آخرین بروز رسانی: 16ام فروردین, 1401

جدیدترین هندزفری های شیائومی چه تفاوتهایی با هم داردند ؟

هندزفری شیائومی Buds 3T Pro در مقابل Flipbuds Pro و […]

هندزفری شیائومی Buds 3T Pro در مقابل Flipbuds Pro و یا Redmi Buds 3 Pro: چه تفاوت هایی با هم دارند و کدام را باید بخرید؟

شیائومی به تازگی مجموعه جدیدی از هدفون های بی سیم True را با نام Xiaomi Buds 3T Pro در رویداد عرضه جهانی سری ۱۲ شیائومی خود در ماه مارس معرفی کرد. هدف Xiaomi Buds 3T Pro این است که با Airpods Pro اپل تقریباً با همان بازه قیمتیمقابله کند. اما با نگاهی دقیق تر به اکوسیستم محصولات شیائومی، شیائومی بادز 3 تی پرو از نظر طراحی و شکل ظاهری بیشتر شبیه به Flipbuds Pro سال گذشته است و کمتر شبیه Redmi Buds 3 Pro است.

هندزفری شیائومی

جهت خرید هندزفری شیائومی Air 3 pro کلیک کنید

Xiaomi Buds 3T Pro با قیمت فوق العاده 199 دلار، محصول معمولی شیائومی مقرون به صرفه شما نیست. این هدفونهای شیائومی حدود 50 دلار کمتر از نسل سوم ایرپاد پرو اپل در سال 2021 هستند که در حال حاضر با قیمت 190 دلار و 249 دلار در آمازون به فروش می رسد. در مقایسه، Flipbuds pro حدود 150 دلار و Redmi Buds 3 Pro حدود 50 دلار قیمت دارند. این موضوع، Xiaomi Buds 3T Pro را به عنوان ممتازترین هندزفری شیائومی TWS در سال 2022 معرفی می‌کند. اما اگر چند ماه دیگر مدل‌های لایت این هدفون‌ها عرضه شوند، تعجب نکنید.

از آنجایی که ما قبلاً چیزهای زیادی در مورد Flipbuds Pro و Redmi Buds 3 Pro از سال گذشته می‌دانیم، می‌خواهم این TWS را با Xiaomi Buds 3t Pro که به تازگی معرفی شده است مقایسه کنم. بیایید با مشخصات شروع کنیم؛

مشخصات هندزفری شیائومی Xiaomi Buds 3T Pro

مدل محصول: M2115E1
فرم فاکتور: گوشی TWS داخل گوشی
تاریخ انتشار: 15 مارس 2022
نسخه بلوتوث: 5.2
پروتکل های بلوتوث: کم انرژی/HFP/A2DP/AVRCP
برد بلوتوث: 10 متر (فضای باز بدون موانع)
کدک های بلوتوث: LHDC 4.0، SBC، AAC
وزن خالص: تقریبا 48 گرم
پورت شارژ: Type-C
عمر باتری با یک بار شارژ: تقریبا 6 ساعت
عمر باتری با جعبه شارژ: تقریبا 24 ساعت
(حذف نویز خاموش، 50% حجم، کدگذاری AAC)
شارژ بی سیم: بله (Qi)
پارامترهای ورودی کیس شارژ: 5V/1A MAX (سیمی)
درجه ضد آب: IP55 (مقاوم در برابر گرد و غبار و آب)
پشتیبانی از حذف نویز فعال: بله (ANC هیبریدی با حالت‌های شفافیت دوگانه و حالت‌های ANC تطبیقی)
کاهش نویز (db): 40db
اتصال دو دستگاه: بله

هندزفری شیائومی

ویژگی های منحصر به فرد Xiaomi Buds 3T Pro

هندزفری شیائومی Xiaomi Buds 3T Pro دارای واحد درایور قدرتمند DLC با آهنربا دوگانه با سیم پیچ CCAW است. این قابلیت حذف نویز فعال هیبریدی (ANC) تا 40 دسی‌بل را در اختیار هدفون قرار می‌دهد. این هدفون‌ها دارای 3 حالت ANC هستند که شامل حالت‌های روشن، متعادل و عمیق برای محیط‌های مختلف مانند زمانی که در خانه هستید و به موسیقی گوش می‌دهید یا در کابین هواپیما هستید. شیائومی می‌گوید، بسته به محیط خود می‌توانید این حالت‌ها را تغییر دهید. با قرض گرفتن از Buds 3 Pro، این هدفون ها همچنین دارای حالت شفافیت هستند که به شما کمک می کند صدای محیط را بدون بیرون آوردن هدفون خود بشنوید.

شیائومی تصمیم گرفت از کدک LHDC 4.0 سونی از کدک های SBC معمولی استفاده کند که در دیگر هدفون های شیائومی مانند Redmi Airdots 3 یا Buds 3 Pro می بینیم. شیائومی همچنین چیزی را که آن را Dimensional audio می‌نامد، اضافه کرده است که شبیه صدای Airpods Pro Spatial اپل است. صدای بعدی ردیابی حرکت سر را به ارمغان می آورد و همچنین به شما امکان می دهد به جای روش سنتی چپ و راست توسط اکثر دستگاه های خروجی صدا، صداها را از اطراف خود بشنوید.

Xiaomi Buds 3T Pro در مقابل Flipbuds Pro

اکنون هر دو گوشی Xiaomi Buds 3T Pro و Flipbuds Pro دارای ANC 40db، حذف نویز فعال (ANC)، کنترل های لمسی، شارژ USB-C، شارژ بی سیم Qi، کنترل های لمسی، حالت شفافیت، پاپ آپ MIUI، تشخیص سایش، دو دستگاه هستند. اتصالی که به طور هوشمند هدفون ها را به دو دستگاه به طور همزمان متصل می کند. از نظر طراحی، هر دو از هدفون‌های بی‌سیم داخلی مشابه ایرپادهای اپل پیروی می‌کنند. بنابراین می توانید بگویید که Xiaomi Buds 3T Pro در واقع Flipbuds Pro با نامی متفاوت و ارتقاهای جزئی است که در زیر به آنها اشاره می کنیم.

هندزفری شیائومی

تفاوت این هدفونها :

تفاوت اصلی بین Xiaomi Buds 3T Pro امسال و Flipbuds Pro سال گذشته در کدک های پشتیبانی شده است. در حالی که هندزفری شیائومی Flipbuds Pro از کدهای aptX کوالکام پشتیبانی می کند، Buds 3T pro با کدک صوتی LHDC سونی عرضه می شود. تفاوت دیگر پشتیبانی از صدای فضایی با Buds 3T Pro جدید است که در Flipbuds Pro سال گذشته وجود نداشت. وقتی صحبت از عمر باتری به میان می‌آید، Xiaomi Buds 3T pro می‌تواند تا 6 ساعت با یک بار شارژ و تا 24 ساعت در صورت جفت شدن با جعبه شارژ با ANC خاموش باشد. از طرف دیگر Flipbuds Pro سال گذشته عمر باتری کمی بهتر دارد. آنها می توانند تا 7 ساعت با یک بار شارژ و تا 28 ساعت با کیس شارژ با ANC خاموش کار کنند. وقتی صحبت از قیمت به میان می‌آید، انتظار می‌رود که Xiaomi Buds 3T pro با قیمت 200 دلار به فروش برسد، در حالی که Flipbuds Pro بسته به جایی که آنها را از کجا خریداری می‌کنید بین 120 تا 160 دلار قیمت دارد.

Xiaomi Buds 3T Pro در مقابل Redmi Buds 3 Pro

Xiaomi Buds 3T Pro و Redmi Buds 3 Pro هم از نظر طراحی و هم از نظر قیمت بسیار متفاوت هستند. Redmi Buds 3 Pro از فرمی شبیه به لوبیا پیروی می کند در حالی که Xiaomi Buds 3T Pro از نظر طراحی شبیه به ایرپادهای اپل است. امروز می توانید Redmi Buds 3 Pro را با حدود 50 دلار تهیه کنید. بنابراین این TWS حدود 150 دلار تفاوت قیمت دارند که آنها را در دو لیگ مختلف قرار می دهد .

هندزفری شیائومی

با این اوصاف، اگر با هندزفری شیائومی Redmi Buds 3 Pro کار کنید، چیز زیادی از دست نداده اید . درست مانند پسر عموی ممتاز خود، آنها دارای قابلیت حذف نویز فعال (ANC)، کنترل‌های لمسی، شارژ USB-C، شارژ بی‌سیم Qi، حالت شفاف‌سازی، پاپ‌آپ‌های MIUI، کنترل‌های لمسی، تشخیص سایش و اتصال دو دستگاه هستند.

چیزی که از Buds 3T Pro ممتاز از دست می دهید، صدای فضایی، مقاومت IP55 در برابر گرد و غبار و آب و صدای کمی بهتر است. ما Buds 3T Pro را آزمایش نکرده‌ایم اما بسیار شبیه شیائومی Air 3 pro است، اما با توجه به مشخصات، آنها دارای یک درایور پریمیوم قدرتمندتر هستند که به معنای صدای بهتر است. Redmi buds 3 pro کدک‌های صوتی SBC/AAC را مشاهده می‌کند در حالی که Buds 3T Pro دارای کد صوتی LHDC 4.0 است.

نگاه کلی به مشخصات هندزفری های جدید شیائومی :

 Redmi Buds 3 ProFlipbuds proXiaomi Buds 3T Pro
Release dateSept 2021March 2021March, 2022
ModelTWSEJ01ZMTWSEJ20GTM2115E1
Weight4.9g (per earbud)6.5g per earbud
60g with case
Approx. 48g (net weight)
Size(Case)
65 x 48 x 26 mm
Driver unit9mm11mm
Bluetooth version5.25.25.2
Bluetooth codecsSBC/AACaptXSBC, AAC, LHDC
Dual-device connectivityYesYesYes
Spatial audioNoNoYes(Dimensional Audio)
Function buttonTouchTouchTouch
Battery capacity35mAh (Earbuds), 470mAh (Charging case)600mAh (Charging case)
Music playback battery6 hrs(earbuds), 28 hrs(with charging case)7h(Active noise cancellation off state), 28h(with charging box)6 hrs (single use), 24 hrs (with charging case)
Wireless chargingYesYesYes
Wear detectionYesYesYes
MIUI pop-up for fast pairingYesYesyes
Charging portUSB-CUSB-CUSB-C
Active Noise Cancelling35db with transparency mode40db ANC40db Hybrid ANC,
Dual-transparency mode,
WaterproofIPX4IPX4IP55 Water and dust resistant
Price$55$140$199

نتیجه گیری :

اگر امسال به دنبال خرید هدفون های TWS از شیائومی هستید، گزینه های – Redmi Buds 3 pro، Flipbuds Pro و Xiaomi Buds 3T Pro و Air 3 pro بهترین گزینه برای شما هستند. که همه آنها در قیمت‌های متفاوتی ارائه می‌شوند، اما اشتراکات بیشتری هم در مشخصات و هم از نظر ویژگی‌ها دارند. پریمیوم ترین آنها شیائومی Buds 3T Pro امسال است.