این حجم باطری مدت زمان استفاده از گوشی را به شدت بالا برده است بطوری که وقتی وای فای روشن است،روشنایی صفحه روی 50 درصد،صدا روی 53 درصد و اینکه گوشی در حالت شارژ کامل است بعد از نمایش چهار ویدیو 22 دقیقه ای شارژ گوشی به 85 درصد کاهش پیدا میکند.این یعنی شما میتوانید 580 دقیقه یا به عبارتی 9 ساعت و نیم در این حالت با این گوشی ویدیو تماشا کنید.

علاوه بر این Redmi 4X توسط PCMark battery تست شده و نشان میدهد که به طور نرمال 13 ساعت میتوان از این گوشی استفاده کرد

با این حال ما نباید فراموش کنیم که با یک گوشی پایین رده رو برو هستیم و اینکه از شارژر 5V / 2A پشتیبانی میکند.با توجه به اسکرین شات پاین 160 دقیقه طول میکشد تا این گوشی به شارژ 100 درصد برسد.

نقاط قوت:

  • طراحی
  • MIUI8.2
  • باطری
  • پشتیبانی از شبکه 4G plus
  • قیمت

نقاط ضعف:

  • حافظه
  • صفحه نمایش

نتیجه گیری:

گوشی شیائومی Redmi 4X  ارزانترین گوشی کمپانی شیائومی میباشد.اما این مورد نباید در زمانی که این گوشی به بازار آمده است در نظر گرفته شود یعنی در زمانی که بیشتر شرکتها در حال افزایش قیمت محصولات خود هستد.اپل چین(شیائومی) تصمیم میگیرد چنین گوشی ارزان قیمتی را به بازار عرضه کند.گوشی ارزان اما با پشتیبانی از شبکه 4G Plus و سخت افزار خوب در کنار طراحی زیبا همه آن چیزی است که در  Xiaomi Redmi 4X  میبینید.

دسته‌بندی: اخبار فن آوری