آخرین بروز رسانی: 6ام دی, 1400

برندگان و بازندگان در بین محصولات شیائومی

سال 2021 سالی پربار برای شیائومی بوده است – بیش […]

سال 2021 سالی پربار برای شیائومی بوده است – بیش از 50 دستگاه را روانه بازار کرد و این تنها مربوط به تعداد گوشی‌ها است. همچنین با حذف «Mi» از دستگاه‌های پریمیوم خود، کمی تغییر نام تجاری انجام داد – از نیمه دوم سال جاری، این شرکت فقط از «شیائومی» + شماره مدل، همانطور که همیشه در چین انجام می‌داد، استفاده می‌کند.

سال هنوز به پایان نرسیده است، این شرکت قصد دارد یکی از اولین گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 1 – سری 12 شیائومی – را که احتمالاً با رابط کاربری MIUI 13 پایدار عرضه می‌شود (نسخه بتا در حال انجام تست‌ها است) معرفی کند.

برنده: Xiaomi Mi 11 Ultra

اساساً یافتن آن در فروشگاه ها غیرممکن است، اما شیائومی می 11 اولترا یکی از خاطره انگیزترین گوشی های سال 2021 است. مانند Mi 10 Ultra در سال گذشته، این گوشی به عنوان ویترینی از مهارت تحقیق و توسعه شیائومی طراحی شده است تا به تعدادی که انتظار می رود فروش داشته باشد. یعنی در حدود ده ها میلیون نسخه .

امسال تمرکز روی دوربین بود و دیدن اینکه این شرکت چقدر پیشرفت کرده است، حتی بدون دوربینی با نام تجاری بزرگ ، شگفت‌انگیز بود. سه حسگر بزرگ با وضوح بالا، همراه با پردازش عالی منجر به نتایج چشمگیر می شوند.

در حالی که بدون شک دوربین دلیل اصلی علاقه مندی به Mi 11 Ultra است، اما یک گوشی جذاب و خوش ساخت با صفحه نمایش شگفت انگیز و عملکردی به عنوان یک پرچمدار است. با وجود اینکه عمر باتری آن می توانست بهتر باشد، اما مطمئنا یک گوشی عالی است.

اما دوباره مشکل اصلی Ultra این است که حتی اگر بتوانید از 1200 یورو صرف نظر کنید، در بیشتر جاها موجود نیست و بعید است که مجدد بازگردد. این گوشی واقعاً بیشتر یک دستگاه نسخه محدود است و فقط تعداد کمی از کاربران خوش شانس این دستگاه را دریافت کردند.

برندگان: Poco F3 و Poco X3 Pro

ما اینها را با هم حساب می کنیم زیرا اساساً با دو قیمت متفاوت تقریبا یکسان هستند – می توانید یک صفحه نمایش 120 هرتزی، یک چیپست پرچمدار سریع اسنپدراگون، یک باتری خوب و یک دوربین بسیار خوب داشته باشید.

اگر 300 یورو برای خرج کردن دارید، آن Poco F3 با نمایشگر AMOLED HDR10+ و اسنپدراگون 870 است. اگر 200 یورو تمام چیزی است که می توانید بپردازید. پس این Poco X3 Pro با LCD HDR10 IPS و Snapdragon 860 است. این تراشه‌ها جدیدترین سیلیکون نیستند . این تراشه‌ها هنوز هم سریع هستند . یکی از معدود تراشه‌هایی هستند که در واقع دارای GPU برای اجرای گیم‌پلی 120 فریم بر ثانیه هستند.

شیائومی پوکو m3

این امر باعث می شود که آنها به راحتی توصیه شوند (یا نشوند). ‘آیا چیپست سریع یک اولویت است و آیا انتظار یک دوربین بالاتر از حد متوسط ​​را دارید؟’ اگر پاسخ ها به ترتیب بله و خیر باشد، شکست دادن پوکوها سخت است. و این فقط ما نیستیم که اینگونه فکر می کنیم . F3 و X3 Pro کمتر از 2 ماه پس از عرضه 2 میلیون دستگاه فروخته شدند.

بازنده: شیائومی می میکس فولد

چه اتفاقی برای Xiaomi Mi Mix Fold افتاد؟ روی کاغذ اولین تاشو شیائومی عالی است. صفحه نمایش آن 8.01 اینچی یکی از بزرگترین صفحه نمایش های یک گوشی است. یک حالت دسکتاپ برای بهترین استفاده از صفحه نمایش و چیپست اسنپدراگون 888 وجود داشت. این اولین گوشی با لنز مایع بود که به لنز تله فوتو آن اجازه می‌داد تا به حالت ماکرو تبدیل شود . شیائومی حتی اولین تراشه پردازش تصویر خود، Surge C1 را نیز با آن عرضه کرد.

Mi Mix Fold یک ویترین فناوری عالی است . اما ممکن است این تمام چیزی باشد که در نظر گرفته شده است. آیا این مشکلات تولید بود که شیائومی را از فروش گسترده آن باز داشت؟ شاید این شرکت روی فاکتور فرم اشتباه شرط بندی کرده است . تاشو کوچکتر سامسونگ با اختلاف زیادی از تاشو بزرگتر پیشی گرفته است .

شیائومی می میکس فولد

هر چه که بود، ما هرگز واقعاً متوجه نشدیم که آیا آن لنز مایع واقعاً مفید است یا خیر. و یا آن صفحه نمایش بزرگ اکنون از نظر فناوری عقب افتاده است . پنل های تاشو مدرن نرخ تازه سازی بالایی دارند . حتی قابلیت قرار گرفتن دوربین ها زیر نمایشگر را دارند . و طراحی های ظریف لولا، باعث ضد آب شدن برخی از تاشوها شده است .

اگر شیائومی دنبال سهم خود در بازار تاشو است . هم از نظر فناوری و هم از نظر اشتراک ذهنی، کارهای زیادی برای انجام دادن دارد . در حالی که گیک‌ها و کاربران عادی قبلاً چشمشان به دنبال وسایل تاشو بود . تلاش‌های بازاریابی سامسونگ حتی خریداران کمتر متخصص را متقاعد کرد. در همین حال، Mi Mix Fold در خارج از چین عرضه نشد . عموم مردم حتی از ساخت یک گوشی تاشو شیائومی اطلاعی ندارند.

برنده: Xiaomi Redmi Note 10 Pro (Max)

سری ردمی نوت از زمان آغاز به کار تاکنون 240 میلیون دستگاه فروخته است. با محصولاتی مانند Redmi Note 10 Pro (که در هند با نام Pro Max شناخته می شود) به آنجا رسید. این گوشی شبیه به Poco F3 است، هرچند با انتخاب های متفاوتی که هزینه ها را کنترل می کند.

شیائومی رد می نوت 10 پرو مکس

این چیپست پرچمدار، حتی 5G هم ندارد. اما به یک سنسور 108 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی (یک سنسور نسبتاً بزرگ در 1/1.52 اینچ) ارتقا می‌یابد که عملکرد بسیار خوبی داشت. و جک هدفون 3.5 میلی متری و اسلات microSD را ارائه می دهد. بعلاوه، صفحه نمایش 6.67 اینچی OLED 120 هرتزی دارد که تقریباً به خوبی Poco است.

مانند Poco، این یکی نیز به راحتی قابل توصیه است،. تا زمانی که مردم انتظار یک تجربه بازی پرچمدار را نداشته باشند. با این حال، عدم پشتیبانی از 5G مشکل ساز است. زیرا اپراتورهای بیشتر و بیشتری در حال اجرای برنامه های 5G هستند. و در حالی که Redmi Note 10 5G وجود دارد، آن یکی سازش های زیادی را انجام می دهد. سری Redmi Note 11 نسبت به سری 10 پیشرفت قابل توجهی را نشان می دهد . اما تا اوایل سال آینده در سطح جهانی در دسترس نخواهد بود.

بازنده: MIUI

پوسته‌های اندروید موضوعی تفرقه‌انگیز هستند، اما سرعت به‌روزرسانی‌ها اینطور نیست – آن را دوست داشته باشید یا از آن متنفر باشید، MIUI هرگز بهترین و از نزدیک دنبال نسخه‌های اندروید نبوده است. معمولاً یک نسخه اصلی MIUI از دو نسخه جداگانه اندروید به عنوان پایه استفاده می کند.

ظاهراً در مورد MIUI 13 که مبتنی بر اندروید 11 و 12 خواهد بود.اولین نسخه های بتا نسخه های جدید سیستم عامل در حال حاضر منتشر شده اند، اگرچه به طور گسترده توزیع نشده اند .

گوشیهای دریافت کننده miui 13

بنیانگذار Lei Jun قول داده است که MIUI 13 پایدار قبل از پایان سال عرضه خواهد شد. اما احتمالاً به گوشی‌های آتی شیائومی 12 اشاره دارد که آن را از قبل نصب کرده‌اند (و احتمالاً دستگاه‌های Redmi K50). از نظر ظاهری، هیچ دستگاه فعلی شیائومی تا قبل از پایان سال، نسخه پایدار اندروید 12 را دریافت نخواهد کرد (این اولین دسته است طبق اطلاعات غیر رسمی). در مورد نسخه فعلی MIUI 12.5، برخی از مدل‌های 2019 آن را دریافت می‌کنند (مانند Mi 9 و Redmi Note 7)، اما مطمئناً نه همه یا حتی بیشتر. طول دوره پشتیبانی نرم افزار در حال تبدیل شدن به یک عامل مهم در هنگام در نظر گرفتن گوشی ها است و شیائومی عقب می افتد.

همه آنچه گفته شد، MIUI در ماه ژوئن به 454 میلیون کاربر رسید و این شرکت شروع به ارائه گزینه هایی با پشتیبانی طولانی تر کرده است – 11T و 11T Pro سه به روز رسانی اندروید و چهار سال وصله امنیتی دریافت خواهند کرد. بنابراین، در مسیر درستی است، فقط باید این را به مدل‌های بیشتری تعمیم دهد. خواهیم دید که 2022 چه خواهد آورد.

مشخصات miui 13

بازنده: دستبندهای Mi Xiaomi

دستبندهای هوشمند شیائومی حتی قبل از اینکه نسخه ششم وارد صحنه شود، در حال کاهش بودند. اعداد و ارقام بازار حاکی از آن است که فرم فاکتور به طور کلی در مقایسه با ساعت‌های هوشمند فروش ضعیفی دارد و علیرغم داشتن مدل‌های مختلف، ساعت‌های هوشمند شیائومی فروش خوبی ندارند. از جنبه مثبت، به نظر می رسد هدفون های این شرکت بسیار بهتر عمل می کنند.

برنده: فناوری شیائومی

Mi 11 Ultra بدون بهره مندی از داشتن یک سازنده دوربین معتبر در پشت خود به نتایج عکاسی چشمگیری دست یافت. اما همه چیز در حال تغییر است – از آنجایی که هواوی از بازار بین المللی حذف شده بود، شریک دوربین آن لایکا به دنبال یک دوست جدید است.

هنوز تایید نشده است، اما Xiaomi 12 Ultra ممکن است با برند لایکا (و امیدواریم دانش فنی) وارد بازار شود. اما فعلا این فقط یک شایعه است.

این شرکت توسعه جدیدی را در فناوری خنک‌کننده گوشی‌های هوشمند به نام Loop LiquidCool اعلام کرد که قول می‌دهد چیپ‌ست‌های قدرتمند را ۵ تا ۸ درجه سانتی‌گراد خنک‌تر نگه دارد.

این تکنولوژی به موقع برای Xiaomi 12 که (همانطور که در ابتدا ذکر شد) از Snapdragon 8 Gen 1 استفاده می کند، آماده نمی شود. اما باید برای پرچمداران شیائومی که در نیمه دوم سال 2022 عرضه می شوند آماده شود.

این شرکت همچنین توانست شارژ سریع 120 واتی را کاملاً استاندارد کند، حتی سری نسبتاً مقرون به صرفه Redmi Note 11 این گزینه را با نسخه Pro+ دارد. شارژ 200 واتی نمایش داده شد و ممکن است سال آینده در پرچمداران عرضه شود. شیائومی همچنین یک شارژر بی سیم 100 واتی را با قیمت کمتر از 100 دلار به فروش می رساند.

و اگر این موارد کافی نبود،لازم به ذکر است این شرکت اعلام کرد که قصد دارد تولید انبوه اولین خودروی خود را در سال 2024 آغاز کند. این شرکت در نظر دارد طی 10 سال آینده 10 میلیارد دلار در پروژه خودروهای برقی خود سرمایه گذاری کند، از جمله استخدام کارمندان جدید و خرید شرکت هایی مانند DeepMotion. در حال توسعه فناوری خودران بود.

برنده: شیائومی

این شرکت یک سال برنده داشت. در سه ماهه سوم، اپل را پشت سر گذاشت و در اروپا دوم شد (با فاصله کمی با سامسونگ) و در صدر بازار هند قرار گرفت. همچنین، آزمایش‌های 5G را با اپراتور هندی Jio انجام داد تا نشان دهد که Redmi Note 11T برای شبکه‌های نسل بعدی پس از راه‌اندازی آماده است.

شعبه هند شیائومی همچنین برنامه Xiaomi Cares را اعلام کرد، یک فروشگاه تک مرحله ای برای پشتیبانی و خدمات رسانی به نیازهای مصرف کنندگان خود. در سطح جهانی، این شرکت تا پایان اکتبر 10000 فروشگاه شیائومی در سراسر جهان افتتاح کرده است.

دسته‌بندی: دسته‌بندی نشده

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

0 دیدگاه