آخرین بروز رسانی: 26ام آبان, 1400

بررسی رد می نوت 11 پرو پلاس: دارای شارژ سریع 120 واتی با هزینه کم!

نسخه چینی سری ردمی نوت 10 تنها 6 ماه پیش […]

نسخه چینی سری ردمی نوت 10 تنها 6 ماه پیش در چین عرضه شد. اما مدل نسل بعدی، سری نوت 11، در حال حاضر وارد بازار شده است. حتما دلیلی وجود دارد که Redmi دو نسل از سری Note را در یک سال عرضه کرده است . اکنون بیایید به بررسی کامل رد می نوت 11 پرو پلاس بپردازیم :

همچنین توجه داشته باشید که تنها تفاوت بین Redmi Note 11 Pro و Pro Plus در قدرت شارژ و ظرفیت باتری است.

بررسی شیائومی رد می نوت 11 پرو پلاس – طراحی

سبک طراحی Note 11 Pro Plus تا حدودی شبیه به Note 10 Pro است، اما دقیقاً یکسان نیست. بدیهی است که ایده کلی این بود که طراحی لنز ثابت بماند.

قیمت شیائومی می 11 پرو آلترا پلاس

بنابراین هنوز یک ماژول ماتریس بالا سمت چپ است، با یک حلقه نقره ای در اطراف حاشیه بالاترین لنز. اما بدیهی است که Note 11 Pro Plus دارای یک ماژول لنز بزرگتر و لنزهای بیشتر است که به این معنی است که مشخصات دوربین بهتری نیز خواهد داشت. این قاب مانند آیفون 13 به یک طراحی مسطح تبدیل شده است، اما البته نه به اندازه آیفون ها، زیرا فریم هنوز از پلاستیک ساخته شده است.

مشخصات شیائومی می 11 پرو آلترا پلاس

جنس پنل پشتی مانند نوت 9 پرو از شیشه مات AG ساخته شده است و فریم تخت آن را نسبت به ردمی نوت 10 پرو چینی برتر جلوه می دهد. نوت 11 پرو پلاس از نظر عملکرد نیز ارتقا یافته است.

خرید شیائومی می 11 پرو آلترا پلاس

نه تنها مجهز به NFC، IR blaster و بلندگوهای دوگانه استریو است، بلکه دارای موتور خطی محور X و جک هدفون 3.5 میلی متری است. و سینی سیم کارت از کارت MicroSD اختیاری پشتیبانی می کند. از نظر طراحی و عملکرد، Note 11 Pro Plus در مقایسه با 10 Pro واقعاً ارتقا یافته است. و تقریباً تمام ویژگی هایی را که از یک تلفن مقرون به صرفه انتظار دارید در اختیار شما قرار می دهد.

فروش شیائومی می 11 پرو آلترا پلاس

Note 11 Pro Plus دارای صفحه نمایش AMOLED است. صفحه نمایش 120 هرتزی AMOLED سامسونگ یکی از بهترین پنل ها در رنج قیمتی خود است. ما یک ویدیوی HDR پخش کردیم و متوجه شدیم که در مقایسه با یک پنل LCD، پیشرفت زیادی در تجربه مشاهده AMOLED وجود دارد. تجربه بصری از کنتراست بالاتر واقعا عالی است. AMOLED همچنین به Redmi اجازه می دهد تا سوراخ دوربین سلفی را کوچکتر و بدون سایه در اطراف آن ایجاد کند.

با این حال، به جای آخرین نسل از Corning Gorilla Victus Glass در 10 Pro، مدل جدید دارای یک Corning Gorilla Glass معمولی است. مشکل ظاهر شدن خطوط رنگین کمان در نمای مایل نیز وجود دارد. من نمی گویم صفحه نمایش Note 11 Pro Plus یک صفحه نمایش درجه یک است. اما صفحه نمایش بسیار خوبی برای یک گوشی مقرون به صرفه دارد.

بررسی شیائومی رد می نوت 11 پرو پلاسعملکرد و بازی :

در حالی که در بخش طراحی،این مدل جدید می درخشد، Note 11 Pro Plus در مقایسه با Note 10 Pro یک ارتقاء همه جانبه نیست. همچنین در برخی از بخش ها، مانند پردازنده، دارای تنزل رتبه است. اگرچه Note 11 Pro Plus برای اولین بار بر روی MTK’s Dimensity 920 ساخته شده است، اما می توانید از نام آن متوجه شوید که قطعاً به خوبی Note 10 Pro’s Dimensity 1100 نیست.

انتوتو شیائومی می 11 پرو آلترا پلاس

در Antutu Benchmark گوشی 484708، در 3DMARK حدود 2099، در Geekbench 5 تک هسته ای حدود 734، و در تست چند هسته ای حدود 2174. امتیازات بسیار کمتر از Note 10 Pro است، به خصوص قسمت GPU. با این حال، به لطف عملکرد ضعیف تر، عملکرد پایداری در تست استرس 3DMARK بهتر است.

PUBG را فقط می توان با نرخ فریم فوق العاده با گرافیک صاف روشن کرد و همانطور که از نمودار نرخ فریم می بینید، PUBG با وجود عملکرد پایینش همچنان می تواند به آرامی اجرا شود. Genshin Impact کمی بیشتر یک مبارزه بود. فاصله 10 فریم بر ثانیه بین میانگین نرخ فریم نوت 10 پرو و ​​همچنین نوت 11 پرو پلاس دارای تاخیر بیشتری بود. اگرچه فاصله بین میانگین نرخ فریم برایبریج 6 فریم بر ثانیه بود، اما نرخ فریم هر دو گوشی بسیار نوسان داشت و تجربه چندان خوبی نداشت. این دو گوشی کنترل دما را بهتر انجام دادند، بالاترین دما بیش از 45 درجه سانتیگراد نبود. به طور کلی، Note 11 Pro Plus می تواند برخی از بازی های کوچک و متوسط ​​را به راحتی انجام دهد، اما کاربرانی که دوست دارند بازی های سنگین تری انجام دهند، می توانند Note 10 Pro را برای تجربه بهتر بازی انتخاب کنند.

بررسی شیائومی رد می نوت 11 پرو پلاس – عملکرد دوربین :

دوربین شیائومی می 11 پرو آلترا پلاس

به عنوان یک قاعده، Note 11 Pro plus، که به سنسور HM2 بازگشت، باید بسیار بهتر از Note 10 Pro باشد، اما در واقعیت، اینطور نیست. در اکثر مواقع، سنسور پیکسل نه در یک HM2 به هیچ وجه مزایای خود را نشان نمی داد.

دوربین اصلی :

دوربین اصلی شیائومی می 11 پرو آلترا پلاس

تفاوت قابل توجهی بین Note 10 Pro و Note 11 Pro از نظر محدوده دینامیکی یا وضوح وجود ندارد. و رنگ آن به سردی گرایش دارد. وضوح تصویر هوش مصنوعی نیز به خوبی نوت 10 پرو نیست. هر دو گوشی گاهی اوقات نوردهی غیرعادی در حالت شب دارند. در مقایسه با عکس‌های حالت عادی، مشکل کم نوردهی وجود دارد. تکان دهنده ترین چیز برای من این بود که این عکس گرفته شده با حالت 108 مگاپیکسلی شبیه عکسی نیست که با سنسور 108 مگاپیکسلی گرفته شده است. نه تنها بسیار تارتر از عکس‌های 108 مگاپیکسلی Mi 11 است، بلکه حتی به وضوح نوت 10 پرو 64 مگاپیکسلی نیست. بدون شک، Note 11 Pro plus دارای سنسور دوربین اصلی بهتری نسبت به Note 10 pro است، اما واضح است که پتانسیل آن هنوز مشخص نشده است. فقط امیدواریم Redmi بتواند دوربین را در اسرع وقت بهینه کند.

دوربین فوق عریض :

شیائومی می 11 پرو آلترا پلاس

همچنین در بیشتر مواقع تفاوت زیادی در لنز فوق عریض این دو مدل وجود ندارد. تنها تفاوت در بهینه سازی مناطق تاریک است. Note 11 pro plus دوست دارد نواحی تاریک را روشن کند که البته منجر به افزایش نویز می شود. این مورد هم در حالت شب و هم در حالت عادی است. به غیر از این، هر دو در سطح متوسط ​​یک گوشی ارزان قیمت هستند.

لنز ماکرو :

لنز دوربین شیائومی می 11 پرو آلترا پلاس

لنز ماکرو اساساً به همین ترتیب عمل می کند. این یک لنز ماکرو بسیار متوسط ​​است، چیز خاصی نیست.

قابلیت فیلمبرداری گوشی همچنان مانند همیشه است، دوربین اصلی تا 4k 30fps و لنز فوق عریض تا 1080p 30fps را پشتیبانی می کند. اما محدود به عملکرد Dimensity 920، دوربین اصلی 1080p 60fps و 4k 30fps از EIS پشتیبانی نمی کند. با این حال، Redmi Note 10 Pro قدیمی‌تر این مشکل را نداشت.

بلندگوهای استریو با JBL نیز ارتقا یافته اند. این بلندگوی متقارن چپ و راست مانند Mi 10S می شود. از Dolby Atmos پشتیبانی می کند. اگرچه اثر آن مطمئناً به خوبی Mi 10S نیست، اما در مقایسه با سایر گوشی‌های هم قیمت ، باید آن را بهترین در نظر گرفت.

بررسی شیائومی رد می نوت 11 پرو پلاس – شارژر 120 وات و عمر باتری :

باطری شیائومی می 11 پرو آلترا پلاس

قدرت شارژ 67 واتی نوت 10 پرو در حال حاضر در بین گوشی‌هایی با همان رنج قیمت بسیار سریع است و حتی بسیاری از گوشی‌های گران‌تر نیز چنین قدرت شارژ سریعی ندارند. اما این بار، نوت 11 پرو پلاس دارای قدرت شارژ 120 واتی است که آن را به یکی از سریع ترین گوشی های شارژ در جهان تبدیل می کند. و من می خواهم به شما یادآوری کنم که با این رده قیمت یک شارژر 120 واتی در جعبه موجود است.

شارژر شیائومی می 11 پرو آلترا پلاس

پنج دقیقه طول می کشد تا تا 44 درصد شارژ شود، ده دقیقه برای شارژ تا 76 درصد. شارژ کامل فقط حدود 16 دقیقه طول می کشد. اگر فکر می‌کنید دما هنگام شارژ خیلی زیاد است، می‌توانید حالت شارژ سریع را خاموش کنید، که می‌تواند دما را کاهش دهد. هزینه افزایش قدرت شارژ، فدا کردن ظرفیت باتری است. اگرچه به اندازه نوت 10 پرو که باتری 5000 میلی آمپر ساعتی داشت بزرگ نیست، اما 4500 میلی آمپر ساعت نیز کم نیست. نیم ساعت ویدیوی 1080p تنها 5 درصد مصرف کرد، نیم ساعت دیگر TikTok نیز 5 درصد مصرف کرد. سه بازی به ترتیب 5، 8 و 7 درصد انرژی را برای 20 دقیقه مصرف می کنند. اگر از عمر باتری نوت 11 پرو پلاس راضی نیستید، می توانید نوت 11 پرو را انتخاب کنید که تنها 67 وات شارژر دارد اما باتری آن 5160 میلی آمپر ساعت است.

در مورد اینکه چرا سری Note در یک سال دو مدل رونمایی کرد، در واقع، مدیر کل Redmi آقای Lu در رسانه های اجتماعی توضیح داده است: او گفت: «یک محصول نمی تواند همه کاربران را راضی کند و تنها راه برای جلب رضایت همه کاربران از طریق فروش همزمان چندین محصول است ». Redmi در واقع تمایز واضحی بین Note 10 Pro و Note 11 Pro Plus ایجاد کرده است. Note 10 Pro قدیمی‌تر برای کسانی است که عملکرد قوی‌تر را دوست دارند اما به عملکرد ضعیف‌تر در سایر زمینه‌ها اهمیتی نمی‌دهند، در حالی که Note 11 Pro Plus بیشتر برای کسانی است که به عملکرد اهمیتی نمی‌دهند اما به یک نمایه کلی قوی نیاز دارند.

ارزش شیائومی می 11 پرو آلترا پلاس

برای مثال، با عملکرد قوی‌تر دوربین و شارژ سریع‌تر، فکر می‌کنم Note 11 Pro بیشتر شبیه نوت 9 پرو است. بنابراین اگر نوت 9 پرو را دوست داشتید، نوت 11 پرو پلاس را حتی بهتر دوست خواهید داشت.

دسته‌بندی: دسته‌بندی نشده

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

2 دیدگاه

  1. سلیم آبان 27, 1400 در 1:55 ق.ظ - پاسخ

    با سلام
    بسیار بررسی دقیقا و کاملی بود بهترین بررسی نوت 11 در بین کل سایت های ایرانی آفرین به شما

    • alireza momtazi آبان 27, 1400 در 12:05 ب.ظ - پاسخ

      با سلام دوست عزیز
      ممنون از شما … خوشحالیم که این نوشته مورد پسند شما قرار گرفته . انشاا.. که سودمند بوده باشه
      با تشکر