آخرین بروز رسانی: 8ام آذر, 1400

بررسی تخصصی شیائومی ردمی 10

با وجود اینکه زیربرند Redmi وارد کلاس های میان رده […]

با وجود اینکه زیربرند Redmi وارد کلاس های میان رده بالا و سطوح پایین تر بازار رده بالاها شده است، قابل احترام ترین سلاح شیائومی سری Redmi وانیلی و شاید خانواده Redmi Note باشد . و شیائومی ردمی 10 جانشین شایسته‌ای برای سری معروف به نظر می‌رسد که ارتقای قابل توجهی نسبت به Redmi 9 ارائه می‌کند و چند ویژگی برجسته را به آن اضافه می‌کند که به‌ویژه در این رنج قیمت به سختی می‌توان با آن‌ها مواجه شد.

در این محدوده قیمتی ، مجموعه ای از بلندگوهای استریو، صفحه نمایش 90 هرتزی با نرخ تازه سازی بالا، شارژ سیمی معکوس با 9 وات، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و اسلات کارت microSD اختصاصی برای تکمیل حافظه داخلی را دریافت خواهید کرد. مشخصات این گوشی بالاتر از مشخصات پایه ای است که معمولاً می خواهید در یک دستگاه ارزان قیمت ببینید.

قیمت شیائومی رد می نوت 10

مشخصات شیائومی ردمی 10 در یک نگاه:

بدنه: 162.0×75.5×8.9mm, 181g; گوریلا گلس 3 جلو، پلاستیکی پشت و فریم پلاستیکی.
صفحه نمایش: LCD 6.50، 90 هرتز، وضوح 1080×2400 پیکسل، نسبت تصویر 20:9، 405ppi.
چیپست: MediaTek Helio G88 (12nm): هشت هسته ای (2×2.0 GHz Cortex-A75 & 6×1.8 GHz Cortex-A55); Mali-G52 MC2.
حافظه: 64 گیگابایت رم 4 گیگابایت، 128 گیگابایت رم 4 گیگابایت، 128 گیگابایت رم 6 گیگابایت؛ eMMC 5.1; microSDXC (اسلات اختصاصی).
سیستم عامل/نرم افزار: اندروید 11، MIUI 12.5.
دوربین عقب: عریض (اصلی): 50 مگاپیکسل، f/1.8، PDAF؛ زاویه بسیار عریض: 8 مگاپیکسل، f/2.2، 120 درجه؛ ماکرو: 2 مگاپیکسل، f/2.4; عمق: 2 مگاپیکسل، f/2.4.
دوربین جلو: 8 مگاپیکسل، f/2.0، (واید).
فیلمبرداری: دوربین عقب: 1080p@30fps; دوربین جلو: 1080p@30fps.
باتری: 5000 میلی آمپر؛ شارژ سریع 18 وات، شارژ معکوس 9 وات.
متفرقه: حسگر اثرانگشت (نصب شده در کنار)؛ رادیو FM؛ NFC (وابسته به بازار/منطقه)؛ پورت مادون قرمز؛ جک 3.5 میلی متری

بهترین بخش این است که Redmi 10 افزایش قیمت زیادی در مقایسه با Redmi 9 هنگام عرضه نداشته است . با این حال، 10 تقریباً از هر نظر نسبت به نسل قبلی خود بهبود یافته است. حتی چیپست برای پشتیبانی از نمایشگر 90 هرتزی 1080p+ اصلاح شده است. در واقع، این اولین گوشی هوشمند مدیاتک هلیو G88 در بازار است.

Redmi 10 دستگاهی ویژه است که ویژگی‌های ممتاز را که تاکنون برای گوشی‌های گران‌تر در نظر گرفته شده است، دموکراتیک می‌کند. سری‌های Redmi و Redmi Note پر از دستگاه‌هایی هستند که واقعاً ارزش هیجان‌انگیز بودن را دارند. بنابراین ما را در این مقاله دنبال کنید تا متوجه شوید که چه چیزی باعث ارزشمند بودن Redmi 10 می شود.

خرید  شیائومی رد می نوت 10

جعبه گشایی شیائومی ردمی 10

این دستگاه در یک جعبه استاندارد با تقریباً همه چیزهایی که معمولاً انتظار دارید عرضه می شود. شما دارای کابل USB-C به USB-A برای شارژ و انتقال داده، سری شارژ با درجه 22.5 وات برای شارژ و یک قاب سیلیکونی شفاف هستید.

به خاطر داشته باشید که این گوشی در واقع از شارژ سریع 22.5 واتی پشتیبانی نمی‌کند، 18 وات شارژ می‌شود، اما شیائومی برای کاهش هزینه‌های تولید، اکثر گوشی‌های میان رده خود را با همان شارژر 22.5 واتی عرضه می‌کند.

فروش  شیائومی رد می نوت 10

طراحی شیائومی ردمی 10

طراحی آن خیلی فانتزی نیست اما این بار با ظاهری بالغ تر توجه ما را به خود جلب می کند. پشت دستگاه همچنان از پلاستیک تقلیدی از شیشه مات ساخته شده است و دارای نوعی گرادیان ظریف است، اما قطعاً به اندازه Redmi 9 پر زرق و برق نیست. Redmi 10 با سه نوع رنگ – Pebble White و همچنین کربن خاکستری و آبی دریایی محدود میشود .

سطح لمسی نرم در پشت کاملاً لغزنده است اما قطعاً به اندازه شیشه مات لغزنده نیست. همچنین در دست احساس خوبی دارد و مهمتر از همه این است که – اثر انگشت و لکه به سطح نمی چسبد. یا حداقل دیدن آنها تقریباً غیرممکن است، حتی اگر به اندازه کافی از نزدیک نگاه کنید. این مورد در رابطه با رنگ سفید سنباده ای بیشتر است.

برآمدگی دوربین کاملاً مشخص است و به اندازه‌ای بیرون می‌آید که وقتی گوشی در پشت قرار می‌گیرد تکان بخورد. لهجه اضافی در اطراف ماژول دوربین با نوشته عجیب «سیستم عکاسی AI-CAM» از نظر بصری کمی بیش از حد معمول به نظر می رسد.

در غیر این صورت، ماژول دوربین مستطیلی با گوشه های گرد طراحی نسبتاً متمایز دارد. سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی در بالا قرار دارد و سه دوربین دیگر به صورت مربعی همراه با فلاش LED قرار گرفته اند تا تقارن را حفظ کنند.

با چرخاندن گوشی به اطراف، یک صفحه شیشه ای صاف و بدون هیچ گونه انحنای نمایان می شود. قاب ها به اندازه کافی نازک هستند، در حالی که قسمت های بالایی و کناری تقریباً متقارن هستند. حاشیه اطراف تنها چیزی است که خودنمایی می کند، اما اصلا آزاردهنده نیست. بریدگی دوربین برای سلیقه ما کمی بزرگ است، اما این یک موضوع سلیقه ای است.

فریم نیز از پلاستیک ساخته شده است که سعی می کند آلومینیوم آنودایز شده را تقلید کند. دارای لبه ها و کناره های نازک و گرد است، در حالی که قسمت های بالا و پایین تقریباً کاملاً صاف هستند. به نظر می رسد لمس خوبی داشته باشند و با ظاهر کلی مطابقت دارند.

به اندازه کافی جالب توجه است که بلندگوی سمت چپ (هنگامی که گوشی را در جهت افقی نگه می دارید) به همراه بلستر IR و جک 3.5 میلی متری صدا در قسمت بالایی قاب قرار دارد. قسمت پایین محل اتصال USB-C و بلندگوی دوم است.

سمت راست جایی است که دکمه تنظیم صدا و دکمه پاور را پیدا خواهید کرد که به عنوان حسگر اثر انگشت نیز عمل می کند. خواننده اثر انگشت اندکی بالا قرار گرفته است و فقط یک فرورفتگی ظریف در اطراف آن وجود دارد، بنابراین یافتن آن با لمس سخت است، اما زیاد آزاردهنده نیست.

در مجموع، Redmi 10 بدون اینکه سنگین باشد، احساس محکمی در دست ایجاد میکند . وزن آن تنها 185 گرم است و به لطف قاب پشتی گرد و نه چندان لغزنده، چسبندگی نسبتاً راحتی را در دست فراهم می کند .

مشخصات  شیائومی رد می نوت 10

صفحه نمایش شیائومی ردمی 10

Redmi 10 اولین گوشی از این سری است که نمایشگر HRR را به نمایش می گذارد و این کار را با قیمت بسیار مقرون به صرفه انجام می دهد.

جدا از نرخ به روز رسانی 90 هرتز، نمایشگر Redmi 10 تفاوت چندانی با Redmi 9 ندارد. این صفحه نمایش 6.5 اینچی IPS LCD با وضوح کمی بالاتر 1080 در 2400 پیکسل دارد، زیرا نسبت تصویر بلندتر 20:9 در مقایسه با نسبت 19.5:9 در Redmi قبلی است.

به نظر می‌رسد که حداکثر روشنایی 400 نیت اعلام شده کاملاً مشخص است زیرا تجهیزات ما 396 نیت را با لغزنده روشنایی تا آخر تشخیص دادند.

اگر کنترل روشنایی را روی حالت اتوماتیک قرار دهید ، حداکثر 477 نیت در یک محیط واقعاً روشن برای شما به ارمغان می آورد. ما احساس کردیم که این برای استفاده نسبتا راحت در فضای باز کافی است، و به هر حال نمی‌توانیم انتظار بیشتری از یک دستگاه ارزان قیمت داشته باشیم.

همچنین، صفحه نمایش نسبت کنتراست قابل احترام 1494:1 را ارائه می دهد و می تواند رنگ های دقیق را با پیش تنظیم رنگ استاندارد ارائه دهد. تست‌ها میانگین dE2000 را تنها 2.6 نشان دادند که فقط رنگ‌های سفید و خاکستری هنوز کمی در سمت آبی قرار دارند.

حداقل روشنایی نیز قابل توجه است – فقط 1.2 نیت، که بسیار کم است و حتی در یک اتاق تاریک نیز تاریک به نظر می رسد.

به طور کلی، با این قیمت، Redmi 10 یک پنل LCD عالی IPS ارائه می دهد، ناگفته نماند، این پنل دارای نرخ تازه سازی بالایی است.

کنترل HRR بهترین چیزی نیست که دیده‌ایم، اما درجاتی از کنترل خودکار وجود دارد که می‌تواند در طول یک روز مقداری از شارژ باتری را برای شما صرفه‌جویی کند. تنها دو تنظیم در منوی فرعی نمایش وجود دارد – 90 هرتز و 60 هرتز. انتخاب 90 هرتز حداکثر نرخ تازه‌سازی را در همه منوهای سیستم و برنامه‌هایی که امتحان کرده‌ایم به شما می‌دهد، به جز برنامه‌های پخش ویدیو مانند YouTube و Netflix. این نرم افزار هنگام پخش یک ویدیو در گالری پیش فرض، نرخ رفرش را به 60 هرتز کاهش می دهد.

کنترل دقیق تری روی نرخ تازه سازی در دسترس نیست، بنابراین برای مثال، اگر با صفحه نمایش تعامل ندارید یا به تصاویر ثابت نگاه می کنید، صفحه نمایش همچنان روی 90 هرتز کار می کند. علاوه بر این، با وجود اینکه شیائومی با افتخار آن را تبلیغ می‌کند، نمی‌توانیم سناریویی پیدا کنیم که نرخ به‌روزرسانی به 45 هرتز کاهش یابد.

باتری  شیائومی رد می نوت 10

عمر باطری شیائومی ردمی 10

با داشتن یک چیپست میان رده با نیازهای انرژی کم همراه با باتری 5000 میلی آمپر ساعتی، مطمئناً عمر باتری بسیار چشمگیری خواهید داشت. و اگرچه نتیجه کلی کمی پایین‌تر از Redmi 9 است، Redmi فعلی دارای زمان‌های اجرا روی صفحه نمایش بسیار خوب و زمان‌های مکالمه در حالت آماده به کار و 3G عالی است.

از سوی دیگر، با نگاهی به تصویر بزرگتر، عمر باتری Redmi 10 در بهترین حالت تقریباً متوسط ​​است. آه، چقدر اوضاع در طول سال ها تغییر کرده است.

سرعت شارژ شیائومی ردمی 10

همانطور که انتظار می رفت، با توجه به باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی و شارژ 18 واتی پشتیبانی شده، زمان شارژ فوق العاده نیست. در 30 دقیقه اول، گوشی تنها به 26 درصد رسید، در حالی که شارژ کامل 2 ساعت و 13 دقیقه طول کشید. این امر ردمی 10 را در مقایسه با سایر گوشی‌ها در سطح کندی قرار می‌دهد.

شارژر  شیائومی رد می نوت 10

بلندگوهای شیائومی ردمی 10

برای اینکه کاملا صادق باشیم، ما به Redmi 10 امتیاز بالا فقط برای داشتن مجموعه ای از بلندگوهای استریو می دهیم. ما در هر روز هفته، تنظیم دو بلندگو را به جای یک بلندگوی تکی با کیفیت بالا انتخاب می کنیم. و بلندگوهای Redmi 10 نیز صدای بدی ندارند. با زیاد کردن صدا، موسیقی واضح به نظر میرسد . باس نیز کمی در سمت صاف است. ما همچنین این احساس را داریم که این بلندگوها به سمت کاربرانی که فیلم ها و ویدیوها را تماشا می کنند تنظیم می شوند زیرا صدای بازیگران در همه حالات تمیز و بلند به نظر می رسد.

و وقتی صحبت از بلندی صدا به میان می‌آید، Redmi 10 با امتیاز LUFS -26.3 خیلی ضعیف نیست، اگرچه کمی از رقبا عقب‌تر است.

نرم افزار  شیائومی رد می نوت 10

نرم افزار و عملکرد شیائومی ردمی 10

به طور طبیعی، Redmi 10 با آخرین نسخه MIUI عرضه می شود که در این مورد 12.5 است. شیائومی سابقه خوبی در به روز نگه داشتن دستگاه های پایین رده و حتی قدیمی خود حداقل در مورد MIUI دارد. به‌روزرسانی‌های اصلی اندروید کمی دیرتر در این چرخه قرار میگیرند .

MIUI با یک تجربه اندروید خالص فاصله زیادی دارد، اما پوسته شیائومی در طول سال‌ها به بلوغ زیادی رسیده است. این نرم‌افزار به‌راحتی اجرا می‌شود، تنظیمات و سفارشی‌سازی‌های فراوانی را ارائه می‌کند، حتی در گوشی‌های ارزان‌قیمتی مانند Redmi 10.

یکی از تغییرات بزرگ با MIUI 12 سایه اعلان است. اکنون به دو قسمت تقسیم شده است، همه اعلان‌های شما با کشیدن انگشت از نیمه چپ صفحه نمایش قابل مشاهده هستند، در حالی که دکمه‌های تغییر سریع اصلاح‌شده با کشیدن انگشت به سمت پایین از نیمه سمت راست صفحه فراخوانی می‌شوند. متداول ترین موارد استفاده شده با رنگ های مختلف و نمادهای بزرگتر برجسته می شوند. بقیه را می توان دوباره مرتب کرد، و البته، نوار لغزنده روشنایی همان جایی است که باید باشد.

پنل اعلان به شما امکان انتخاب بین کارت‌های اعلان استاندارد اندروید و کارت‌های MIUI اصلاح‌شده را می‌دهد که با زیبایی شناسی کلی MIUI هماهنگی بیشتری دارند.

و حتی اگر MIUI 12.5 به نظر یک به روز رسانی جزئی نسبت به MIUI 12 به نظر می رسد، در واقع حامل ویژگی های جدیدی است. برخی از آنها مربوط به امنیت و حریم خصوصی هستند. می‌توانید از دسترسی برنامه‌ها به اطلاعات شخصی شما مانند مکان، داده‌های خصوصی، کلیپ‌بورد جلوگیری کنید و حتی رمزهای عبور را ذخیره نکنید.

ثانیاً، شیائومی روی انیمیشن‌های انتقالی و همچنین طراحی کلی کار کرده است و نرمی و سادگی آن‌ها را با iOS اپل مقایسه می‌کند. و باید بگوییم که ما قطعاً شباهت را می بینیم، خوب یا بد، تصمیم با شماست.

تم ها بخشی جدایی ناپذیر از تجربه MIUI بوده اند، بنابراین شیائومی بار دیگر تعداد بسیار دیوانه کننده ای از تم ها را در فروشگاه خود ارائه کرده است.

تا آنجایی که عملکرد خواننده اثرانگشت پیش می‌رود، ما چیزی برای شکایت نداریم. اسکنر فوق العاده سریع، پاسخگو و دقیق است. برای آن دسته از اشتباه‌خوانی‌های تصادفی که اغلب با تلفن‌هایی که دارای حسگر اثرانگشت کناری هستند اتفاق می‌افتد، MIUI راه‌حلی دارد. می‌توانید روش باز کردن قفل را تنظیم کنید که باید دکمه پاور را فشار دهید. تنها پس از آن شروع به خواندن نوک انگشت شما می کند.

ویژگی جدید افزودنی حافظه به طور پیش فرض روشن است و شاید بهتر باشد آن را به همین شکل حفظ کنید. پیکربندی پایه حافظه Redmi 10 4 گیگابایت است، بنابراین اختصاص تنها 1 گیگابایت حافظه داخلی شما (64 گیگابایت بدون microSD)، یک معامله منصفانه است.

Redmi 10 مطمئناً جزو میان رده ها است، اما این بدان معنا نیست که نمی تواند برخی از ویژگی های پیشرفته مانند Windows Floating را پشتیبانی کند. نام این ویژگی کاملاً واضح است – به شما امکان می دهد یک برنامه را در یک پنجره شناور باز کنید، که در بالای هر چیز دیگری که باز می کنید ظاهر می شود، حتی یک برنامه تمام صفحه. این ویژگی اکنون از طریق منوی برنامه های اخیر به راحتی قابل دسترسی است. که به هر حال، حافظه عمیق را تمیز می کند که برنامه های بارگذاری شده در RAM را پاک می کند.

احتمالاً تا به حال آن را انتخاب کرده‌اید که ما از نحوه ارائه MIUI 12.5 خوشمان آمده است. به خوبی طراحی شده است، ویژگی های جالب فراوانی را ارائه می دهد و در بیشتر موارد عالی اجرا می شود. ما متوجه کاهش سرعت و سکسکه‌های جزئی در اینجا و آنجا شدیم، اما با توجه به سخت‌افزار متوسطی که Redmi 10 باید با آن کار کند، انتظار می‌رود. در غیر این صورت، عملکرد روزانه واقعاً خوب است.

سرعت  شیائومی رد می نوت 10

نرم افزار و عملکرد شیائومی ردمی 10

Helio G88 مدیاتک که Redmi 10 در حال استفاده از آن است یک چیپست جدید به نظر می رسید، اما مشخص شد که هلیو G85 شناخته شده با چند ویژگی جدید است.

Helio G88 اکنون می تواند رسما از 90 هرتز در 1080p+ پشتیبانی کند و می تواند به جای 48 مگاپیکسل با دوربین های اصلی 64 مگاپیکسلی کار کند. این بدون سفارشی سازی OEM امکان پذیر نبود. با این حال، بقیه مشخصات یکسان هستند – CPU هشت هسته ای با 2 هسته Cortex-A75 با سرعت 2.0 گیگاهرتز و 6 هسته Cortex-A55 با کلاک 1.8 گیگاهرتز. پردازنده گرافیکی Mali G52 MC2 است که با فرکانس 1 گیگاهرتز کار می کند.

این گوشی را می‌توان با پیکربندی‌های حافظه مختلف یافت – 4 گیگابایت/64 گیگابایت، 4 گیگابایت/128 گیگابایت و 6 گیگابایت/128 گیگابایت. فضای ذخیره سازی از طریق کارت microSD اختصاصی قابل افزایش است، در حالی که تراشه های ذخیره سازی داخلی eMMC 5.1 هستند که از نوع UFS نیستند.

خبر خوب این است که Helio G88 همان طور که انتظار می رود عمل می کند و هیچ تفاوتی بین G85 و G88 از نظر عملکرد وجود ندارد. شما می توانید انتظار عملکرد یکسانی با Redmi 9 را در تمام سناریوها داشته باشید.

 شیائومی رد می نوت 10

دوربین شیائومی ردمی 10

بدون شک، دوربین اصلی یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌هایی است که Redmi 10 امسال نسبت به نسخه‌های قبلی خود ارائه کرده است. سنسور کاملاً جدید ISOCEL JN1 50MP سامسونگ با برخی از مشخصات چشمگیر برای کلاس خود پیشتاز این بخش است. اندازه سنسور 1/2.76 اینچ با پیکسل‌های 0.64 میکرومتر است و بر اساس فناوری ISOCELL 2.0 ساخته شده است. با در نظر گرفتن ترکیب تتراپیکسل (دوختن 4 پیکسل مجاور به 1)، اندازه پیکسل موثر 1.28 میکرومتر می شود در حالی که رزولوشن ذخیره شده اصلی 12.5 مگاپیکسل است. فوکوس خودکار Double Super PD نیز در لیست ویژگی ها و همچنین HDR بلادرنگ قرار دارد. در این مورد خاص، سنسور با یک لنز f/1.8 جفت می شود.

دوربین اصلی با دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض که دارای دیافراگم f/2.2 و میدان دید 120 درجه است، تکمیل می‌شود که نسبت به میدان دید 118 درجه سال گذشته یک گام کوچکتر است.

از سوی دیگر، واحد ماکرو اختصاصی به 2 مگاپیکسل کاهش یافته است، که نسبت به 5 مگاپیکسل در Redmi 9 کاهش یافته است. ما در مورد آن استرس زیادی نداریم زیرا به هر حال دوربین های ماکرو معمولاً کیفیت پایینی دارند.

یک دوربین دوم 2 مگاپیکسلی نیز روی آن قرار دارد و برای سنجش عمق استفاده می شود.

با توجه به اینکه دوربین 8 مگاپیکسلی f/2.0، 1/4.0 اینچی بازگشته است، تجربه سلفی از نظر تئوری باید مانند قبل باشد.

دوربین اصلی :

حتی با وجود دوربین 50 مگاپیکسلی جدید، عکس‌های ردمی 10 در نور روز بسیار ضعیف هستند. این معمولاً همان چیزی است که از یک دوربین ارزان قیمت انتظار دارید، اما ما انتظار بیشتری داشتیم .

درست مانند تمام گوشی‌های موجود در این گروه قیمت، عکس‌ها دارای رنگ‌بندی هستند که باعث می‌شود رنگ‌ها کاملاً دور از واقعیت به نظر برسند. آنها همچنین در کنتراست و محدوده دینامیکی ضعیف هستند.

گرفتن عکس در داخل خانه باعث می شود تا تصاویر تاریک تر با کاهش وضوح و نویز افزایش یابد.

ما حالت 50 مگاپیکسلی را نیز امتحان کردیم، اما هیچ مزیتی از آن مشاهده نکردیم. در واقع، افزایش جزئیات به قیمت نویز بیشتر و تا حدودی کاهش وضوح نیز همراه است . HDR در آن حالت نیز کار نمی کند.

دوربین فوق عریض :

مطمئناً پس از عملکرد ضعیف دوربین اصلی، انتظار زیادی از دوربین اولتراواید نداشتیم. کیفیت عکس فوق عریض معمولاً پاشنه آشیل گوشی‌های بسیار گران‌تر است، اما Redmi 10 ما را از چندین جنبه شگفت‌زده کرد.

همان‌طور که می‌دانیم، می‌توانیم تفاوت قابل‌توجهی در بازتولید رنگ ببینیم، به طوری که عکس‌های فوق عریض کمی زنده‌تر، اشباع‌تر و در کل روشن‌تر به نظر می‌رسند. وضوح و جزئیات قوی‌ترین گزینه‌های آن نیستند، اما سوژه‌های نزدیک‌تر ظاهر خوبی دارند. هیچ نرمی لبه شدیدی وجود ندارد و الگوریتم دیسورشن لنز کار بسیار خوبی را انجام می دهد.

از نظر عینی، دوربین فوق عریض Redmi 10 به لطف رنگ‌های پر جنب و جوش، کنتراست خوب و تصویر کلی شفاف، بالاتر از سطح خود قرار می‌گیرد. گوشی هایی که از یک دوربین استفاده می کنند تصاویر با کیفیت بسیار پایین تری تولید می کنند.

زوم 2 برابری :

حتی با وجود اینکه شیائومی یک کلید زوم ۲ برابری را در حالت استاندارد Photo قرار داده است، نمونه‌های زوم شده فاقد جزئیات هستند و مشکلات رنگ‌ها آشکارتر است.

دوربین ماکرو :

همانطور که معمولاً در مورد دوربین‌های ماکرو صدق می‌کند، اشکال اصلی این است که دوربین 2 مگاپیکسلی در اینجا فاقد فوکوس خودکار و تثبیت‌کننده نوری است. از آنجایی که درخواست دومی بسیار زیاد است، فوکوس خودکار مورد قدردانی قرار می گرفت زیرا تجربه عکسبرداری را بسیار بهتر می کند.

در هر صورت، کیفیت نمونه های ماکرو تقریباً متوسط ​​است. رنگ ها به خودی خود تند نیستند، وضوح خوب است، اما میزان جزئیات به دلیل حسگر با وضوح پایین محدود است. مطمئن شوید که همه عکس‌های شما دارای نور کافی هستند زیرا سنسور کوچک ۲ مگاپیکسلی حتی در شرایط مناسب نیز با مشکل مواجه می‌شود.

سلفی ها :

سلفی‌ها نسبت به Redmi 9 نیز پیشرفت کرده‌اند، یا به عبارت دیگر – بسیار خوب هستند. در نمونه‌ها مقداری تیز کردن مصنوعی وجود دارد که ممکن است برخی از عیوب پوست را کمی بیشتر از حد معمول نشان دهد، اما حالت‌های زیباسازی برای همین است، درست است؟ به هر حال، مقدار قابل توجهی از جزئیات دقیق در بیشتر عکس ها وجود دارد. پوست سوژه، طبیعی به نظر می رسد، رنگ ها زنده هستند و محدوده دینامیکی به اندازه کافی گسترده است.

و از پهنای کافی، منظور ما این است که چهره سوژه همیشه حتی در شرایط چالش برانگیزتر اولویت دارد. با این حال، ما متوجه بهبود جزئی در وضوح در حالت پرتره شدیم زیرا HDR هنگام عکس‌برداری پرتره غیرفعال است.

ضبط ویدیو :

فیلمبرداری گوشی با کیفیت 1080p@30fps محدود شده است. همچنین ضبط با زوم 2 برابری و با دوربین فوق عریض با همان وضوح 1080p ارائه می دهد.

متأسفانه، حتی برای یک ویدیوی فول اچ‌دی، نمونه‌های زیر الهام‌بخش به نظر می‌رسند. آنها خیلی دقیق نیستند، اما به نظر می رسد بیش از حد تیز باشد.

خیلی عجیب است که دوربین فوق عریض ضبط ویدئویی با ظاهر بهتر ارائه می دهد. کنتراست بهبود یافته است، رنگ‌ها بدون بالا رفتن واضح‌تر هستند و تقریباً به وضوح ضبط دوربین اصلی است. با این حال، دو مشکل دیگر – دوربین فوق عریض تمایل به نوردهی تاریک‌تر دارد و مقداری نویز قابل مشاهده به کادر اضافه می‌کند.

همانطور که انتظار می‌رفت، ویدیوی بزرگ‌نمایی کمی نرم‌تر است، اما نه به اندازه‌ای که انتظار داشتیم، اما پردازش آن مانند حالت پیش‌فرض است.

عملکرد  شیائومی رد می نوت 10

نتیجه گیری :

گوشی‌های Redmi همیشه توصیه‌ای آسان بوده‌اند، به‌ویژه گوشی‌های سری Redmi وانیلی. و سخت است که تلفنی مانند Redmi 10 را دوست نداشته باشید که بین 160 تا 200 یورو است و صفحه نمایش نسبتاً روشن IPS 90 هرتزی، عمر باتری طولانی، مجموعه ای از بلندگوهای دوگانه، عملکرد دوربین خوب، . و همچنین حذف نکردن ویژگی های ضروری (حداقل برای برخی از کاربران) مانند IR blaster، جک 3.5 میلی متری صدا، اسلات اختصاصی کارت microSD و شارژ معکوس.

دسته‌بندی: دسته‌بندی نشده

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

0 دیدگاه