آخرین بروز رسانی: 9ام اسفند, 1400

نقد و بررسی شیائومی رد می k50 گوشی مخصوص بازی

Redmi K40 Gaming Edition سال گذشته به پردازنده Dimensity 1200 […]

Redmi K40 Gaming Edition سال گذشته به پردازنده Dimensity 1200 مجهز بود که باعث دلسردی گیمرهای هاردکور از این دستگاه شد. اما بالاخره امسال، Redmi تصمیم گرفت تا قدرتمندترین تراشه کوالکام را به شیائومی رد می K50 بدهد.

بنابراین آیا Redmi یک گوشی بازی واقعی ساخته است؟ بیایید بررسی کنیم .

شیائومی رد می k50 – طراحی و و صفحه نمایش

مدلی که در دست داریم مدل نقره ای است. مانند سال گذشته، K50 Gaming Edition نامیده می شود، اما طراحی آن چندان مناسب «بازی» به نظر نمی رسد. قاب فلزی با پشت شیشه ای مات AG شبیه به K40 Gaming Edition سال گذشته است. ماژول لنز از یک بیضی به یک مستطیل گرد تغییر یافته است.

شیائومی رد می K50 مخصوص بازی

فلاش صاعقه‌ای شکل و چراغ‌های RGB اطراف لنز نیز از گوشی Redmi K40 Gaming Edition حفظ شده‌اند. با این حال، چراغ RGB فقط هنگام دریافت پیام یا هنگام شارژ روشن می شود . به این معنی که در طول بازی نمی تواند روشن شود. این بسیار غیر بازی به نظر میرسد .

شیائومی رد می K50 مخصوص بازی

عدم حضور جک هدفون :

همچنین جک هدفون وجود ندارد، چیزی که گیمرها انتظار دارند. تفاوت آن با گوشی های دیگر این است که یک پورت میکروفون اضافی در کنار آن وجود دارد. البته دکمه های فیزیکی انحصاری شانه ای خانواده شیائومی نیز وجود دارد . که در ادامه بیشتر در مورد آنها صحبت خواهیم کرد. قدرت بلستر Redmi K50 Gaming بهبود یافته است. که می تواند برای کنترل از راه دور دستگاه ها تا فاصله 10 متری استفاده شود. اگر از K40 Gaming Edition سال گذشته خوشتان آمد. من مطمئن هستم که شما هم عاشق K50 Gaming Edition امسال خواهید شد.

شیائومی رد می K50 مخصوص بازی

اگرچه صفحه نمایش استفاده شده در Redmi K50 Gaming Edition امسال از همان سازنده صفحه نمایش سال گذشته است . همچنین مشخصات آنها روی کاغذ مشابه است. وقتی صفحه را کج می کنید مشکل خطوط رنگین کمان را نخواهید دید. گزینه Adaptive Colors اضافه شده است. و از نوردهی PWM با فرکانس بالا 1920 هرتز استفاده می کند، این روش کم نور می تواند دقت رنگ و محافظت از چشم را در نظر بگیرد. این بدان معناست که می توانید با کم نور شدن DC خداحافظی کنید.

شیائومی رد می K50 مخصوص بازی

شیشه محافظ صفحه نمایش نیز از نسل پنجم Corning Gorilla Glass به Corning Victus Glass ارتقا یافته است. این صفحه نمایش برای گوشی های مخصوص بازی بسیار مناسب است. اگرچه حاشیه در مقایسه با Redmi K40 Gaming Edition کمی پهن تر است، اما قاب ضخیم تر روی گوشی از لمس های تصادفی جلوگیری می کند. و به نظر می رسد که عرض چهار طرف آن برابر است، بنابراین وقتی به آن عادت کنید، از این صفحه نمایش زیبا لذت خواهید برد .

شیائومی رد می K50 مخصوص بازی

شیائومی رد می k50 –عملکرد و بنچمارک

Redmi K50 Gaming Edition بالاخره از قدرتمندترین تراشه موبایل موجود در کمپ اندروید در حال حاضر یعنی اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده می کند.

شیائومی رد می K50 مخصوص بازی

اگرچه گفته می شود که حتی با روشن بودن حالت عملکرد، امتیازات در بنچمارک های مختلف آنطور که انتظار می رفت بالا نیست و حتی بدتر از برخی از تلفن های غیر بازی نیست. و متاسفانه، تست استرس 3DMark هنوز نمی تواند با موفقیت تکمیل شود. بنابراین ما تست throttling CPU را انجام دادیم.

شیائومی رد می K50 مخصوص بازی

موتور خطی محور X بسیار بزرگ

در مقایسه با شیائومی 12 پرو، سخت است بگوییم چه کسی عملکرد بهتری دارد. البته، نمرات تمام داستان را بیان نمی کند. تجربه بازی تنها راه برای قضاوت در مورد یک گوشی گیمینگ خوب یا بد است و Redmi K50 Gaming Edition یک موتور خطی محور X بسیار بزرگ را برای یک تجربه بازی خوب اضافه می کند. این موتور بازخورد سریع و بسیار قدرتمندی می دهد و واقعاً قابل مقایسه با موتور یک آیفون است. تجربه در تایپ و بازی بسیار خوب است. در مورد دکمه های شانه ارتقا یافته که قبلاً ذکر شد. همانند K40 Gaming، این همان سوئیچ است که به آهنرباها اجازه می دهد تا دکمه های شانه را بالا ببرند.

شیائومی رد می K50 مخصوص بازی

در واقع، به نظر می رسد که تفاوتی در تجربه دکمه های شانه نسل قبلی وجود ندارد. و شرم آور است که فقط چند عملکرد سفارشی سازی وجود دارد و نمی توان از آنها در برنامه های غیر بازی استفاده کرد و همچنین نمی توان از آنها به عنوان دکمه شاتر دوربین استفاده کرد. اما نمی توان انکار کرد که فشار دادن دکمه های فیزیکی در بازی راحت تر از دکمه های لمسی سایر مدل های غیر بازی است. در مقایسه با فضای بازی Xiaomi 12 Pro، تنها رابط کاربری تغییر کرده است. هیچ تغییری در عملکرد وجود ندارد. برای نگه داشتن اسنپدراگون 8 نسل 1، Redmi K50 Gaming Edition به صورت سفارشی با دو سینک حرارتی ویژه VC با استفاده از نیترید بور شش ضلعی و گرافن ساخته شده است. این پول زیادی برای یک هیت سینک است.

بازی موبایل PUBG

شیائومی رد می K50 مخصوص بازی

بیایید مستقیماً به عملکرد بازی Redmi K50 Gaming Edition بپردازیم. در حالی که بازی‌هایی مانند PUBG Mobile با روشن بودن حالت 90 فریم در ثانیه کوچکترین افت فریمی ندارند، حداکثر دما از 40 درجه سانتی‌گراد تجاوز نمیکند.

Genshin Impact

شیائومی رد می K50 مخصوص بازی

از طرف دیگر Genshin Impact ما را با عملکرد خود شگفت زده نکرد. میانگین نرخ فریم به اندازه شیائومی 12 پرو نیست و ثبات آن به خوبی وان پلاس 10 پرو نیست. عملکرد کلی متوسط ​​بود.

Brightride

شیائومی رد می K50 مخصوص بازی

Brightridge تفاوت چندانی با دو مورد دیگر ندارد و حتی میانگین فریم ریت بدتری دارد. اما درجه حرارت روی 48 درجه سانتیگراد نگه داشته شد. صادقانه بگویم، اگرچه Redmi K50 Gaming شبیه یک گوشی بازی به نظر می رسد، اما مانند یک گوشی پرچمدار معمولی بازی می کند. فقط دمای بازی به خوبی کنترل می شد، نرخ فریم بازی آنطور که باید خوب نبود. با توجه به طراحی خنک کننده این گوشی، باید بتواند عملکرد بهتری از نظر بازی داشته باشد. من فقط می توانم به تجربه بازی بهتر در آینده با به روز رسانی سیستم امیدوار باشم.

شیائومی رد می k50 –دوربین

هیچ کس نباید انتظار زیادی از Redmi K50 Gaming Edition از نظر عکاسی داشته باشد. اما در واقع، آنقدرها هم که انتظار می رود بد نیست. با وجود اینکه از لنز شیشه ای مشابه K40 Gaming Edition سال گذشته برای دوربین اصلی خود استفاده نمی کند، اما در بیشتر مواقع عملکرد بسیار خوبی دارد.

به خصوص در شب اجرا به طرز شگفت انگیزی خوب بود. برخی از عکس‌ها حتی بدتر از Mi 11 Ultra نیستند. جدا از کیفیت تصویر ضعیف تر در لبه های عکس های دوربین فوق عریض، عملکرد دوربین آن به طور کلی رضایت بخش است. دوربین اصلی از فیلم برداری تا 4k 60 فریم بر ثانیه پشتیبانی می کند و دارای مشخصات کامل با EIS است. پشتیبانی فوق عریض تا 1080P 30 فریم در ثانیه. در مورد حسگر فلیکر، این امکان را به شما می دهد که در هنگام عکاسی، موج رنگی روی صفحه را کاهش دهید. اما برای ضبط ویدیو کار زیادی نمی کند. وقتی فرکانس نورها مطابقت نداشته باشد، همچنان مشکل سوسو زدن چراغ ها وجود خواهد داشت.

شیائومی رد می k50 –شارژ و عمر باتری

شیائومی رد می K50 مخصوص بازی

شارژر داخل جعبه موجود است. کابل شارژ Type-C به شکل L است و طولانی تر از کابل های ارائه شده در سایر گوشی ها است.

قدرت شارژ 120 وات پنج دقیقه برای شارژ 43 درصد، ده دقیقه برای شارژ 71 درصد و تنها 19 دقیقه برای شارژ کامل. به لطف طراحی عالی اتلاف گرما، K50 Gaming Edition سرعت شارژ را در حین بازی نیز بهبود بخشیده است.

شیائومی رد می K50 مخصوص بازی

با همان قدرت شارژ 120 واتی، شیائومی 12 پرو تنها در پنج دقیقه در حین انجام بازی تا 19 درصد شارژ می شود، اما K50 Gaming Edition می تواند تا 33 درصد شارژ شود. ظرفیت باتری کاملاً 5000 میلی آمپر ساعت نیست، اما کم هم نیست.

شیائومی رد می K50 مخصوص بازی

Tiktok و ویدیوهای آنلاین هر دو 6٪ و سه بازی به ترتیب 9٪، 15٪ و 15٪ مصرف دارند. در حالی که Redmi K50 Gaming انرژی بسیار کمی مصرف می کند، با توجه به اینکه این دستگاه دارای 120 وات قدرت شارژ است و توانایی شارژ در حین بازی نیز بسیار سریع است.

شیائومی رد می K50 مخصوص بازی

شیائومی رد می k50 – نتیجه گیری

برای جمع بندی، Redmi K50 Gaming Edition واقعاً بهتر از سال گذشته است و پیشرفت های قابل توجهی در همه جنبه ها دارد. از نظر بازی کاملاً انتظارات ما را برآورده نمی کند، اما عملکرد آن برای گوشی های Snapdragon 8 Gen 1 امسال متوسط ​​است. از نظر صدا و تصویر هم خیلی خوبه.

به غیر از دوربین که در رنج قیمتی ضعیف است، هیچ کاستی آشکار دیگری وجود ندارد. امسال نیز نهایتا امکان استفاده از GMS بدون هیچ مشکلی وجود دارد. من می توانم این گوشی را به همه توصیه کنم، به جز کسانی که دوست دارند عکس های بسیار باکیفیت بگیرند و کسانی که از طراحی آن متنفرند.

دسته‌بندی: دسته‌بندی نشده

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

0 دیدگاه