آخرین بروز رسانی: 5ام تیر, 1401

بررسی شیائومی Black Shark 5: یک گزینه بازی عالی برای صرفه جویی در هزینه

ما سال‌ها است که تکامل گوشی‌های بازی را دنبال می‌کنیم. […]

ما سال‌ها است که تکامل گوشی‌های بازی را دنبال می‌کنیم. اخیراً، بلک شارک نسخه جهانی جدیدترین تلفن بازی خود را به نام Black Shark 5 عرضه کرده است. در مقایسه با گوشی‌های گیمینگ پرچم‌دار قبلی، بلک شارک 5 بیشتر یک مدل بازی مقرون‌به‌صرفه است که عملکرد منصفانه را با سخت افزار قدرتمند و سیستم خنک‌کننده خوب ارائه می‌دهد. به نظر می رسد که می خواهد به موفقیت نسخه قبلی خود یعنی بلک شارک 4 ادامه دهد.

بررسی تخصصی شیائومی black shark 5

Black shark 5 طراحی :

در ادامه فلسفه طراحی که با مدل قبلی خود شروع شد . بلک شارک 5 از نظر ظاهری اصلی تر به نظر می رسد . جدا از ماژول دوربین با طراحی آینده نگر آن . منحنی لبه قاب پشتی ممکن است باعث شود فکر کنید که یکی از آن مدل های پرچمدار جدید است. با این حال، هنوز هم جالب تر از اکثر پرچمداران جدید به نظر می رسد.

بلک شارک 5 هنوز هم ساختار مشابهی را در سری Black shark 4 اعمال می کند. با یک قاب فلزی با قاب پشتی شیشه ای عرضه می شود . اما باید بگویم که الگوی جدید به سبک مکانیکی در عقب بسیار بهتر به نظر می رسد. همراه با ماژول دوربین . یک فلاش LED RGB وجود دارد که وقار خود را به عنوان یک تلفن بازی نشان می دهد. برآمدگی دوربین قابل قبول است و حتی به خوبی با طراحی مطابقت دارد. اما در عین حال . لطفاً توجه داشته باشید که مانند سایر تلفن های بازی، Black Shark 5 کمی حجیم تر از اکثر تلفن های معمولی است. اما هنگامی که آن را در دستان خود می گیرید .کیفیت ساخت عالی آن ممکن است باعث شود که از وزن زیاد آن چشم پوشی کنید.

بررسی تخصصی شیائومی black shark 5

جهت خرید هندزفری شیائومی black shark کلیک کنید

خوشبختانه، Black shark 5 دکمه‌های پاپ‌آپ نمادین برند را که طرح مورد علاقه من از این سری است، حفظ کرده است. بازخورد فیزیکی روی انگشتان، آن را به نزدیک ترین گوشی به یک کنسول بازی دستی تبدیل می کند. هر بار که سوئیچ مغناطیسی را به جلو و عقب می‌چرخانم، علاوه بر صداهای ماشه مکانیکی . تلفن صدای پر کردن اسلحه را نیز شبیه‌سازی می‌کند. علاوه بر این، ماشه‌ها و سوئیچ‌ها را می‌توان به طور جداگانه به میانبرهایی برای باز کردن برنامه‌ها یا فعال کردن عملکردها سفارشی کرد. به عنوان مثال، من استفاده از یکی از آنها را به عنوان دکمه شاتر دوربین لذت می برم.

عملکرد magic press :

و اگر هنوز فقط با دو دکمه شانه برای بازی قانع نیستید، Black Shark 5 عملکرد Magic Press را نیز در نظر گرفته است . شامل دو ناحیه حساس به فشار برای عملکرد بازی، که به شما امکان می دهد با فشار دادن صفحه نمایش، دو دکمه مجازی را نقشه برداری کنید. و Magic Press همچنین برای استفاده های میانبر خارج از فضای بازی کار می کند . که اکنون شامل 15 میانبر برای سفارشی سازی است. اما برخی از آنها مانند اسکن Alipay، WeChat، و کد سلامت تنها در چین به طور گسترده استفاده می شود. به هر حال، باید بگوییم که ویژگی‌های متفکر پرس جادویی و ماشه‌های شانه، در واقع آن را برای استفاده روزانه راحت‌تر از مدل‌های معمولی می‌کند.

Black shark 5 صفحه نمایش :

خوب در مورد نمایشگر صحبت می کنیم، در واقع، ما شاهد ارتقاء زیادی در Black Shark 5 نیستیم. با این حال، نمایشگر هنوز هم یکی از بهترین ها در بین گوشی های مخصوص بازی است. صفحه نمایش 6.67 اینچی AMOLED دارای نرخ تازه سازی 144 هرتز با پشتیبانی از HDR10+ و حداکثر روشنایی حدود 1300 نیت است. حتی در مقایسه با سایر گوشی های معمولی با قیمت مشابه، این صفحه نمایش هنوز در سطح درجه یک است.

بررسی تخصصی شیائومی black shark 5

سیستم ارتقا یافته دو بلندگو بزرگترین شگفتی بلک شارک 5 است. حتی می تواند در بین تمام گوشی هایی که بررسی کردیم به رتبه 3 برتر برسد.

Black shark 5 عملکرد و بازی :

بلک شارک 5 با پردازنده خود ارتقا نمی یابد. این دستگاه همچنان از چیپست اسنپدراگون 870 پشتیبانی می کند. در واقع، به عنوان یک مدل بسیار مقرون به صرفه، به نظر می رسد که چیپست 870 همچنان بهترین گزینه در بازار باشد. فقط تقصیر را به گردن کوالکام بیندازید. در واقع، ما چیزهای زیادی در مورد عملکرد خوب چیپست 870 در مصرف انرژی و گرمایش یاد گرفته‌ایم. بنابراین در مورد عملکرد و بازی آن، فقط می توانید نتایج را در اینجا بررسی کنید.

بنابراین، با توجه به نتایج .کاملاً واضح است که Black Shark 5 هنوز به اندازه کافی خوب است که بتواند کار خود را به عنوان یک تلفن بازی انجام دهد. به خصوص مدیریت گرمایش و مصرف برق گوشی هنوز چشمگیر است.

و اگر به دنبال یک مدل بازی هستید که بازی ها را بدون مشکل گرمایش جدی و تخلیه انرژی بالا به طور پایدار اجرا کند . Black Shark 5 می تواند گزینه خوبی باشد و در هزینه شما صرفه جویی زیادی کند.

Black shark 5 عملکرد دوربین :

اگرچه بلک شارک 5 یک گوشی گیمینگ است، اما همچنان از نظر سیستم دوربین ارتقاء کمی دارد. دوربین اصلی از 48 مگاپیکسل به 64 مگاپیکسل ارتقا یافته است. اگرچه اگر ظرفیت تصویربرداری آن را با آن تلفن های دوربین دار مقایسه کنید، هنوز یک شکاف وجود دارد. اما هنوز هم خوب است بدانید که این سری فراتر از ویژگی‌های مربوط به بازی بهبود یافته است.

به هر حال، نمونه عکسها در Black Shark 5 دارای بازتولید رنگ نسبتا طبیعی و جزئیات تصویر بهتر با سنسور 64 مگاپیکسلی هستند. و عملکرد تراز سفیدی نیز پایدارتر است. از سوی دیگر، دوربین 13 مگاپیکسلی با زاویه دید عریض نیز بد نیست. اگرچه رزولوشن 13 مگاپیکسل به خوبی 64 مگاپیکسل لنز اصلی نیست، اما همچنان می‌توانیم جزئیات غنی و رنگ‌های سازگار با لنز اصلی داشته باشیم.

و آخرین دوربین ماکرو است که هیچ تفاوتی با دوربین هایی که قبلا بررسی کردیم ندارد. می تواند به اندازه کافی نزدیک عکاسی کند، اما انتظار زیادی از بخش تصویربرداری نداشته باشید.

دوربین اصلی همچنین دارای محدوده دینامیکی بهبود یافته در شرایط نور کم است که بسیار بهتر از آنچه در Black Shark 4 دیدیم به نظر می رسد.

Black shark 5 باتری و شارژ :

در مورد راه حل قدرت، Black Shark 5 نسبت به نسخه Pro کوچک نشده است. همچنین دارای باتری 4650 میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع سیمی 120 واتی است. تنها 16 دقیقه طول کشید تا تست شارژ را به پایان برسانیم، که همچنین یکی از سریع ترین روشهای شارژ موجود در بازار در حال حاضر است.

و باتری آن نیز ظاهر خوبی دارد. در تست باتری ما، حتی با وجود اینکه دارای صفحه نمایش 144 هرتزی است، عمر باتری چندان تحت تاثیر قرار نگرفت.

بنابراین این همه برای Black Shark 5 است. این گوشی به ما این احساس را داده است که دیگر فقط برای گیمرها طراحی نشده است، بلکه بیشتر شبیه یک مدل بسیار مقرون به صرفه برای کاربران عمومی است. با توجه به اینکه اکثر بازی‌های اندرویدی واقعاً به عملکرد بالایی نیاز ندارند، همچنان Black Shark 5 را یکی از بهترین گزینه‌ها برای گیمرهای موبایل در نیمه اول سال 2022 می‌دانیم.